هواپیمایی امارات از سفر نوجوان معلول جلوگیری کرد

به گزارش مجله مدیاپلیر، یک نوجوان معلول و خانواده اش از داخل یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی امارات بیرون رانده شدند.

هواپیمایی امارات از سفر نوجوان معلول جلوگیری کرد

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

این حادثه روز چهارشنبه روی داد و جلوگیری از ادامۀ سفر این خانواده که فرزندشان مبتلا به بیماری صرع بود در حالی صورت گرفت که این نوجوان بیمار معاینات پزشکی لازم برای این سفر را انجام داده بود و خانواده او هم مدارک پزشکی لازم برای تایید سفر فرزندشان با هواپیما را در اختیار داشتند.

این نوجوان معلول الی نام دارد و فرزند ایزابل کومار، خبرنگار خبرنگاران است. او به همراه خانواده اش از دبی رهسپار فرانسه بود. این آخرین مرحله از سفر طولانی آنها محسوب می شد؛ سفری که از نیوزیلند و از جهت استرالیا آغاز شده بود و قرار بود در فرانسه به انتها برسد.

ایزلبل کومار می گوید: ما در هر مرحله از این سفر به کارکنان هواپیمایی امارات می گفتیم که الی دچار بیماری صرع و اوتیسم است. با این وجود در آخرین مرحله از این سفر هنگامی که از کادر هواپیما خواستیم که جایگاه کنار الی را خالی نگه دارند تا در صورت وقوع تشنج بتوانیم به او یاری کنیم، آنها ناگهان از ما خواستند که مدارک پزشکی الی را ببینند.

ایزابل کومار مدارک پزشکی لازم را به کادر هواپیما نشان می دهد و حتی با پزشک معالج او در فرانسه تماس می گیرد تا پزشک مستقیما این موضوع را که الی می تواند از هواپیما استفاده کند، به خدمه پرواز بگوید. با این وجود کادر هواپیما حاضر به تبادل نظر با پزشک نمی شوند و می گویند که باید این مدارک پزشکی را مسئولین هواپیمایی در فرودگاه تایید نمایند.

آنها سپس خانوادۀ کومار را مجبور می نمایند که هواپیما را ترک نمایند.

ایزابل کومار می گوید: این مساله نبود روح انسانیت را نشان می دهد که ما را واقعا شوکه کرد. خدمه هواپیما حتی را ما تهدید کردند که چنانچه از هواپیما پیاده نشویم به پلیس اطلاع خواهند داد.

پس از ترک اجباری هواپیما، درنهایت کارکنان امارات در فرودگاه به خانواده الی اعلام کردند که او می تواند سوار هواپیما گردد با این وجود به آنها اجازه نمی دهند که بار دیگر سوار هواپیمایی شوند که پیش از این بلیط آن را خریده بودند.

به این ترتیب آنها از ادامۀ سفر باز می مانند؛ به گفته ایزابل کومار این حادثه الی را تحت تاثیر قرار داد و منجر به شرمندگی او شد.

او می گوید: الی شوکه شده بود و نمی توانست درک کند چه اتفاقی روی داده است. دیگر فرزندانم هم گریه می کردند زیرا احساس تحقیر نموده بودند.

پس از ساعتها سردرگمی در فرودگاه، درنهایت شرکت هواپیمایی امارات امکان سفر این خانواده از دبی به ژنو را آن هم برای روز پنج شنبه فراهم می نماید.

ایزابل کومار می گوید: مسائل مربوط به داشتن یک فرزند بیمار هیچگاه انتها نمی یابد و تنها راه یاری، برخورد احترام آ میز است. اما ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و این مشکل نمی تواند مانع از سفرمان به اسم یک خانواده گردد. با این وجود از این پس در رزرو بلیط از شرکت هواپیکایی امارات، تامل بیشتری خواهم کرد.

در واکنش به این حادثه، دفتر امارات تنها از آنچه پیش آمده، اظهار تاسف نموده است.

منبع: یورونیوز
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1236

به "هواپیمایی امارات از سفر نوجوان معلول جلوگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی امارات از سفر نوجوان معلول جلوگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید