نکات لازم برای خرید لوازم تزئینی

به گزارش مجله مدیاپلیر، انتخاب لوازم تزئینی مناسب، باعث دو چندان شدن زیبایی خانه می گردد. بسیاری از افراد در هنگام خرید وسایل تزئینی مناسب سر درگم می شوند. وسیله تزئینی باید به گونه ای باشد که با سبک طراحی خانه هماهنگ بوده و به نوعی باعث تکمیل طراحی گردد. به طور قطع انتخاب این گونه وسایل در مرحله آخر از طراحی دکوراسیون داخلی واقع شده است ولی از جمله کلیدی ترین کارهایی است که باید انجام گردد. در اینجا به بیان نکاتی در خصوص چگونگی انتخاب وسیله تزئینی مناسب می پردازیم. استفاده از این تکنیک ها می تواند به یک انتخاب صحیح یاری کند.

نکات لازم برای خرید لوازم تزئینی

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

آگاهی از انتخاب

قبل از اقدام به هرگونه خرید لوازم تزئینی، آگاهی از وسیله ای که به دنبال آن هستید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در حقیقت این وسایل گستردگی فراوانی دارند و ممکن است انتخاب یک وسیله مناسب از میان آن ها کار دشواری باشد. توجه داشته باشید که وسیله های تزئینی از جمله المان هایی است که باعث ایجاد زیبایی در خانه می گردد. با توجه به موارد ذکر شده از جمله وسیله های تزئینی که می توان از آن ها برای زیبایی خانه استفاده کرد، عبارتند از :

  • فرش
  • کوسن و شال مبلمان
  • تابلوهای نقاشی و آینه
  • گلدان و شیشه های تزئینی
  • میز قهوه خوری
  • شمع
  • قاب عکس
  • گل و گلدان مناسب
  • لوازم دکوری

این ها تنها نمونه ای از وسایل تزئینی می باشد که می توانید از آن ها برای تزئین خانه استفاده نمایید. شما می توانید به موارد دیگری که به ذهن شما می رسد، نیز فکر کنید. در هنگام انتخاب وسایل تزئینی نکته ای که باید توجه داشته باشید انتخاب تعداد فرد از این وسایل می باشد.

انتخاب وسیله شاخص

نکته ای که در خصوص انتخاب وسایل تزئینی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب وسیله ای شاخص می باشد. وسیله تزئینی که انتخاب می کنید باید به اندازه کافی بزرگ و چشم نواز باشد تا بتواند توجه بیننده را جلب کند. سایر المان های تزئینی نیز باید در جهت تکمیل این وسایل چیده شوند. در حالت ایده آل اگر وسیله تزئینی درست انتخاب گردد و در مکان درستی قرار گیرد می تواند به عنوان نقطه کانونی اتاق تلقی گردد. استفاده از تابلوهای نقاشی همواره انتخاب مناسبی می باشد. استفاده از آینه های تزئینی و حتی یک وسیله روشنایی بزرگ نیز می تواند به عنوان المان تزئینی مناسب در نظر گرفته گردد. توجه داشته باشید که انتخاب وسیله تزئینی با ابعاد مناسب از جمله مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه نمایید. توجه داشته باشید که وسیله انتخابی با سایر المان هایی که در خانه استفاده شده است، هماهنگی داشته باشد. انتخاب وسیله غالب باید به گونه ای باشد که با وجود هماهنگی با سایر المان ها، جذابیت و چشم گیر بودن خود را حفظ کند.

انتخاب رنگ مناسب وسایل تزئینی

از عوامل مهمی که باید در انتخاب وسایل تزئینی در نظر داشته باشید انتخاب رنگی است که با رنگ سایر المان های موجود در اتاق هماهنگی داشته باشد. برای مثال توجه به رنگ مبلمان در هنگام انتخاب رنگ وسایل تزئینی، می تواند به شما یاری کند. برای انتخاب رنگ وسایل تزئینی می توانید از رنگ های خنثی استفاده نمایید. توجه داشته باشید که انتخاب رنگ ها باید به گونه ای باشد که در محیط هارمونی زیبایی ایجاد کند.

تنوع شکل و سایز

زمانی که صحبت از انتخاب وسایل تزئینی به میان می آید، توجه به شکل و اندازه وسیله تزئینی از اهمیت فراوانی برخوردار است. این دو مورد در تمامی المان های تزئینی از جمله فرش، کوسن و غیره صدق می نماید. برای مثال در هنگام انتخاب فرش باید دقت داشته باشید که شکل و اندازه آن با اتاق تطابق داشته باشد. در هنگام خرید وسایل تزئینی توجه داشته باشید، انواعی از آن که می توانند به صورت گروهی در کنار یکدیگر قرار گیرند را خریداری نمایید. توجه به این امر باعث می گردد که در هنگام تغییر دکوراسیون اگر تمایل به جابه جا کردن آن ها داشتید نمای زیبای خود را حفظ نمایند.

چیدمان وسایل تزئینی

اگر تمایل به استفاده وسایل تزئینی به صورت گروهی و در کنار یکدیگر دارید، توجه داشته باشید که تمام این وسایل در یک اندازه نباشند. برای مثال اگر قصد استفاده از چند مجسمه یا قاب عکس در کنار یکدیگر دارید، بهتر است انواعی از آن که ارتفاع های مختلفی دارند را انتخاب نمایید. در خصوص چگونگی انتخاب قاب عکس نیز توجه داشته باشید که جنس قاب و رنگ آن ها برابر باشد. این کار به تعادل سازی در محیط اتاق یاری می نماید. یکی از مواردی که در هنگام انتخاب و چیدمان وسایل تزئینی باید در نظر داشته باشید، قرار دادن تعداد فرد از این وسایل در کنار هم می باشد. برای مثال اگر در نظر دارید از چند مجسمه و قاب عکس در کنار یکدیگر استفاده نمایید، تعداد آن ها باید فرد باشد. برای مثال می توانید از سه قاب عکس یا مجسمه در کنار یکدیگر بهره ببرید. این یکی از قانون های اصلی در چیدمان وسایل تزئنی به شمار می آید. در صورتی که تمایل دارید از چند تابلو نقاشی در کنار یکدیگر استفاده نمایید، توجه داشته باشید که موضوع و رنگ های به کار رفته در آن ها با یکدیگر تناسب داشته باشد. هم چنین رنگ و طرح آن ها باید با طراحی کلی اتاق و رنگ های به کار رفته در المان های دیگر نیز هماهنگی داشته باشد.

نکات پایانی

انتخاب و خرید وسایل تزئینی کار آسانی نیست. انتخاب وسایل تزئینی مناسب و هم چنین چگونگی چیدمان آن برای بعضی از طراحان دکوراسیون داخلی نیز سخت می باشد. از طرفی انتخاب این گونه وسایل باید به قدری هوشمندانه صورت گیرد که با سبک طراحی کلی خانه هماهنگی داشته و توازن محیط را در هم نریزد. برای خرید وسایل تزئینی حتما نباید انواع گران قیمت آن را تهیه نمایید. حتی شما می توانید برای انجام این کار از خلاقیت خود نیز استفاده نموده و نسبت به ساخت یک وسیله تزئینی اقدام نمایید. کلاژ عکس نیز نمونه ای دیگر از وسایل تزئینی است که می توانید خود نسبت به ساخت آن اقدام نموده و از آن استفاده نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 204

به "نکات لازم برای خرید لوازم تزئینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات لازم برای خرید لوازم تزئینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید