نکات سفر به قرقیزستان

به گزارش مجله مدیاپلیر، سفر به قرقیزستان

اگر عاشق کوهستان، ماجراجویی و طبیعت بکر هستید در این صورت قرقیزستان برای شما یکی از برترین مقاصد گردشگری است. با اینکه در این سال ها کمی محبوبیت این کشور بیشتر شده اما همچنان روح منحصربفرد خود را حفظ نموده و از مقاصد فراموش نشدنی برای همه گردشگران است. خیلی ها هنوز جاذبه های این کشور را نشناخته اند برای همین قرقیزستان هنوز از مقاصد معروف برای سفر نشده است پس برای رفتن به آن باید کمی انعطاف پذیری داشته باشید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از نکات سفر به قرقیزستان بگوییم.

نکات سفر به قرقیزستان
  • در قرقیزستان به گرمی از شما استقبال می گردد و حتی می توانید در آداب و رسوم مردمان عشایر هم شرکت کنید و تاثیر زیادی بگیرید. قرقیزستان با کوه های پربرف، دریاچه های پنهان، چمنزارهای مرتفع و دره های عمیق طبیعتی دارد که قابل رقابت با خیلی از کشورها نیست. بدون شک دریاچه ایسیک- کول (Lake Issyk-Kul) از جاذبه هایی است که حتما باید به آن سر بزنید و در اطرافش اسب سواری، کوهنوردی، اسکی، شنا و طبیعت گردی را تجربه کنید.
  • حتما پرواز و هتل را زودتر رزرو کنید تا مطمئن شوید که اتاق خالی در هتل و بلیط برای پرواز وجود دارد. برترین زمان برای سفر به این کشور فروردین تا آبان است اما گاهی وقت ها در فصل های اسکی از آذر تا اسفند هم شلوغ می گردد. سیستم های آنلاین زیادی در کشور هستند که می توانید از آن ها بهره ببرید.
  • برترین فصل برای رفتن به قرقیزستان فروردین تا آبان است چون در این ماه ها هوا گرم است و برف کمی می آید. قرقیزستان جاهایی دارد که فقط در ماه های گرم سال می توانید به آنجا دسترسی داشته باشید. درشهرها و ناحیه های کم ارتفاع تر دمای هوا در طول ماه های تابستان بالاتر است اما در جاهایی که ارتفاع بیشتری دارند دمای هوا گاهی به زیر صفر می رود. حتی اگردر ماه های گرم سال هم به این کشور می روید حتما همراه خودتان لباس گرم داشته باشید. درجاهایی مثل دریاچه ایسیک کول، دریاچه سون کول و تاش رباط حتی در ماه های گرم سال هم دمای هوا پایین است و گاهی برف می آید. حتی در ماه های سرد سال از آبان تا اسفند هم گردشگران زیادی به قرقیزستان می فرایند تا اسکی و اسنو بورد را تجربه نمایند.
  • می توانید برای سفر بین شهرهای قرقیزستان از تاکسی یا مینی بوس بهره ببرید معمولا برای پیدا کردن راننده ها باید به ایستگاه های محلی اتوبوس بروید. مسیرهای استاندارد زیادی برای مینی بوس وجود دارند که قیمت شان مناسب است و برای گرفتن آن ها نیازی به مذاکره و چانه زدن ندارید. برای تاکسی سوار شدن بهتر است که قبلا بر سر قیمت به توافق برسید تا در هنگام پیاده شدن مسئله ای پیش نیاید. بیشتر تاکسی ها و اتوبوس ها زمان بندی مشخصی ندارند و وقتی پر شدند راه می افتند.
  • برای ماندن و اقامت در قرقیزستان انتخاب های زیادی دارید؛ از هتل های لوکس گرفته تا خانه های بومی و روستایی. برخی از هتل های مرکز را هتلدارهای معروف جهان درست نموده اند البته در مقابل این هتل های لوکس هتل های زیادی هم هستند که قیمت ارزان ای دارند و برای یک شب ماندن در آن ها نیازی نیست که پول زیادی خرج کنید. در بیرون مرکز کمپ زدن یا ماندن در خانه های محلی بیشتر رایج است و اگر می خواهید زندگی واقعی در قرقیزستان را تجربه کنید اقامت در آن ها برترین انتخاب است. اگر خیال دارید که به منطقه ها روستایی و دورافتاده سفر کنید باید انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید تا بتوانید با امکانات کم کنار بیایید.
  • برای سفر به نقاط مختلف این کشور حتما همراه خودتان پول نقد داشته باشید. در سفر به نقاط دورافتاده و بیرون شهرهای بزرگ هیچ راهی برای نقد کردن پول بود ندارد اما می توانید هر چه پول نقد لازم دارید را از شهرهای بزرگ تهیه کنید
  • قرقیزستان یک کشور کوهستانی است و اگر می خواهید به شهرهای مرتفع بروید باید بدانید که تغییر دمای زیادی بین شب و روز هست و دمای هوا خیلی سریع تغییر می نماید. ممکن است روز را بتوانید با یک لباس نازک بگذرانید اما شب که می گردد دنبال این هستید تا با هر لباسی که به دستتان می رسد خودتان را گرم کنید. دستکش، شال گردن، کاپشن و لباس های گرم حتما همراه خود داشته باشید.
  • حرف زدن و ارتباط برقرار کردن در این کشور کمی چالش برانگیز است. زبان رسمی قرقیزستان روسی و قرقیزی است و در بیرون مرکز افرا کمی را پیدا می کنید که بتوانند به زبان انگلیسی حرف بزنند پس بهتره که کمی الفبای سیریلیک یاد بگیرید تا بتوانید منوی غذاها و مقصد اتوبوس ها را بخوانید

منبع: thatbackpacker.com

منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1534

به "نکات سفر به قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید