نقاط دیدنی در منطقه مدیترانه

به گزارش مجله مدیاپلیر، مدیترانه دریایی وسیع است کشیده شده از اروپا تا آفریقا که کشورها و جزایر متعددی در کرانه آن وجود دارد.ذیلاً به چند تفریح و فعالیت لذتبخش که در این منطقه مرسوم است، اشاره می کنیم:

نقاط دیدنی در منطقه مدیترانه

تور دو فرانس

تور دوچرخه سواری بین المللی در فرانسه یا همان تور دو فرانس (Tour de France) همه ساله با بیش از میلیون ها طرفدار جاده ای در فرانسه برگزار می شود.شما با شرکت در این رقابت محبوب، علاوه بر این که می توانید به ورزش مادر بپردازید، از تماشای راستا پیچ در پیچ این رقابت که از دل جاده های دلفریب فرانسه می گذرد، لذت خواهید برد.این ورزش همه ساله به مدت سه هفته در فصل تابستان برگزار می شود.

بادسواری در ترکیه

سواحل زیبای ترکیه و آب های شفاف این مناطق همه ساله خیل گردشگران را به سمت خود می خواند.بادسواری، یکی از بهترین تفریحات این سواحل است.در فصل تابستان و پاییز، در سراسر خلیج فیروزه ای رنگ Cesme Peninsula باد شمالی می وزد و فضا را برای بادسوارهای حرفه ای آماده می کند.رقابت های جهانی بادسواری توسط انجمن بادسواران حرفه ای (PWA) در آلاچاتی واقع در استان ازمیر ترکیه برگزار می شود که هواداران و شرکت کنندگان بسیاری دارد.

اسکندریه نوردی

شمار اندکی از غواصان می توانند از میراث غرق شده اسکندریه در مصر بازدید کنند و سنگ تراشه ها و بقایای کشتی های شکسته یونانی و رومی را که در این محل غرق شده اند به تماشا بنشینند.اسکندریه، شهری افسانه ای که نام آن با تاریخ گره خورده، قرن ها پیش از اعتبار و رونق بسیار زیادی برخوردار بوده است.از تاریخ باستان تا زمان جنگ جهانی دوم، کشتی های بسیاری در این منطقه غرق شده و همین موضوع، اسکندریه را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده است.

اسکی در ابروتزو

برای قرار دریافت در حال و هوای لذتبخش مدیترانه ای لازم نیست حتماً به لب دریا برویم و با شن و ماسه سر و کار داشته باشیم. ورزش های برفی نیز بخشی از این فرهنگ محسوب می شود.Abruzzo یکی از ناحیه های ایتالیا است که مرز گسترده ای با دریای آدریاتیک دارد.این منطقه پوشیده از برف است و ورزش اسکی در آن بسیار رواج دارد.کسانی که به ابروتزو بروند می توانند از تماشای دهکدهای خوش منظره و مناطق چشم نواز Roccaraso و Campo Felice بهره مند شوند.ابروتزو منطقه ای طبیعی و دنج در ایتالیا است که دهکده هایی ابتدایی آن با قیمت های بسیار پایینش مشهور است.

کایت سواری در بندر طریفه

طریفه (Tarifa) یک شهر بندری واقع در جنوب اسپانیا و در نزدیکی تنگه جبل الطارق است.این شهر با داشتن سواحل متعدد و زیبا، به یک مکان مشهور برای برپایی رقابت های کایت سواری تبدیل شده است.در طریفه آموزشگاه های متعددی برای تعلیم کایت سواری تاسیس شده و از این نظر برای افراد تازه کار ایده آل است.اگر احیاناً به طریفه سفر کردید ولی به دلیل سرعت کم باد نتوانستید کایت سواری کنید، اصلاً نگران نباشید. با استفاده از قایق های محلی تندرو می توانید یک ساعت بعد به شهر تنجه (Tangier) در شمال کشور مراکش بروید و آنجا خوش بگذرانید.

کوه پیمایی در اطلس

اطلس رشته کوهی 2500 کیلومتری در شمال آفریقاست که از مراکش تا تونس کشیده شده است.برخی گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فرد در این رشته کوه دیده می شود. این منطقه محل زندگی بربرها است.برای مردمان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، پیاده روی در کوه های اطلس یعنی تماشای مناظر خیره کننده و دست زدن به حرکات ماجراجویانه و هیجان انگیز.

قایق سواری در جزایر یونان

دریای مدیترانه با داشتن راستاهای دریانوردی بی حد و حصر، لنگرگاه های دل انگیز و سواحل آفتابی و باستانی، بهشت ملوان ها است. یونان کشوری است با حدود 6000 جزیره که البته تنها 277 مورد آن دارای سکنه است.سوار شدن بر قایق های فانتزی در جزایر یونان لذت زایدالوصفی دارد.غواصی در آب و تماشای طبیعت زیبای زیر آب نیز از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود.

سفر با قایق های کوچک کایاک

کرواسی کشوری با بیش از 1200 جزیره است که 70 جزیره آن مسکونی است.طبیعت زیبای کرواسی، سواحل و جزایر قشنگ آن، پارک ملی Kornati و نیز کایاک سواری در آب های این منطقه از جاذبه های توریستی محسوب می شود که برای اهل آن آشناست.از سوی دیگر کرواسی که حد فاصل بین بالکان و اروپای مرکزی محسوب می شود، از فرهنگ خاص و جالبی برخوردار است.

آب تنی در سواحل جمهوری اسلوونی

رودخانه 138 کیلومتری سوکا (Soca) با آب های سبزرنگ و زیبایش را در نظر بگیرید.شنا کردن در این رودخانه و نیز تماشای دره های بکر و طبیعی آن، در کنار چشم انداز زیبای دره کرنیستا، مرداب های لیوبلیانا و ده ها و صدها جاذبه دیگر، اسلوونی را به مکانی برتر برای گذران تعطیلات تبدیل کرده است.

صخره نوردی در جزیره کرس

کرس (Corsica) یکی از جزایر کشور فرانسه، در جنوب شرقی این کشور و در شمال جزیره ساردنی واقع شده است.در جزیره کرس بیش از 50 قله وجود دارد که بلندترین آنها 2000 متر ارتفاع دارد.این جزیره آفتابی به کوهی در دریا معروف است.کوهنوردی، حمام آفتاب، پیاده روی و در یک کلام خود را به دل طبیعت سپردن، از جمله کارهای لذتبخشی است که می توان در این جزیره که از آن به عنوان زادگاه ناپلئون بناپارت، امپراتور فرانسه یاد می شود، انجام داد.

منبع: لست سکند
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 199

به "نقاط دیدنی در منطقه مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط دیدنی در منطقه مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید