ناسا هواپیمای مسافربری مافوق صوت می سازد

به گزارش مجله مدیاپلیر، ناسا با ساختن یک هواپیمای مافوق صوت به دنبال این است که رؤیای مسافرت هوایی مافوق صوت را به واقعیت تبدیل کند.

ناسا هواپیمای مسافربری مافوق صوت می سازد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران؛ سازمان فضای ناسا در ادامه فعالیت های خود در زمینه هوا فضا این بار به سراغ پروژه ای رفته که اگر به نتیجه برسد انسان شاهد نخستین پرواز مافوق صوت یک هواپیمای مسافربری خواهد بود.

بر اساس این گزارش ناسا با ساختن یک هواپیمای مافوق صوت به دنبال این است که رویای مسافرت هوایی مافوق صوت را به واقعیت تبدیل کند.

شرکت لاکهید مارتین با توسعه یک طراحی اولیه از یک هواپیما که آلودگی صوتی فراوری نمی نماید و قابلیت ارائه یک سفر با سرعت مافوق صوت را فراهم می نماید، در صدد است به این رویا جامه عمل بپوشاند.

آرتی نوشت:لاکهید مارتین برای اجرایی کردن این پروژه بودجه ای در حدود 20 میلیون دلار طی 17 ماه دریافت خواهد نمود.

ناسا این مبلغ را برای ساختن یک هواپیمایی مافوق صوت با تکنولوژی مدرن که می تواند با سرعت مافوق صوت پرواز کند بدون اینکه سر و صدا ایجاد کند پرداخت نموده است.

ناسا در حال حاضر روی پروژه پرواز سبز امن و آرام سخت کار می نماید این در حالی است که سایر شرکت ها و مؤسسات هوایی به بزرگتر کردن هواپیماها و اضافه نمودن سرعت آنها فکر می نمایند، بدون اینکه به مباحث محیط زیستی توجه داشته باشند.

چارلز بولدن مدیرناسا در این باره می گوید: در حالی که همه در حال توسعه هواپیماهایی هستند که سریع تر پرواز نمایند، ما در پی ایجاد یک سیستم حمل و نقل هوایی موثرتر هستیم.

وی اضافه نمود: به دنبال ساخت یک جت مافوق صوت آرام با هدف استفاده در پروازهای مسافری هستیم.

قرارداد اعطا شده به این شرکت هوا و فضا، برای نخستین بار و در سری هواپیماهای ایکس است؛ ابتکاری که به دنبال کاهش سطح سر و صدا برای یک هواپیمای مافوق صوت است که قرار است مسافرانش بدون فراوری آلودگی صوتی جابه جا کن.

این هواپیما قرار است در ارتفاع 35000 فوت (10668 کیلومتری) و با سرعت فوق صوت در حدود 660 مایل در ساعت (1063 کیلومتر ، ساعت) پرواز کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 255

به "ناسا هواپیمای مسافربری مافوق صوت می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا هواپیمای مسافربری مافوق صوت می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید