معروف ترین مساجد مالزی

به گزارش مجله مدیاپلیر، از سال 1957 تا به امروز که مالزی به استقلال رسیده است خیلی از مساجد قدیمی خود را بازسازی نموده و حتی مساجد جدیدی را ساخته است. می خواهیم بعضی از زیباترین مساجد مالزی را معرفی کنیم تا وقتی که به این کشور می روید این مساجد را به علت ارزش های معماری، فرهنگی و تاریخی ای که دارند بازدید کنید. در این کشور خانوم ها باید برای ورود به مساجد لباس های مناسب داشته باشند و روسری بر سر نمایند و مردان نیز باید لباس شایسته ای داشته باشند. نکته مهمی که حتما باید آن را رعایت کنید در آوردن کفش ها قبل از ورود به مسجد است. معمولا مساجد از ساعت 5 صبح تا 9 شب باز هستند، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معروف ترین مساجد مالزی

مسجد ملی مالزی، کوالالامپور

مسجد ملی مالزی در میان 53 هزار متر مربع باغ جادویی و زیبا و درست در مرکز شهر قرار گرفته است. بنای اولیه این مسجد در سال 1965 ساخته و بعدها در سال 1987 بازسازی شد. این مجموعه بیشتر از بتن ساخته شده و یک مناره دارد و در داخل آن حدود 16 هزار نفر جای می گیرند. امروز این مسجد با کاشی های سبز و آبی و مناره ای به ارتفاع 73 متر از دور می درخشد و در حیاط آن فوارهای دوست داشتنی زیادی است که می توانید از تماشا آن ها لذت ببرید.

مسجد دولتی پنانگ

ساخت مسجد دولتی پنانگ به دهه 1980 برمی گردد و از مساجدی با طراحی مدرن است. این مسجد در واقع به وسیله معماری برزیلی ساخته شد در حالی که گنبد پیازی شکل آن کار خلاقانه یک معمار فیلیپینی بود که به خوبی چند فرهنگه بودن مالزی را نشان می دهد. در این مسجد مدرن حدود 5 هزار نفر جای می گیرند اما سالن عبادتکنندگان فقط به روی مسلمانان باز می گردد کسانی که وارد این سالن آن می شوند لوسترهای باشکوهی را در داخل آن می بینند. این مسجد در بخش غربی شهر جورج تاون مالزی قرار گرفته است و در روزهای آدینه معمولا شلوغ تر است.

مسجد ظهیر، شهر الور ستار، استان کداح

اگر در مسیر مجمع الجزایر لنکاوی هستید حتما مدتی را توقف کنید و از مسجد ظهیر که یکی از مهمترین ساختمان های تاریخی شهر است تماشا کنید. گنبدها و مناره های این مسجد آنقدر مجذوب کننده هستند که باعث شده این بنا در فهرست 10 مسجد زیبای دنیا قرار بگیرد. از مساجد قدیمی است که ساخت آن به سال 1912 برمی گردد و پیشینه ای منحصربفرد دارد. ساخت مسجد ظهیر مرهون کوشش های سلطان است و در محلی ساخته شده است که سربازان جنگی کداح دفن شده اند. هر سال در این مسجد مسابقات مذهبی دولتی بین رقبا برگزار می گردد.

مسجد پوترا، کوالالامپور

با این که مسجد پوترا در کنار ساختمان سیاسی پردانا پوترا و دریاچه پوتراجایا قرار گرفته است ولی هرگز تحت تاثیر جاذبه های معروف اطراف خود نبوده است. این مسجد به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های شهر اداری پوتراجایا در کوالالامپور جایگاه ویژه ای دارد. در معماری این مسجد از طرح های ایرانی استفاده شده که این الگوگیری را به خوبی می توانید در گنبد بزرگ صورتی و منحنی های آن را مشاهده کنید. وقتی در این مسجد قدم می زنید انگار وارد یکی از مساجد خاورمیانه شده اید با این حال عناصری از معماری سنتی مالزی هم در طراحی آن به کار رفته است.

مسجد سلطان ابوبکر، استان جوهور

مسجد سلطان ابوبکر از مساجد قدیمی است که در بین سال های 1892 تا 1900 با نظارت سلطان ابوبکر ساخته شد. ساختمان این مسجد معماری موروها را دارد و برخی ها می گویند که مناره های آن شبیه برج ساعت بریتانیا است. این مسجد بسیار زیباست به خصوص در هنگام شب که بر روی تپه مشرف بر تنگه جوهور به صورت بنایی چراغانی شده نمایان است. مسجد سلطان ابوبکر ظرفیت دو هزار نفر را دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1836

به "معروف ترین مساجد مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین مساجد مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید