مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به زودی راه اندازی می گردد

به گزارش مجله مدیاپلیر، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مرکز نوآوری انرژی این دانشگاه در فضایی بالغ بر 800 مترمربع راه اندازی خواهد شد که بستری برای توسعه ایده ها و فناوری های مورد احتیاج صنعت و جامعه است.

مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به زودی راه اندازی می گردد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسین حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در جلسه انعقاد قرار داد میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت توسعه پترو ایران پدکو گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از 6 سال گذشته استراتژی حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را تدوین نموده است.

وی اضافه کرد: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم به این معنی است که تحقیقات دانشگاه منجر به خروجی مورد احتیاج برای صنعت و جامعه شود وضریب تاثیر دانشگاه ابتدا در سطح ملی و سپس در سطح بین المللی افزایش یابد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکیدکرد: براساس این رویکرد در دو محور افزایش سطح پروژه های صنعتی و ایجاد مراکز نوآوری به منظور حمایت از تجاری سازی ایده ها و خلاقیت های دانشگاهیان برنامه ریزی اجرا شده است.

حسینی تودشکی اعلام کرد: در این راستا قوانین ارتقاء اعضای هیات علمی نیز تغییر داده شد به این نحو که تجاری سازی و ایجاد شرکت های دانش بنیان، فعالیت اساتید با صنعت و فعالیت های فناورانه و نوآورانه در شاخص های ارزیابی ارزیابی اساتید مورد توجه قرار گرفتند.

وی گفت: براساس استراتژی دانشگاه که توجه ویژه به نوآوری و تبدیل ایده به فناوری و محصول است درحال حاضر 200 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در این دانشگاه فعالیت می نمایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر توضیح داد: بخش عمده ای از این شرکت ها در حوزه های مرتبط با نفت و گاز فعالیت می نمایند.

حسینی تودشکی گفت: از سال گذشته از صنایع دعوت کردیم که دفاتر تحقیق و توسعه و مرکز نوآوری در دانشگاه داشته باشند تا براین اساس احتیاج های صنعت به وسیله انجام پروژه ها و پایان نامه ها مرتفع شود و یا استارت آپ هایی شکل گیرند که بتوانند بصورت مداوم به صنعت و جامعه سرویس دهند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: به زودی مرکز نوآوری انرژی با مشارکت بخش خصوصی و تعامل با وزارت نفت در دانشکده نفت این دانشگاه در فضایی بالغ بر 800 مترمربع راه اندازی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 178

به "مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به زودی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری انرژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به زودی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید