مجتمع گردشگری چالیدره مشهد، عکس

به گزارش مجله مدیاپلیر، این شهر علاوه بر اماکن مذهبی که به همین واسطه شناخته می گردد و آن را به دومین شهر مذهبی دنیا تبدیل می نمایند، دارای جاذبه های گردشگری مختلفی هم هست که در دو دهه گذشته تغییرات بسیاری داشته است.

مجتمع گردشگری چالیدره مشهد، عکس

از سفر با تور تابستانی پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

پرداختن به ظرفیت های ذاتی این شهر به عنوان یک شهر جهانگردی باعث شده تا مسافران بیشتری به این شهر سفر نمایند و علاوه بر اماکن زیارتی و مذهبی، از امکانات تفریحی آن نیز بهره مند شوند.

یکی از این تغییرات که به جاذبه های جهانگردی مشهد یاری نموده است مجتمع جهانگردی چالیدره مشهد نام دارد. مجتمعی که امروزه به یکی از مهم ترین اماکن جهانگردی مشهد تبدیل شده است.

این مجتمع جهانگردی دارای امکانات تفریحی و رفاهی گوناگونی از جمله تله کابین، ماهی گیری،زیپ لاین و .. است. در اصل چالیدره یکی از مناطق طبیعی شهر مشهد است که در شهرستان طرقبه به وجود آمده و از رودخانه ای به نام جاغرق سیراب می شود.

احداث سد چالیدره بر روی این رود باعث ایجاد دریاچه ای شده است که علاوه بر آبادانی باغات اطراف خود، محیطی را فراهم آورده که باعث جذب جهانگرد ها می شود.

چرا بازدید از مجتمع جهانگردی چالیدره مشهد پیشنهاد می شود؟

با توجه به وسعت صد و شصت هکتاری مجتمع جهانگردی چالیدره این مجموعه می تواند ساعات زیادی موجب سرگرمی جهانگردان داخلی و خارجی شود.

این مجتمع تفریحی دارای سوئیت های اقامتی دو خوابه برای اسکان مسافران و جهانگرد ها است که در نوع خود بی نظیر هستند.

مجتمع جهانگردی چالیدره علاوه بر دریاچه بسیار زیبایی که به منظور قایق سواری و ماهی گیری از آن استفاده می شود، دارای پوشش گیاهی متنوع و چشم نواز است.

امکانات تفریحی متنوعی از جمله زیپ لاین، تله کابین، رستوران و کافه شاپ و اسکله تفریحی در این مجموع فراهم آورده شده است.

مربیانی به منظور آموزش غواصی در دریاچه و قایق سواری حضور دارند که مسافران می توانند از حضور آن ها بهره مند شوند.

تاریخچه مجتمع جهانگردی چالیدره مشهد

بین سال های 1376 -1381 به منظور توزیع عادلانه آب برای کشاورزی باغات منطقه طرقبه با همکاری شهرداری طرقبه و شرکت آب منطقه ای خراسان، سد آبی به نام چالیدره بر روی رودخانه جاغرق ساخته شد. این سد روی یکی از سرشاخه های فصلی حوضه آبریز گلستان واقع شده است. در ابتدا این اقدام برای آبادانی و تقسیم عادلانه آب در مناطق اطراف بود اما در ادامه موجب پدید آمدن دریاچه مصنوعی زیبایی گشت و به مرور با تکمیل دیگر امکانات تفریحی امروز به یکی جاذبه های جهانگردی مشهد تبدیل گشته است. در حال حاضر، این مجموعه را می توان یکی مهم ترین مراکز تفریحی و رفاهی در شهرستان طرقبه و مشهد دانست. زیرا روزانه پذیرای بیش از چندین هزار نفر جهانگرد است.

مجتمع جهانگردی چالیدره مشهد

معماری مجتمع جهانگردی چالیدره مشهد

مجتمع تفریحی چالیدره دارای مساحتی بالغ بر یک صد و شصت هکتار است که 15 هکتار آن را دریاچه و مابقی را زمین های این مجموعه تشکیل می دهند. این مجموعه دارای سوئیت های اقامتی مناسبی است که در اختیار مسافران قرار می گیرد. علاوه بر محیط های مناسبی که برای بازی بچه ها فراهم شده، این مجموعه دارای اسلکه تفریحی، کشتی شناور، تله سیژ و ترن کوهستانی نیز هست که با خرید بلیط هواپیما مشهد می توانید لذت استفاده از آن را در طول سفر خود تجربه کنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از مجتمع جهانگردی چالیدره چه قدر است؟

برای بازدید از مجتمع جهانگردی چالیدره مشهد و گردش و تفریح در این مکان هیجان انگیز باید هزینه ای پرداخت کرد و بلیط ورودیه آن را تهیه نمود. این هزینه معمولا بر حسب تعداد جهانگردان و فصل مسافرتی شما متغیر خواهد بود. پس از پرداخت این هزینه شما می توانید حداقل 3 تا 5 ساعت از زمان سفر خودتان به شهر مشهد را به خاطره سازی در این مجموعه دوست داشتنی اختصاص دهید.

فصل مناسب برای بازدید از مجتمع جهانگردی چالیدره چه زمانی است؟

قبل از خرید آنلاین بلیط هواپیما بهتر است بدانید مجتمع جهانگردی چالیدره مشهد در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد. اما اگر می خواهید اوج لذت و هیجان را با ورود به مجتمع جهانگردی چالیدره تجربه کنید، پیشنهاد ما این است که شش ماهه نخست سال، علی الخصوص از اواسط اردیبهشت تا اواسط مرداد را به این کار اختصاص دهید. شک نکنید که در این ماه ها، مجتمع جهانگردی چالیدره مشهد شما را با زیبایی ها و جذابیت های منحصر به فرد خود، هیجان زده خواهد نمود.

در مجتمع جهانگردی چالیدره از چه امکاناتی می توان بهره برد؟

می توان گفت مجموعه تفریحی چالیدره تمامی سلیقه های مسافران را به منظور فراهم کردن ساعاتی لذت بخش پوشش می دهد برای همین در برنامه سفر مشهد خود می توانید با رفتن به این مکان سفر خود را به یادماندنی تر کنید. از تله کابین و تله سیژ و ترن کوهستانی، زیپ لاین که تفریحاتی هیجان انگیز هستند گرفته تا قایق سواری، کشتی شناور، غواصی، ماهی گیری که فعالیت های آرامش بخشی محسوب می شوند، همگی در مجتمع تفریحی چالیدره یافت می شود.

رستوران و کافی شاپ با محیطی آرام و زیبا، تله کابین که از روی دریاچه نیز گذر می نماید، بانجی جامپینگ، قایق موتوری، قایق پدالی و قایق پارویی نیز از دیگر امکانات مجتمع جهانگردی چالیدره هستند که هر یک لذت خاصی به تفریح شما انتقال خواهند داد. البته لحظات خاطره انگیزی بر روی کشتی شناور این مجموعه را نیز نباید از دست داد.

چگونه به مجتمع جهانگردی چالیدره مشهد برویم؟

چالیدره همان طور که گفته شد در استان خراسان رضوی و در شهر مشهد واقع شده است. فاصله این مجموعه تا مشهد 17 کیلومتر است. برای رفتن به آن می بایست از بلوار وکیل آباد عبور کنید و وارد جاده طرقبه شوید. بعد از آن وارد میدان طرقبه شوید و از آن جا تابلوهای راهنما شما را به سمت منطقه چالیدره راهنمایی خواهند کرد.

در نزدیکی مجتمع جهانگردی چالیدره مشهد از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

باغ وکیل آباد: 12 کیلومتر

سرزمین موج های خروشان طرقبه: 13 کیلومتر

بوستان مینیاتوری: 21 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی مجتمع جهانگردی چالیدره مشهد برای اقامت وجود دارد؟

هتل بام طرقبه: 5 کیلومتر

هتل سحاب: 7.2 کیلومتر

هتل پارک حیات: 9 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به مجتمع جهانگردی چالیدره مشهد هستند؟

رستوران چالی دو: 50 متر

رستوران آبنوس: 4.2 کیلومتر

رستوران نگارستان عنبران: 4.7 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 759

به "مجتمع گردشگری چالیدره مشهد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع گردشگری چالیدره مشهد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید