فناوری تشخیص چهره برای امنیت مشتریان بانک ها

به گزارش مجله مدیاپلیر، بانکی در سنگاپور برای تأیید هویت دقیق مشتریان خود در زمان استفاده از دستگاه های خودپرداز به استفاده از سیستم شناسایی چهره روی آورده است.

فناوری تشخیص چهره برای امنیت مشتریان بانک ها

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

سیستم شناسایی چهره بانک او سی بی سی بر روی هشت دستگاه خودپرداز در سراسر سنگاپور نصب شده تا احتیاج به استفاده از کارت های فیزیکی برای انجام تبادلات بانکی حذف گردد.

فعلاً از این فناوری تنها می توان برای اطلاع از گردش حساب بانکی استفاده کرد و امکان دریافت پول از دستگاه قرار است در مراحل بعدی به این سیستم اضافه گردد.

سیستم های تشخیص هویت بیومتریک تا پیش از این برای شناسایی افراد در محیط های اداری و شغلی به کار گرفته می شدند، اما استفاده از آنها در بانک ها تازگی دارد. انتظار می رود تا سال آینده بتوان از فناوری یادشده برای سپرده گذاری، انتقال پول به سایر بانک ها و پرداخت صورت حساب کارت های اعتباری نیز استفاده کرد.

لازم به ذکر است آنالیز گردش حساب و دریافت پول محبوب ترین خدمات مورد استفاده به وسیله دستگاه های خودپرداز هستند و از هر 10 تراکنش هشت تراکنش به این موضوع اختصاص دارد. خدمات یادشده با استفاده از سیستم تأیید هویت دولتی سینگ پس انجام می گردد که به یک پایگاه داده از تصاویر و اطلاعات بیومتریک چهار ملیون سنگاپوری متصل است.

دولت سنگاپور از این اطلاعات برای مقابله با کلاهبرداری استفاده می نماید.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1064

به "فناوری تشخیص چهره برای امنیت مشتریان بانک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری تشخیص چهره برای امنیت مشتریان بانک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید