فرآیند سرمایه گذاری در قزوین نباید معطل اراضی باشد

به گزارش مجله مدیاپلیر، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: سرمایه گذارانی که وارد فرآیند سرمایه گذاری می شوند نباید در این راه معطل تامین و شرایط کاربری اراضی شوند.

فرآیند سرمایه گذاری در قزوین نباید معطل اراضی باشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مرتضی علیخانی در جلسه بررسی مسایل و مسائل سرمایه گذاری استان قزوین، اضافه نمود: دستگاهی که برای یک طرح سرمایه گذاری، مکان یابی انجام می دهد اما هنوز به صورت جامع و کامل آن را بررسی نکرده، باید در اسرع وقت شرایط سرمایه گذار را تعیین کند تا از معطلی متقاضیان جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: نمایندگان دستگاه های اجرایی در مرکز سرمایه گذاری باید از طریق سامانه های موجود، مجوزهای لازم را در کمترین زمان ممکن بررسی کرده و اجازه ندهند تا سرمایه گذار در فرآیند سرمایه گذاری معطل بماند.

علیخانی گفت: استان قزوین طی چند سال گذشته به خاطر داشتن ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی، همواره مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی از جمله ترکیه و چین قرار گرفته اما متاسفانه به دلیل تعیین و تکلیف مشکل برخی اراضی، بلاتکلیف مانده اند.

به گفته این مسئول، از ابتدای سال جاری تا به امروز با بررسی مشکل 299 پرونده سرمایه گذاری در استان قزوین مشکل 85 تا 90 درصد آنها مرتفع شده است.

در این نشست 6 طرح سرمایه گذاری در حوزه های مختلف خدماتی و صنعتی مورد بررسی نمایندگان دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه قرار گرفت.

راه اندازی دهکده سلامت در قزوین، احداث نیروگاه خورشیدی و مجتمع خدمات رفاهی در بویین زهرا، احداث کارخانه آب معدنی و یک مجتمع خدمات رفاهی در منطقه رودبار الموت، تاسیس مجتمع خدمات رفاهی در جاده ساوه و راه اندازی رستوران باغدشت الموت از عمده طرح های سرمایه گذاری مطرح شده در این نشست بود.

یکی از طرح های جدید مطرح شده در این نشست، احداث دهکده سلامت با هدف تامین غذاهای رژیمی برای ورزشکاران بود که با توجه به قرارگیری آن در محدوده شهری قرار شد مراتب از طریق اتحادیه صنف رستوران داران پیگیری شود.

99 طرح سرمایه گذاری در استان قزوین شناسایی و مصوب شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 266

به "فرآیند سرمایه گذاری در قزوین نباید معطل اراضی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند سرمایه گذاری در قزوین نباید معطل اراضی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید