فایل های قیمت مناسب بازار مسکن

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران (پانا) - بازار معاملات واحدهای مسکونی با عمربنای بالاتر از 15 سال، به نوعی، بازار آپارتمان های قیمت مناسب در منطقه ها مختلف شهر تهران محسوب می گردد. هم اکنون اختلاف قیمت بین واحدهای مسکونی نوساز یا کم سن وسال با واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از 15 سال (واحدهای میانسال و مسن) نسبت به قبل افزایش یافته است.

فایل های قیمت مناسب بازار مسکن

بازار معاملات این واحدها به عنوان بازار واحدهای قیمت مناسب در مقایسه با واحدهای نوساز و کم سن و سال، مقصد مناسبی برای خرید متقاضیان محسوب می گردد. به خصوص آن دسته از متقاضیانی که با محدودیت بودجه برای خرید مسکن روبرو هستند.

این گروه از متقاضیان می توانند به جای خرید از بازار واحدهای مسکونی نوساز و کم سن وسال که قیمت آنها تا 30 درصد و در بعضی موارد خاص بیشتر از این اندازه بالاتر از واحدهای مسکونی با عمربنای بالا (واحدهای سالخورده اما قابل سکونت) است، با بودجه کمتری صاحبخانه شوند. فعالان بازار مسکن از این رو به این گروه از متقاضیان توصیه می نمایند با خرید این واحدها و صرف هزینه ای به منظور بازسازی واحد خریداری شده، با بودجه کمتر واحد دلخواه خود را در منطقه مورد نظر خریداری نمایند. در غیر این صورت افرادی که اصرار به خرید واحد مسکونی نوساز دارند اما بودجه آنها کافی نیست ناچار خواهند شد اقدام به خرید آپارتمان در منطقه ها ضعیف تر نموده یا متراژ واحد مورد نظر خود را کاهش دهند. در شرایط فعلی، دست کم بنا به دو دلیل عمده از جمله رکود ساختمانی و کمبود عرضه واحد نوساز به بازار مسکن از یکسو و افزایش هزینه های ساخت وساز از سوی دیگر، فاصله قیمت بین واحدهای نوساز وسالخورده افزایش یافته است. این اندازه در دوره های قبلی که بازار در شرایط عادی قرار داشت عمدتا بین 15 تا 20 درصد بود اما هم اکنون به 30 درصد و در بعضی موارد به بیش از این اندازه نیز افزایش یافته است. در جدول زیر بعضی از واحدهای مسکونی با عمربنای 15 تا 30 سال که روز گذشته به بازار معاملات مسکن شهر تهران عرضه شد آمده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1482

به "فایل های قیمت مناسب بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایل های قیمت مناسب بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید