عکس ، آیا این واقعا عزت ملی است؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، تا کی قرار است با رویکرد احساسی، این قبیل واژگان ارزشمند را خرج نتایج فوتبالی کنیم؟

عکس ، آیا این واقعا عزت ملی است؟

به گزارش خبرنگاران، روزنامه های ورزشی و حتی بعضا غیرورزشی صبح امروز یکشنبه، تیتر و عکس اول خود را به پیروزی دلچسب استقلال برابر الکویت در پلی آف اول لیگ قهرمانان آسیا اختصاص داده بودند. البته که همه از این برد لذت بردیم، اما بار دیگر مثل انچه روی جلد روزنامه خبرورزشی می بینیم، شاهد وقوع یک اشتباه تحلیلی نیز بودیم.

پس از آنکه مدیران فوتبال ایران نتوانستند با شعار عزت ملی میزبانی پلی آف را بگیرند، استقلال بر خلاف میلش در دوبی پذیرای الکویت شد و با سه گل این تیم را شکست داد. حالا خبرورزشی تیتر زده: عزت ملی یعنی این؛ اما آیا واقعا همینطور است؟ اصلا نتیجه یک بازی فوتبال چه ربطی به مفهوم بسیار والا و بنیادین عزت ملی دارد؟ تا کی قرار است با رویکرد احساسی، این قبیل واژگان ارزشمند را خرج نتایج فوتبالی کنیم؟ یعنی اگر استقلال در این بازی بازنده می شد، خدای ناکرده عزت ملی ما زیر سوال می رفت؟ مسلما اینطور نیست. همانطور که هیچکدام از نتایج مسابقات فوتبال در تاریخ این رشته ورزشی در جهان به معنای عزت یا ذلت ملی هیچ کشوری نیست. مگر ممکن است بگوییم برزیلی ها یا آرژانتینی ها به خاطر آن همه افتخار جهانی در فوتبال، عزتمندتر از مثلا چینی های بدون عنوان هستند؟

صد البته که نیت همکاران خوب و قدیمی مان در خبرورزشی و سایر مطبوعات کاملا پاک و ستودنی است، اما ای کاش طوری این مفاهمیم ارزشمند را به نتایج مسابقات متصل نکنیم که اگر دو فردای دیگر باختیم، مردم بپرسند عزت ملی ما چه شد؟ عزت ملی ما با مدیریت صحیح در همه ابعاد، زمانی محفوظ تر می ماند که می توانستیم حق کامل مان را در میزبانی ها بگیریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 308

به "عکس ، آیا این واقعا عزت ملی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، آیا این واقعا عزت ملی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید