عضو شورای جهانی صنایع دستی از زیگورات چغازنبیل بازدید کرد

به گزارش مجله مدیاپلیر، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، عضو شورای جهانی صنایع دستی از زیگورات چغازنبیل بازدید کرد.

عضو شورای جهانی صنایع دستی از زیگورات چغازنبیل بازدید کرد

در جریان ورود ارزیابان شورای دنیای صنایع دستی به منظور آنالیز شرایط شهر دزفول به عنوان نامزد شهر دنیای کپوبافی، علی صالح النجاده از کشور کویت به همراه شکرالله قاسمی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خوزستان و سید محمد عبودزاده مدیر روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی خوزستان از نخستین اثر ثبت دنیای ایران بازدید کردند.

در این بازدید، النجاده در بدو ورود به محوطه تاریخی چغازنبیل ضمن ابراز خرسندی از فرصتی که در این سفر برای او در تماشا یکی از مهمترین مواریث فرهنگی و تاریخی بشر بوجود آمده، گفت: این نخستین بازدید من از چغازنبیل است، در این سفر با شکوه و عظمت یکی از بناهای بزرگ بشری روبرو شدم.

این عضو شورای دنیای صنایع دستی اضافه نمود: باید اعتراف کنم که در بدو ورود با یک شگفتی تاریخی برخورد کردم و احساس می کنم پس از قرنها هنوز میتوان سرزندگی و حیات را در این اثر تاریخی دید و از این همه شکوه به وجد آمدم.

علی النِجاده ادامه داد: پیش از سفر به خوزستان به بخشی از اطلاعات در خصوص این بنا دست یافته بودم ولی اصلا با آنچه شنیده ام، قابل مقایسه نیست. این سفر را مدیون بازدید از کارگاه های صنایع دستی و صنایع شهر دزفولم؛ سفری که به تماشای یکی از بزرگ ترین بناهای خشتی تاریخ دنیا انجامید.

منبع: همگردی
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1732

به "عضو شورای جهانی صنایع دستی از زیگورات چغازنبیل بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو شورای جهانی صنایع دستی از زیگورات چغازنبیل بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید