سوغات معروف سئول

به گزارش مجله مدیاپلیر، سوغات سئول، در دنیا بی نظیر است؛ طوری که مثل آن ها را در هیچ جای دنیا نمی توانید پیدا کنید. شهر سئول پایتخت و یکی از پر عظمت ترین شهرهای کره جنوبی است. بهترین سوغاتی های سئول باعث شده این شهر به یکی از شهر های پرطرفدار برای گردشگر ها و گردشگران قرار بگیرد. اگر شما قصد سفر به شهر سئول را دارید، بد نیست قبل از سفر سوغات سئول را بشناسید. در این مطلب می خواهیم چند نمونه از بهترین سوغاتی های سئول را برای شما معرفی کنیم.

سوغات معروف سئول

عود سوز بودایی یکی از سوغات سئول

عود سوز بودایی از زمان های گذشته برای از بین بردن بودی مطبوع و پراکنده کردن انرژی منفی استفاده می شد. سوزاندن عود در کره یکی از قسمت های اصلی مراسم آیینی و مذهبی و همچنین در مراسم تدفین نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ به خاطر اینکه بودایی ها بر این باورن که سوزاندن عود علاوه بر بردن بوی نامطبوع، باعث تمیز شدن روح و روان و جسم انسان می گردد.

عود سوزهای بودایی از بهترین سوغاتی های سئول محسوب می گردد که در طرح های بسیار زیبا در کره جنوبی بوده و دارای طرح هایی بی نظیر از حیواناتی مثل لاک پشت و خرگوش و گیاهانی مثل گل داوودی و گل نیلوفری روی عود ها مشاهده می گردد که بیشتر این عود ها دست ساز هستند و از بهترین سوغاتی های سئول به شمار می رود.

ماسک های سنتی کره ای

ماسک های سنتی کره ای، یکی از سوغات سئول است که سابقه خیلی زیادی دارند؛ به ویژه در مراسم های مذهبی و آیین های سنتی برای قسمتی از لباس جنگ استفاده می شد. باورهای مردمان محلی این شهر از ماسک های سنتی کره ای این بود که این ماسک ها، ارواح شیطانی و احساسات ناخوشایند را از آن ها دور می نماید.

سربازان و اسب های آن ها از ماسک جنگی استفاده می کردند و برای پایکوبی و مراسم های محلی از ماسک قومی استفاده می شد.

این ماسک ها بیشترا از چوب توسکا ساخته می گردد و برای اینکه این ماسک ها ضد آب و مقاوم باشد، روی آن را پوشش لاکی می کشند و بعد آن ها را رنگ آمیزی نموده و با طرح های زیبا تزئین می نمایند.

توجه داشته باشید، برای اینکه تشخیص دهیم کدام ماست زنانه یا مردانه است، باید به پیشانی و گونه های ماسک دقت کنید؛ اگر پیشانی یا گونه های ماسک دارای خال های قرمز باشد پس این ماسک زنانه است.

ماسک های سنتی کره ای یکی از بهترین سوغاتی های سئول در بین وسایل تزئینی است.

عروسک کره ای

عروسک های کره ای یکی دیگر از سوغات سئول است که پوششی از هانبوک، لباس سنتی کره ای دارند. این لباس شامل کت، پیراهن، شلوار و تاب بوده که معمولا آستین بلند است. برای قسمت پایینی این لباس زنان پیراهن پوشیده که معمولا از زیر این پیراهن لباس دیگری به اسم sokchima هم می پوشند.

مردان برای قسمت پایینی شلوار می پوشند و مردان اشراف زاده کلاهی از جنس موی اسب بر سر خود می گذارند.

شما می توانید در شهر سئول به جای خریدن همه این لباس ها، یک عروسکی که تمام این لباس ها را به تن دارد بخرید در این صورت، تمام این لباس ها که از بهترین سوغاتی های سئول است را خواهید داشت و در دکوراسیون خانه از آن به عنوان وسیله تزئینی می توانید بهره ببرید .

محصولات چینی از سوغات سئول

این محصولات چینی و سرامیکی از لعاب سبز بیدی که از قدیمی ترین لعاب ها هستند، ساخته می گردد که رنگ خاصی دارد و در لیست سوغات سئول قرار گرفته است. سبز بیدی در گروه لعاب های شفاف قرار گرفته است که دارای ترک هایی با رنگ های گوناگون است.

ظروف سرامیکی کره ای طرح های ساده ای دارد که این یکی از ویژگی های آن ها به حساب می آید؛ هنرمندان این ظروف سعی کردند با استفاده از رنگ های ساده و متضاد آن ها را رنگ آمیزی و تزئین نمایند. در بیشتر فروشگاه های سئول می توانید محصولات چینی را که بهترین سوغاتی های سئول بوده را با قیمت خوب خریداری کنید.

کیف های کوچک ابریشمی

در زمان های گذشته در کره زنان برای نگهداری سکه هایشان از این کیف ها استفاده می کردند و همچنین سعی می کردند کیفی که متناسب با رنگ و طرح لباس شان است را انتخاب نمایند. زنان بروز دیگر از این کیف ها برای نگهداری سکه استفاده نمی نمایند بلکه به عنوان یک وسیله تزئینی برای نگهداری لوام کوچک شان استفاده می نمایند. در مراسم های سنتی کره امروزه نیز از این کیف های کوچک ابریشمی استفاده می گردد. کیف های کوچک ابریشمی در لیست بهترین سوغاتی های سئول قرار گرفته است.

چای سبز ارگانیک

بهترین چای سبز کره ای، زبان گنجشک است؛ چون برگ های این چای شبیه زبان گنجشک بوده برای همین آن را زبان گنجشک می نامند.

چای سبز کره ای ارگانیک دقیقا از همان درختی که چای سبز معمولی به دست می آید، تهیه می گردد تنها تفاوتی که وجود دارد این است که چای سبز کره ای ارگانیک فقط از جوانه های برگ ها تهیه می گردد.

برای تهیه این چای کافیست شما برگ های این چای را به آب داغ با دمای 70 تا 80 درجه بریزید بعد خوب صبر کنید تا چای شما دم بکشد؛ اولین فنجانی که نوشیدید می توانید دوباره به همان فنجان با همان برگ ها آب داغ ریخته و می توانید مجددا دو، سه بار از آن بنوشید؛ کره ای ها بر این باورند که طعم فنجان اول خوشمزه تر از طعم فنجان های دوم و سوم است.

اگر در بین خانواده و آشنا های شما کسی به دمنوش و چای سبز علاقه دارد، چای سبز کره ای ارگانیک از بهترین سوغاتی های سئول است که می توانید خریداری کنید.

کاغذ دست ساز از سوغات سئول

کاغذ دست ساز از رسم های خیلی قدیمی کره ای ها است که بیشتر از هزار سال در این کشور رواج دارد.کره ای ها این کاغذ ها را به دلیل مقاوم بودن، شفاف بودن، زیبایی، بادوام و عایق بودن برای پوشاندن پنجره، دیوار و درب استفاده می نمایند و در لیست بهترین سوغاتی های سئول قرار گرفته است.

کاغذ دست ساز کره ای از پوست نوعی درخت توت ساخته می گردد و هنوز هم از این کاغذ ها در کره مورد استفاده قرار گرفته است.

باد بزن های سنتی

باد بزن های سنتی کره یکی دیگر از سوغات سئول است که از زیبایی بی نظیر و کیفیت خیلی بالایی برخودار بوده و شهرت جهانی دارد. بیشتر مردم کره این باد بزن را همواره و حتی در فصل زمستان همراه خود دارند. کاربرد مهم و اصلی این باد بزن ها این است که در مقابل حرارت، بدن را خنک نگه می دارد ولی کاربرد های دیگری نیز دارد از جمله، ایجاد سایه، مخفی کردن چهره، سلاح جنگی، قسمتی از پوشش منحصر به فرد پایکوبی ها و نمایش های سنتی است. در ساخت این باد بزن برای دسته آن از چوب بامبو و برای قسمت بالایی بادبزن از ورق های هانجی یا ابریشم استفاده می نمایند؛ برای این جای کمتری هم بگیرند قابلیت تا شدن دارند. باد بزن های سنتی یکی از بی نظیرترین و بهترین سوغاتی های سئول است.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 697

به "سوغات معروف سئول" امتیاز دهید

1 کاربر به "سوغات معروف سئول" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات معروف سئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید