سردترین نقاط دنیا را می شناسید؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، زمستان در بعضی از نقاط زمین معنایی فراتر از برف بازی و آدم برفی دارد. بعضی از نقاط دنیا در زمستان ها به شدت سرد و غیرقابل سکونت می گردد. چنین نقاطی در سایر فصل های سال هم چندان گرم نیستند و آب و هوای سرد و یخ بندان تمایلی به دوری از آنها را ندارد. اما سردترین کشورها و نقاط دنیا در کدام قسمت از این کره خاکی قرار دارند؟ اگر دوست دارید درباره سردترین نقاط دنیا بیشتر بدانید از شما دعوت می کنیم تا این مقاله را در مجله گردشگری خبرنگاران تا سرانجام بخوانید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

سردترین نقاط دنیا را می شناسید؟

سردترین نقاط جهان کجاست؟

دودینکا Dudinka ، روسیه

دودینکا در بالای مدار شمالگان قرار گرفته است و در ناحیه سیبری روسیه واقع شده است. این شهر دارای 20هزار نفر جمعیت است و در فصول مختلف سال، آب و هوایی سرد دارد. این سردی در زمستان ها به اوج خود می رسد. میانه دمای هوا در ماه ژانویه در دودینکا به منفی 33 درجه سلسیوس می رسد. گفته می گردد که سالیان بسیار گذشته، بخشی از این شهر به واسطه یخ بندانی سخت در زمستان از بین رفته است.

هاربین Harbin ، چین

در شمال شرقی کشور چین، شهر هاربین حدود 10 میلیون نفر جمعیت قرار گرفته است. به خاطر سرمای مداومی که در این شهر در جریان است به آن شهر یخی گفته می گردد. در طول ماه ژانویه، دمای هوای هاربین به حدود منفی 22 تا 24 درجه سلسیوس می رسد و به واسطه برف و یخ فراوانش، جشنواره های زیادی در زمینه ساخت آدم برفی، مجسمه های یخی و… در آن برگزار می گردد.

وینیپِگ Winnipeg ، کانادا

وینیپگ، یکی از سردترین شهرهای آمریکای شمالی است. در این شهر سرد حدود 715 هزار نفر زندگی می نمایند و در ماه ژانویه میانه دمای هوا به منفی 20 تا 22 درجه سلسیوس می رسد. در طول تاریخ، داستان های عجیب و غریب زیادی به خاطر یخ بندان های شدید در این شهر به وقوع پیوسته است. برای مثال، خانه های زیادی از سرما یخ زده اند و قندیل بسته اند. گرانترین سوییت جهان

یِلونایف Yellowknife ، کانادا

شهر یلونایف در سال 1934 بنا شده است و حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد. صنعت رایج در این شهر، استخراج از معدن بوده است. دمای عادی هوا در ماه ژانویه در یلونایف حدود منفی 32 درجه سلسیوس است. در سال 2014، به این شهر، عنوان سردترین شهر در کشور کانادا داده شده بود. برترین فرودگاه جهان

یاکوتسک Yakutsk، روسیه

زمستان های یاکوتسک روسیه را سردترین و سخت ترین زمستان های جهان می دانند. حدود 282 هزار و 400 نفر در این مکان زندگی می نمایند و در ماه ژانویه باید منتظر دمایی معادل زیر 38 تا 41 درجه سلسیوس بود. رکورد سردترین زمان در طول سالیان مختلف متعلق به سال 1891 است. یعنی سالی که دمای هوا به منفی 64 درجه سلسیوس رسیده بود. زمستان ها در این شهر، کمی زودتر از نقاط دیگر جهان آغاز می گردد.

در آخر سردترین نقاط جهان

زندگی کردن در شهرهای سرد جهان را می پسندید؟ اهل برف و سرما هستید؟ بعید می دانیم که کسی از زندگی در نقاطی از جهان که پر از یخ و برف هستند برای همواره استقبال کند. اما اگر قصد رفتن به یک سفر گردشگری را داشته باشید و بخواهید تمام پدیده ها و اتفاقات خاص طبیعت را بیرون از عکس ها و فیلم ها و از نزدیک ببینید قطعا سفر به نقاط سرد را هم در برنامه های تان خواهید گذاشت.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1418

به "سردترین نقاط دنیا را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردترین نقاط دنیا را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید