زوج جدید سلطنتی ژاپن چهره آرامش بخش به سلطنت می بخشند

به گزارش مجله مدیاپلیر، خبرنگاران آنلاین-ترجمه فرانک عطیف:امپراتور جدید ژاپن ناروهیتو و امپراتریس ماساکو چهره آرامش بخش تری به یکی از قدیمی ترین پادشاهی های دنیا بخشیده اند.

زوج جدید سلطنتی ژاپن چهره آرامش بخش به سلطنت می بخشند

به گزارش رویترز، روش متفاوت آنها گپ زدن به زبان انگلیسی با بازدیدنمایندگان خارجی، خندیدن با بچه ها و حتی بازی با سگ هاست.

آنها اولین زوج سلطنتی ژاپن هستند که مدرک دانشگاهی دارند، به چند زبان صحبت می نمایند و سال ها تجربه زندگی در خارج از کشور را دارند؛ دورانی که امپراتور حتی شست وشوی لباس های خودش را انجام داد.

شش ماه پس از ارتقا به درجه امپراتوری در این خاندان سلطنتی، به نظر می رسد آنها امیدوار هستند که این امپراتوری را بین المللی تر و به زندگی مردم عادی نزدیک نمایند.

آنها همچنین بسیاری از ژاپنی ها را نگران نموده اند که مبادا این زوج سلطنتی در زندگی با امپراتور و ملکه قبلی ، امپراتور آکیهیتو و امپراتریس میچیکو دچار مشکل شوند؛ به خصوص ملکه جدید ماساکو که سال ها از نظر مقام های کاخ اختلال سازگاری داشته اشت.

هایدیا کاوانیشی، استادیار تاریخ در دانشگاه ناگویا گفت: باوجوداین که مپراطور و امپراطور قبلی نزدیک به مردم دیده می شدند، اما به نظر می رسد این دو نزدیک تر هستند. فکر می کنم به این دلیل است که آنها بیشتر شبیه مردم عادی هستند.

کاوانیشی اضافه کرد: آنها دقیقا مناسب عصر حاضر هستند. به عنوان مثال، عکس هایی وجود دارد که امپراتور را با تلفن هوشمند نشان می دهد. آنها خیلی بیشتر شبیه ما هستند.

امپراتور ناروهیتو، 59 ساله، بزرگ ترین فرزند امپراتور پیشین است. مادرش به عنوان یک ملکه برای اولین بار در خاندان سلطنتی ترجیح داد به جای این که امپراتور ناروهیتو توسط پرستاران و آموزگاران پرورش یابد، خودش از او مراقبت کند.

پدر و مادرش که سه فرزند دارند کوشش کردند که او دوران کودکی عادی داشته باشد مثلا او را با ناهار خانگی به مدرسه می فرستادند.

او دانشجوی رشته حمل و نقل در آب بود و از دانشگاه گاکوشین فارغ التحصیل شد. پس از آن، دو سال را در آکسفورد گذراند که این دوره را از جمله بهترین دوران ها و سال های زندگی اش توصیف نموده است.

امپراتور جدید ژاپن توصیه و نگرش مقام های قصر را نادیده گرفت تا یپلمات ماساکو اووادا، 55 ساله، که بیشتر در خارج از کشور زندگی نموده بود، ازدواج کند.

امپراتور ناروهیتو، ملکه ماساکو فعلی را برای اولین بار در یک کنسرت دید و توجهش به او جلب شد.

این دو، یک دختر 17 ساله به نام آیکو دارند که به عنوان یک زن طبق قانون امپراطوری ژاپن نمی تواند به تاج و تخت برسد.

تجربه خارج از کشور این زوج هنگامی که میزبان ضیافتی برای رئیس جمهور ایالات متحده بودند؛ مشهود بود. امپراتور ناروهیتو پس از گپ زدن با ترامپ و همسرش، ملانیا، انتها به پروتکل استفاده از مترجم تن داد.

کاوانیشی گفت: من فکر می کنم امپراتور و امپراتریس قبلی می توانستند به انگلیسی نیز صحبت نمایند، اما این دو چنین کاری را طبق عادت و عالی انجام می دهند. به نوعی نتیجه سال ها زندگی کردن در خارج است.

به نظر می رسد این زوج دنیایی به دور از دوران قدیمی دارند.

امپراطور ناروهیتو در خارج از کشور ببا افراد عادی سلفی گرفته، در ژاپن این دو با بچه ها رفعادی و صمیمی داشتند و هنگام بازدید از یک پناهگاه سگ با سگ ها بازی کردند.

کاوانیشی گفت: جوانی نسبی آنها جذاب است و این ها کاری نیست که بشود تصور کردد زوج سلطنتی قبلی انجام بدهند، دست کم نه تا این حد طبیعی و عادی.

چالش های امپراتریس ماساکو با زندگی در کاخ و ناسازگاری او، که او را به مدت یک دهه عمدتاً از چشم عموم مردم دور نگه داشت، با رفتار امپراتریس میچیکو، که عملکرد وی اغلب بی نقص خوانده می شد، در تضاد کامل بود.

او به عنوان یک ملکه با لبخند آماده، نگرانی ها در خصوص سلامتی اش را تا حد زیادی رفع نموده است.

هیده هیکو کاساهارا، استاد دانشگاه کیو که در زمینه مسائل سلطنتی تخصص دارد، گفت: او درخصوص وظایف عمومی بهتر شده و در رویدادهای مختلف حضور پیدا می نماید.

البته، سلامتی او مسئله روحی است، بنابراین فراز و نشیب هایی وجود دارد، اما نگرانی ها کم رنگ شده است.

باوجود این که افزایش مسئولیت به این معناست که ملکه ماساکو محدودیت های بیشتری را در زمان خود داشته باشد، رسیدن او به این موقعیت ممکن است آزادی بیشتری را نیز از نظر پروتکل های محدودنماینده داشته باشد.

در حال حاضر، به نظر می رسد که او و امپراتور با احتیاط فقط با تعدیل جزئی پیش می روند، هرچند ممکن است با کنار آمدن و پیش رفتن در انجام وظایف شان این روند تغییر کند.

کاساهارا گفت: هنگامی که ماساکو با مقام های خارجی دیدار می نماید، اعتماد به نفس دارد و گفت وگو او دارای جوهره و استحکام است. این واقعیت که او می تواند همان طور که می خواهد عمل کند به معنای استرس کمتر است و این یک مزیت برای بهبود اوست.

  • برگزاری مراسم تاج گذاری امپراتور جدید ژاپن
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 67

به "زوج جدید سلطنتی ژاپن چهره آرامش بخش به سلطنت می بخشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوج جدید سلطنتی ژاپن چهره آرامش بخش به سلطنت می بخشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید