روش های دریافت ویزای تایلند : چگونه ویزای تایلند بگیریم ؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، یکی از کشورهایی که متقاضیان زیادی برای مهاجرت دارد، تایلند است. در این مطلب قصد داریم شما را با شرایط و نحوه دریافت ویزای تایلند آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

روش های دریافت ویزای تایلند : چگونه ویزای تایلند بگیریم ؟

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

چطور ویزای تایلند بگیریم ؟

ویزای تایلند مجوز ورود شما به سرزمین لبخندهاست. کشوری با مناظر طبیعی بینظیر و مردمی خونگرم که لبخند از لبشان محو نمی گردد. ویزا تایلند، برای سفرهایی با اهداف متفاوت صادر می گردد.

شما می توانید برای گردشگری، کار، تحصیل، پزشکی و ازدواج برای دریافت آن اقدام کنید. تایلند کشور سخت گیری در صدور ویزا نیست، و حتی لازم نیست برای اخذ ویزای مسافرتی در سفارت حضور پیدا کنید.

برای تابعین بسیاری از کشورها مانند انگلستان، استرالیا و فرانسه، اقامت در تایلند بدون ویزا برای 30 روز آزاد است. داشتن پاسپورت برزیلی، پروئی و کره جنوبی این مدت را تا 3 ماه افزایش می دهد.

تابعین برخی کشورها هم می توانند برای دریافت ویزا در فرودگاه اقدام نمایند. به هر حال هیچ کدام از این امکان ها برای ایرانیان فراهم نیست. اگر قصد دارید با پاسپورت ایران به این کشور سفر کنید، باید از قبل برای دریافت ویزای تایلند اقدام کنید.

ویزای توریستی تایلند، با دو مدت اعتبار مختلف صادر می گردد. یکی مجوز یک بار ورود به خاک تایلند و با اعتبار 90 روز، و دیگری مجوز دو بار ورود به این کشور با اعتبار 180 روز. هزینه صدور این دو نوع ویزا متفاوت است.

شرایط دریافت ویزای تایلند

قوانین درخواست ویزای توریستی تایلند

تمامی متقاضیان ویزای تایلند هنگام درخواست باید در کشور ایران حضور داشته باشند و هزینه پرداخت شده شما مسافر عزیز برای ویزا به هیچ وجه قابل برگشت نیست (35 یورو برای ویزای یک بار ورود و 70 یورو برای ویزای 2 بار ورود به این کشور)

موسسات تنها می توانند برای افرادی که اتباع ایرانی هستند و فقط برای ویزای توریستی آن ها درخواست ویزا بدهند و برای سایر انواع ویزا ، شخص می بایستی شخصا به سفارت مراجعه نماید.

پاسپورت میبایستی به هنگام درخواست ویزا حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. پاسپورت شما برای سفر باید بدون هیچ اشکالی باشد و به هیچ وجه پاره و یا مخدوش نباشد و در حفظ و نگهداری آن دقت لازم را داشته باشید، پاسپورت باید دارای حداقل یک برگ سفید برای چسباندن ویزای تایلند باشد.

اگر تاریخ 29 فوریه در گذرنامه قید شده باشد (تاریخ صدور/ انقضا یا تاریخ تولد) باید چک گردد که سال کبیسه است یا خیر و در صورت وجود هر گونه مهر یا علامت یا نوشته مشکوک و نا آشنای تایلندی در گذرنامه، حتما از سفارت درخواست هدایت کنید.

نحوه اخذ ویزای تایلند

اگر از غول مرحله اول این فرآیند بگذرید، به طور کلی دریافت مجوز ورود به تایلند اصلا سخت نیست. اما جمع آوری تمام مدارک مورد احتیاج سفارت کمی از شما وقت خواهد گرفت.

مراحل دریافت ویزای توریستی تایلند به جمع آوری مدارک و تحویل آن ها به سفارت ختم می گردد. دریافت ویزا این کشور احتیاجی به وقت مصاحبه و انگشت نگاری ندارد.

مدارک لازم برای ویزای تایلند

برای دریافت ویزای توریستی کشور تایلند مرحله اول باید بدانید چه مدارکی لازم دارید و این مدارک را آماده کنید و به آژانس مورد نظر خود ارائه کنید:

  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس 4*6 و عکس باید رنگی با زمینه سفید و با عکس پاسپورت متفاوت باشد.
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما به مقصد تایلند
  • تاییدیه رزرو هتل در تایلند
  • کپی کارت ملی
  • کپی تمام صفحات شناسنامه
  • تمکن اقتصادی با مبلغ حداقل هشت میلیون تومان

برای دریافت ویزای تایلند چه مدارکی مورد احتیاج است ؟

شرایط تمدید ویزا در تایلند

با توجه به مدت سفر و یا هدف سفر خود، شما می توانید از ویزاهای کوتاه مدت یا بلند مدت بهره ببرید. اگر قصد دارید در مدت 6 ماه چند بار به این کشور سفر کنید، باید برای دریافت ویزاهایی با اعتبار بلند مدت اقدام کنید.

هرچند هزینه این نوع ویزا کمی گران تر است. اگر بعد از خاتمه مدت اقامت خود در تایلند، تصمیم به ماندن داشتید باید به وسیله کنسولگری اقدام کنید. البته هزینه آن را هم باید جداگانه پرداخت کنید. ویزاهای ترانزیت و یک بار ورود، اغلب 30 روز اعتبار دارند.

روش های اخذ ویزای تایلند

1. دریافت ویزای کاری تایلند

برای اقامت با هدف کار در تایلند، باید برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کنید. مدارکی که برای این نوع ویزا لازم دارید کمی متفاوت است که عبارتند از:

  • نامه دعوتنامه شرکت مقصد برای کار
  • کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • سه قطعه عکس رنگی تمام رخ 6*4 جدید
  • پر کردن فرم ویزای کاری به همراه یک کپی
  • بلیط رفت به شهر مقصد محل کار

2. ویزای تحصیلی تایلند

برای اخذ ویزای تحصیلی تایلند، باید نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور را گرفته باشید. برای دریافت این نامه از دانشگاه مقصد، می توانید از ویزای توریستی سه ماهه بهره ببرید.

نامه پذیرش دانشگاه را باید به همراه مدارک دیگر، به سفارت تایلند در ایران تحویل دهید. به خاطر داشته باشید که برای دریافت هر نوع از ویزاهای تایلند، باید در زمان دریافت ویزا در ایران حضور داشته باشید.

3. ویزای ازدواج در تایلند

اگر می خواهید با یک تایلندی ازدواج کنید، می توانید به اخذ ویزای تایلند به وسیله ازدواج اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که ازدواج با تبعه این کشور مسائل خاص خودش را دارد.

اگر از او جدا شوید، باید خیلی سریع کشور را ترک کنید. حتی اگر همسر شما جرمی مرتکب گردد، طبق قوانین تایلند، شما شریک جرم او خواهید بود. با در نظر دریافت همه این نکات برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنید. یکی از شرایط این ویزا، داشتن رابطه طولانی مدت با فردی است که با او قرار ازدواج گذاشته اید.

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 627

به "روش های دریافت ویزای تایلند : چگونه ویزای تایلند بگیریم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های دریافت ویزای تایلند : چگونه ویزای تایلند بگیریم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید