راکتورهای هسته ای کوچک؛ شیوه تازه فراوری برق در انگلیس

به گزارش مجله مدیاپلیر، انگلیس تصمیم دارد با ساخت ناوگانی از راکتور های هسته ای ماژولار کوچک برق خود را به شیوه ای حافظ محیط زیست تامین کند.

راکتورهای هسته ای کوچک؛ شیوه تازه فراوری برق در انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، تمایل انگلیس به توسعه انرژی هسته ای به عنوان نوعی از انرژی تجدیدپذیر بسیار گسترده شده است. دولت این کشور مشغول آنالیز پیشنهادات تیم های مختلف در بخش های ساخت و توسعه فناوری های مربوط به راکتور های هسته ای ماژولی کوچک است.

ریچارد اسپرینگمن نائب رییس شرکت هولتک اینترنشنال در این باره می گوید: انگلیس درنقطه حساسی قرار گرفته است تا از بحران انرژی گذر کند. برای اطمینان از امنیت انرژی پاک در 10 سال آینده، به طرح های نیروگاه هسته ای متعدد و مکمل بر اساس فناوری راکتور آب تحت فشار احتیاج دارد. این فناوری تایید شده است.

به همین دلیل شرکت انگلیسی بالفور بیتی اعلام نمود با هیوندای انجینرینگ و شرکت آمریکایی هولتک اینترنشنال به توافق دست یافته است.

این توافق برای پشتیبانی از مهندسی و ساخت راکتور های آب تحت فشار SMR-160 این شرکت در انگلیس اجرا شده است. راکتور مذکور می تواند 160 مگاوات برق تولید کند و به این ترتیب بالفور بیتی به یکی از نخستین پیمانکاران انگلیسی تبدیل می گردد که راکتور SMR را در انگلیس می سازد.

قرار است ساخت نخستین واحد در 2028 میلادی شروع گردد. فرایند ساخت 32 راکتور SMR با ظرفیت تولید 5.1 گیگاوات برق تا 2050 تکمیل می گردد.

طبق قرارداد شرکت ها مسئولیت توسعه بخش های تولید ساخت و اجرای واحد های SMR 160 در انگلیس را برعهده دارند.

از سوی دیگر شرکت رولز رویس نیز اعلام نمود این شرکت 3 منطقه برای ساخت کارخانه هایی در نظر گرفته که قطعات برای ناوگان راکتور های هسته ای ماژولار را در انگلیس می سازند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1708

به "راکتورهای هسته ای کوچک؛ شیوه تازه فراوری برق در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راکتورهای هسته ای کوچک؛ شیوه تازه فراوری برق در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید