راه اندازی پکیج ایران رادیاتور در 7 مرحله

به گزارش مجله مدیاپلیر، به دلیل مزایای سیستم گرمایشی پکیج، استفاده از این وسیله گرمایشی در حال افزایش است و لازم است تا کاربران با نحوه راه اندازی آن آشنایی داشته باشند. در این مطلب از خبرنگاران به طور اختصاصی به راه اندازی پکیج ایران رادیاتور که یکی از پکیج های پرکاربرد در کشور است می پردازیم.

راه اندازی پکیج ایران رادیاتور در 7 مرحله

از آنجا که راه اندازی پکیج ایران رادیاتور و تنظیمات آن، همراه با فوت و فن هایی است، پیشنهاد ما به افرادی که در انجام امور فنی مهارت های لازم را ندارند و به اصطلاح دست به آچار نیستند، این است که برای راه اندازی پکیج ایران رادیاتور از افراد متخصص کمک بگیرند.

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره و خدمات تخصصی دارید از طریق شماره 1471 درخواست خود را اعلام نمایید یا با مراجعه به صفحه سرویس و تعمیر پکیج، سفارش خود را ثبت کنید. متخصصان خبرنگاران با سال ها تجربه در زمینه سرویس و راه اندازی و عیب یابی انواع پکیج های دیواری و زمینی کمکگر شما هستند.

نکات کلیدی

  • اولین قدم برای راه اندازی پکیج ایران رادیاتور، هواگیری مسیر گاز است.
  • فشار درون سیستم لوله کشی به واسطه یک فشارسنج که روی پکیج نصب شده است نمایش داده می گردد.
  • فشار استاندارد پکیج دیواری را روی 1.5 تنظیم کنید. اگر با باز کردن شیر پرکن، عدد روی فشارسنج بالا نرفت، به احتمال زیاد آب شهری قطع بوده یا فشار آب کم است.

مزایای استفاده از پکیج

با پایین آمدن دما و شروع زمستان، برای گرم کردن محیط و تأمین آب گرم، پکیج ها انتخاب بسیار مناسبی هستند. مزایای استفاده از پکیج موجب شده است که در سال های اخیر، تقاضا برای خرید آن بیشتر گردد.

عموما در گذشته های نه چندان دور، برای گرم نگه داشتن محیط خانه، شومینه و بخاری های گازی مورد استفاده قرار می گرفتند؛ ولی این نوع وسایل گرمایشی به دلیل مالی نبودن و مصرف بالای انرژی و از همه مهم تر سنگین کردن هوای خانه، به مرور زمان کنار گذاشته شدند و در حال حاضر پکیج و سیستم گرمایش از کف یکی از ایمن ترین و پرطرفدارترین سیستم گرمایشی به شمار می آید.

سرویس و تعمیر پکیج را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • نصب و راه اندازی اولیه پکیج
  • سرویس سالیانه پکیج
  • نشت یابی و برطرف گرفتی پکیج
  • تعویض فیوزهای پکیج
  • برطرف مشکل سردی آب

سرویس و تعمیرات تخصصی پکیج با تیم خبرنگاران

سرویس و تعمیر پکیج را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • نصب و راه اندازی اولیه پکیج
  • سرویس سالیانه پکیج
  • نشت یابی و برطرف گرفتی پکیج
  • تعویض فیوزهای پکیج
  • برطرف مشکل سردی آب

سرویس و تعمیرات تخصصی پکیج با تیم خبرنگاران

نکات مهم قبل از تنظیمات و راه اندازی پکیج ایران رادیاتور

قبل از هرگونه اقدام برای راه اندازی پکیج ایران رادیاتور لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  1. بررسی مطابقت دستگاه با گاز مصرفی قبل از نصب پکیج ایران رادیاتور
  2. نحوه اتصال به پریز برق و استفاده از محافظ الکترونیکی
  3. بررسی مدار آب گرم
  4. بررسی مدار گرمایشی پکیج دیواری
  5. برسی فاصله لازم و تعریف شده مابین دیوار و دستگاه
  6. بررسی سلامت مجرای دودکش و عدم انسداد مسیر خروجی
  7. بررسی سلامت دودکش و عدم اشتراک دودکش های چندین دستگاه
  8. نصب و راه اندازی پکیج ایران رادیاتور مطابق با مقررات وضع شده و دفترچه راهنمای دستگاه

در شرایطی که پکیج به درستی و مطابق با موارد گفته شده، روی دیوار نصب شده باشد و شلنگ ها متصل باشند، در این مرحله می توانید کار را شروع کنید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس و تعمیر پکیج!

مراحل راه اندازی پکیج ایران رادیاتور

اگر بخواهیم مراحل تنظیم و راه اندازی پکیج ایران رادیاتور را به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که تمامی مراحل در 7 مرحله انجام می گردد که عبارتند از:

  1. هواگیری مسیر گاز
  2. هواگیری پکیج
  3. هواگیری سیستم لوله کشی
  4. تست نشتی
  5. تامین انرژی
  6. تست دمای شوفاژها
  7. تست دما آب مصرفی

در ادامه به شرح کامل این مراحل می پردازیم.

1. هواگیری مسیر گاز

در صورتی که لوله کشی گاز را به تازگی انجام داده باشید، احتمالا مشاهده کرده اید که برای تست نشتی گاز، اصولا درون لوله ها را از هوای فشرده پر می کنند. در زمان راه اندازی پکیج ایران رادیاتور، این هوا به درون شیر گاز می رود و مانع روشن شدن پکیج می گردد.

در این شرایط و قبل از اتصال لوله گاز به پکیج، شیر گاز را باز کنید، منتظر بمانید تا هوا از لوله ها خارج گردد و به هنگام خروج گاز، شیر را ببندید. در این مرحله و بعد از هواگیری لوله های گاز، می توانید شلنگ گاز را به پکیج متصل کنید.

هواگیری صحیح مسیر گاز مصرفی پکیج دیواری را دست کم نگیرید، اولین قدم برای راه اندازی پکیج ایران رادیاتور، هواگیری مسیر گاز است.

نصب و تعمیر تخصصی پکیج با تیم خبرنگاران

2. هواگیری پکیج ایران رادیاتور

هواگیری پکیج ایران رادیاتور باید در دو مرحله انجام می گردد که شامل هواگیری مسیر آب گرم مصرفی و هواگیری خطوط لوله و رادیاتورها است که در ادامه شرح می دهیم.

مرحله اول

اولین مرحله، هواگیری مسیر آب گرم مصرفی است. شما برای انجام هواگیری، باید شیر آبی رنگِ آب سرد ورودی به پکیج را باز کنید و بعد از آن، با باز کردن یکی از شیر های آب گرم مصرفی (مثلا شیر آب گرم سینک ظرفشویی) آب را درون مبدل ثانویه به حرکت درآورید و هوای داخل سیستم پکیج را از شیر آشپزخانه خارج کنید.

مرحله دوم

دومین مرحله، هواگیری خطوط لوله و رادیاتورها است. برای هواگیری و راه اندازی پکیج ایران رادیاتور لازم است با باز کردن شیر هواگیری که در کنار رادیاتورها است این کار را انجام دهید.

شما می توانید از حوله خشک کن داخل حمام، کار را شروع کنید. قسمت بالای حوله خشک کن را با آچار باز کنید، زمانی که هوای درون سیستم و رادیاتورها خارج شد و فقط شاهد خروج آب از آن قسمت بودید، شیر هواگیری را ببندید.

بیشتر بخوانید: عیب یابی پکیج ایران رادیاتور و بررسی 10 مشکل رایج

3. هواگیری سیستم لوله کشی

در پایین پکیج یک شیر به نام شیر پرکن قرار گرفته است. شیر پرکن را باز کنید، بعد از باز کردن آن، آب وارد سیستم لوله کشی و پکیج دیواری می گردد. توجه داشته باشید که فشار درون سیستم لوله کشی به واسطه یک فشارسنج که روی پکیج نصب شده است نمایش داده می گردد.

بعد از این که نشان گر، عدد 1.5 را نشان داد شیر پرکن را ببندید تا فشار روی این عدد ثابت بماند. در این مرحله باید با آچار مخصوص هواگیری و یا به کمک پیچ گوشتی، شیر هواگیری رادیاتورها را باز کنید.

دقت کنید که به هنگام تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور، فشار استاندارد را روی 1.5 تنظیم کنید. اگر این عدد در مدت زمان هواگیری کم شد، شیر پرکن را باز کنید و نشان گر فشار را روی 1.5 تنظیم کنید.

نکته قابل توجه در هواگیری اینجاست، اگر با باز کردن شیر پرکن، عدد روی فشارسنج بالا نرفت، به احتمال زیاد آب شهری قطع بوده یا فشار آب کم است.

4. تست نشتی

بعد از پایان نصب شلنگ گاز، باید به تست نشتی در مسیر گاز اقدام کنید، حتی اگر قبلا و موقع نصب پکیج این کار را کردید، باید تست نشت گاز را دوباره انجام دهید.

برای راه اندازی پکیج ایران رادیاتور و تست نشتی، از میزانی مایع ظرفشویی یا هر نوع مایع شوینده که خورنده نباشد بهره ببرید. مایع را با آب مخلوط کنید و با کمک اسفنج تمامی اتصالات منتهی به پکیج دیواری و شلنگ گاز را با کف حاصله تست کنید.

اگر از نقطه ای شاهد بیرون آمدن حباب شدید، آن قسمت دارای نشتی است. حتما برای برطرف نشتی، آن قسمت را بررسی کرده و برطرف عیب کنید.

5. تامین انرژی

پکیج برای روشن شدن به نیروی الکتریکی نیاز دارد. دوشاخه پکیج را به پریز برق متصل کرده و کلید اصلی خاموش و روشن دستگاه را روی حالت روشن قرار دهید. میزانی صبر کنید، دستگاه بعد از چک کردن تمامی موارد آماده استارت می گردد.

بهتر است سر راه اتصال دوشاخه به پریز برق، از محافظ بهره ببرید. استفاده از محافظ مرغوب و با کیفیت عمر مفید دستگاه را بالا می برد و در صورت ایجاد نوسانات برقی، از سوختن برد اصلی پکیج جلوگیری می کند. در واقع نوسانات برق یکی از عواملی است که موجب به هم ریختگی تنظیمات و روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور می گردد.

6. تست دمای شوفاژها

برای تست دمای رادیاتورها و راه اندازی پکیج ایران رادیاتور در زمستان، بهتر است دما را روی عدد بالای 60 درجه تنظیم کنید و میزان دمای رادیاتورها را با کمک دماسنج یا قدرت لامسه دست تست کنید، دمای رادیاتورها باید با دمای تنظیم شده بر روی برد پکیج همخوانی داشته باشد.

به این نکته توجه داشته باشید، در زمانی که دمای رادیاتورها به دمای تنظیم شده رسید، شعله پکیج دیواری باید خاموش گردد و به عبارتی پکیج باید off کند.

7. تست دمای آب مصرفی

راه اندازی پکیج ایران رادیاتور در تابستان و تست دمای آب مصرفی، همانند تست دمای شوفاژ است، باید دمای آب گرم مصرفی را در نقاط دیگر خانه بررسی کنید. می توانید در حمام، دستشویی و آشپزخانه، دمای آب را چک کنید تا دمای خروجی از شیرها، با دمای تنظیم شده بر روی پکیج همخوانی داشته باشد.

راهنمای راه اندازی انواع مختلف پکیج ایران رادیاتور

معمولا راهکار کلی برای شروع به کار همه پکیج ها مشابه یکدیگر است. برای مثال راه اندازی پکیج ایران رادیاتور l28ff، نحوه راه اندازی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff و راه اندازی پکیج ایران رادیاتور l24ff از یک الگو پیروی می کنند و تفاوتی بین آن ها برای روشن کردن و راه اندازی وجود ندارد. صرفا در نحوه قرارگیری کلیدها و بعضی جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند.

(پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمای سرویس پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff را مطالعه فرمایید.)

جمع بندی

با شروع فصل زمستان، همه افراد رادیاتورها را باز کرده و حالت پکیج را از تابستان به زمستان تغییر می دهند. اگر پکیج مورد استفاده خود را تازه خریداری و نصب کردید، باید به راه اندازی آن اقدام کنید.

ما در این مقاله از خبرنگاران نحوه راه اندازی پکیج ایران رادیاتور را در 7 مرحله بررسی کردیم تا شما قدم به قدم با آموزش راه اندازی پکیج آشنا شوید. اگر در انجام هریک از موارد گفته شده با مشکل روبه رو شدید، نگران نباشید.

خبرنگاران در کنار شماست تا با پرداخت کمترین هزینه، مسائل ایجاد شده را برطرف کرده و با راه اندازی پکیج ایران رادیاتور خود، از گرمای مطبوع آن بهره ببرید.

سوالات متداول

هواگیری پکیج ایران رادیاتور چگونه انجام می گردد؟

هواگیری پکیج ایران رادیاتور در 2 مرحله اجرا می گردد که شامل هواگیری مسیر آب گرم مصرفی و هواگیری خطوط لوله و رادیاتورهای متصل به پکیج است. البته بعد از این مراحل باید هواگیری سیستم لوله کشی نیز باید اجرا گردد.

بهترین دما برای تست دمای شوفاژها در حالت زمستانه چه دمایی است؟

برای تست دمای رادیاتورها و راه اندازی پکیج ایران رادیاتور در زمستان، بهتر است دما را روی عدد بالای 60 درجه تنظیم کنید و میزان دمای رادیاتورها را با کمک دماسنج یا قدرت لامسه دست تست کنید، دمای رادیاتورها باید با دمای تنظیم شده بر روی برد پکیج همخوانی داشته باشد.

شیر پرکن پکیج چیست و چه کاربردی دارد؟

در پایین پکیج یک شیر به نام شیر پرکن قرار گرفته است. شیر پرکن را باز کنید، بعد از باز کردن آن، آب وارد سیستم لوله کشی و پکیج دیواری می گردد. توجه داشته باشید که فشار درون سیستم لوله کشی به واسطه یک فشارسنج که روی پکیج نصب شده است نمایش داده می گردد. بعد از این که نشان گر، عدد 1.5 را نشان داد شیر پرکن را ببندید تا فشار روی این عدد ثابت بماند.

منبع: آچاره
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1709

به "راه اندازی پکیج ایران رادیاتور در 7 مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پکیج ایران رادیاتور در 7 مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید