دستگاه فراوری لیوان کاغذی چطور کار می نماید؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، استفاده از لیوان های یکبارمصرف در عصر حاضر، به طور فراگیری در زندگی روزانه مردم نفوذ نموده است. چرا که استفاده از لیوان های قابل استفاده مجدد برای نوشیدنی های گرم، نامناسب است، استفاده از لیوان های یکبارمصرف روز به روز بیشتر می گردد.

دستگاه فراوری لیوان کاغذی چطور کار می نماید؟

به گزارش خبرآنلاین، با استفاده از یک دستگاه لیوان کاغذی، می توان به سادگی اقدام به فراوری این لیوان ها کرد و عایدیزایی مناسبی داشت.

جدیدترین دستگاه لیوان کاغذی 1402

در آخرین نسل دستگاه لیوان کاغذی، از روش جالبی استفاده شده است. به عنوان مثال، این دستگاه دارای یک آپشن است که لیوان های خراب یا با طراحی نامناسب را تشخیص داده و جدا می نماید. این فناوری باعث می گردد دستگاه کارایی و دقت بیشتری داشته باشد و هرگونه خطا در فراوری را به حداقل برساند. آنالیز ها نشان می دهد که دستگاه های تقسیم شده به دو بخش از نظر فراوری، بیشتر از این مکانیزم استفاده می نمایند.

موضوع دیگری که مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از سیستم های اتوماتیک در این دستگاه ها است، به طوری که راهنمایی لیوان ها به داخل دستگاه به صورت اتوماتیک و بدون دخل و تصرف انجام می گردد.

خط فراوری لیوان کاغذی

لیوان های کاغذی، از جمله ظروف دوستدار محیط زیست هستند که از دیواره مقوایی تشکیل شده و خاصیت حفظ حرارت را دارند. خط فراوری لیوان کاغذی به نسبت فراوری ظروف یکبار مصرف، مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آنالیز آن خواهیم پرداخت.

در نظر بگیرید که دستگاه لیوان کاغذی در تبریز بدون استفاده از پلاستیک به طور صددرصد امکان پذیر نیست. در خط فراوری لیوان کاغذی، مقوا با یک لایه پلاستیکی آستر پوشیده می گردد تا بتواند از نفوذ مایعات به کاغذ جلوگیری کند. این پلاستیک به علت استحکام بالا و انعطاف پذیری که دارد، ضمانتی عالی برای مقاومت در برابر رطوبت است و سبب صرفه جویی در مصرف انرژی و مواد می گردد.

مواد اولیه فراوری لیوان کاغذی

برای فراوری لیوان کاغذی، از مواد اولیه مانند کاغذ پلی اتیلن استفاده می گردد. بیشتر مواد اولیه برای تهیه لیوان کاغذی و سایر ظروف کاغذی، وارداتی هستند. کاغذ های مورد احتیاج برای دستگاه لیوان کاغذی در اصفهان، در ابعاد مختلف برش داده می شوند و سپس طرح های مختلفی روی آن ها چاپ می گردد.

این مواد اولیه کاغذی که چاپ و برش می شوند، به آن ها استروک می گویند. قیمت استروک ها که از مواد اولیه فراوری لیوان کاغذی ساخته می شوند، بسته به ابعاد لیوان کاغذی، فرق دارد. علاوه بر استروک ها، رول هایی نیز وجود دارند که برای کف لیوان کاغذی استفاده می شوند و می توانند مقدار های مختلفی داشته باشند، به وفور فراوری می شوند.

برآورد هزینه ها و سود فراوری لیوان کاغذی

برای راه اندازی هر کسب و کار فراوریی، اولین مرحله آنالیز هزینه ها و سودی است که از آن کسب می گردد. بسته به کیفیت لیوان های کاغذی، هزینه ها و عایدیی که به همراه دارند، سود به دست آمده از آن ها ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، قبل از شروع این کار، باید هزینه هایی مانند هزینه مواد اولیه، دستگاه ها و تجهیزات، فضای کارگاه و... را تخمین زد و با توجه به عایدیی که می توان از این کار به دست آورد، برآوردی از سودآوری کسب و کار خود داشته باشید. می توانید برای این کار از مشاوره کارشناسان ایران لیوان بهره ببرید و پیش از شروع این کار، برآورد کاملی از اندازه هزینه ها و سودآوری آن داشته باشید.

فضا و تجهیزات مورد احتیاج

مورد دومی که باید قبل از راه اندازی خط فراوری لیوان کاغذی به آن توجه کنید، فضای مورد احتیاج، تجهیزات و مواد اولیه است که برای شروع کار احتیاج دارید. قبل از شروع کار، شما باید تجهیزاتی را که با فضای خود سازگار باشند و با توجه به اندازه فراوری و عایدیی که پیش بینی نموده اید، تامین کنید.

آشنایی با مراحل فراوری لیوان کاغذی

مرحله بعدی شامل آشنایی کامل شما با مراحل فراوری این محصول است. در ادامه، مراحل فراوری لیوان کاغذی را از صفر تا صد برای شما آورده ایم. با این حال، اگر سوالی در این خصوص دارید، می توانید به کارشناسان ما در این زمینه مراجعه نموده و از آن ها یاری بگیرید.

صفر تا صد فراوری لیوان کاغذی

لیوان های کاغذی قادر به تحمل انواع مایعات مانند آب یخ تا قهوه داغ هستند. در عمل، اگر شما روی کاغذ آب داغ بریزید، آن به خمیر تبدیل می گردد. اما در خصوص لیوان های کاغذی، این مسئله صدق نمی نماید. به همین علت، در اینجا مراحل فراوری لیوان کاغذی را از صفر تا صد آنالیز می کنیم.

دستگاه فراوری لیوان کاغذی

ورود مواد خام

مانند سایر ملزومات بهداشتی کاغذی مانند دستمال کاغذی و مقوا، لیوان های کاغذی از خرده چوب ساخته می شوند. این خرده چوب ها در نهایت به خمیر چوب و کاغذ تبدیل می شوند. در این فرآیند، خمیر با استفاده از کلر، هیدروکسید سدیم و سایر مواد شیمیایی سفید می گردد و آماده استفاده در دستگاه فراوری لیوان های کاغذی می گردد.

شکل دهی به کاغذ

در مرحله بعد، یک لایه پلاستیکی روی کاغذ نصب می گردد تا آن را ضد آب کند. سپس برش های لازم بر روی آن ایجاد می گردد و دستگاه آن را به شکل لیوان می آورد. دستگاه لیوان کاغذی، پلاستیک را گرم می نماید و قطعات لیوان را با آن به هم چسبانده می گردد.

افزودن ویژگی های خاص

در مراحل بعدی فراوری لیوان کاغذی، بعضی از لیوان ها با ویژگی های خاص ساخته می شوند. بعضی از این لیوان ها، خاصیت عایق دما را دارند و بعضی دیگر از آن ها دارای استحکام بیشتری هستند. بعلاوه، در این مرحله می توان طرح و رنگ های مختلف را به لیوان کاغذی افزود.

برترین دستگاه لیوان کاغذی

اکنون می توان نتیجه گرفت که استفاده از یک دستگاه فراوری لیوان کاغذی می تواند منجر به کسب عایدی قابل توجهی گردد. اما باید در نظر داشت که هر دستگاهی قادر به ارائه چنین نتایجی نیست. بنابراین، خرید برترین دستگاه لیوان کاغذی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت، در این بخش ویژگی هایی که هنگام خرید برترین دستگاه لیوان کاغذی باید در نظر گرفته گردد را آنالیز خواهیم کرد.

موتور دستگاه

اولین و مهمترین بخشی که در خرید دستگاه لیوان کاغذی، موتور آن است. نوع و برند موتور می تواند تأثیر زیادی بر کیفیت دستگاه داشته باشد، بنابراین باید به آن دقت ویژه ای داشته باشید. بعضی از موتور ها به صورت دو بخشی عمل می نمایند و پره های آن ها به صورت نوبتی شروع به فعالیت می نمایند.

ظرفیت فراوری در دقیقه

یکی از مهم ترین عواملی که برای خرید برترین دستگاه فراوری لیوان کاغذی باید در نظر گرفته گردد، ظرفیت فراوری آن است. این عامل نشان می دهد که چقدر فراوری شما در یک واحد زمان می باشد و در نتیجه تأثیر مستقیمی بر فروش و عایدی شما خواهد داشت.

ابعاد دستگاه

به ابعاد دستگاه شما بستگی دارد که در چه فضایی قرار می گیرد. اگر کارگاهی کوچک دارید یا می خواهید این کسب و کار را در منزل راه اندازی کنید، حتما به این موضوع توجه کنید. دستگاه های فراوری لیوان کاغذی در ابعاد مختلف بزرگی و کوچکی ساخته می شوند و شما می توانید با توجه به احتیاج خود برترین گزینه را انتخاب کنید.

وزن دستگاه

اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می گردد که احتیاج به جابجایی دستگاه داشته باشید. در این صورت، باید به وزن دستگاه توجه نمایید. دستگاه های بزرگ و سنگین معمولاً مشکلاتی را در حمل و نقل ایجاد می نمایند.

تنظیمات دستگاه

اگر تنظیمات دستگاه به گونه ای باشد که احتیاج به تغییر دوباره نداشته باشد و استفاده از آن به سادگی امکان پذیر باشد، بدون شک دستگاه بهتری محسوب می گردد. اگرچه بیشترین تنظیمات قابل تغییر هستند و شما به دلخواه خود و بسته به احتیاج می توانید آن ها را تغییر دهید.

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1795

به "دستگاه فراوری لیوان کاغذی چطور کار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه فراوری لیوان کاغذی چطور کار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید