خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی شهیدبهشتی بازسازی شدند

به گزارش مجله مدیاپلیر، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از زمان بروز پاندمی کرونا بسیاری از خوابگاه ها و مراکز ارائه دهنده خدمت به دانشجویان بازسازی و نوسازی شده است.

خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی شهیدبهشتی بازسازی شدند

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، محمدعلی امام هادی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه معاونت دانشجویی و فرهنگی عهده دار مسایل روزمره و خوابگاهی دانشجویان است، گفت: عمده کوشش این معاونت مرتفع کردن مسائل رفاهی و اقتصادی دانشجویان و ایجاد بستری مناسب برای شکوفایی استعداد های آنان به وسیله حمایت های اقتصادی و معنوی است.

وی گفت: نیرو های پرورش یافته در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در آینده مدیران این مرز و بوم خواهند بود و باید افرادی متدین، متعهد، متخلق، متفکر، فداکار، دغدغه مند و خلاق باشند.

امام هادی قدرت تجزیه و تحلیل بالا و برخورداری از احساس مسوولیت نسبت به سرنوشت خود و دیگران را از دیگر مولفه های دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دانست و تعهد تامین احتیاج های فرهنگی، معیشتی و ورزشی دانشجویان را اولویتی مهم بیان کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این که تمامی خوابگاه های دانشگاه مجهز به ابزار و وسایل ورزشی شده اند، اضافه کرد: بازسازی کامل سالن های ورزشی و بهبود شرایط تغذیه و ایاب ذهاب از جمله اقداماتی است که با همت مسولان دانشگاه در این معاونت اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شیوع پاندمی کرونا بسیاری از فعالیت های آموزشی دانشگاه ها را تحت تاثیر قرار داد، گفت: کرونا فرایند حضور بخش عمده ای از دانشجویان را تحت تاثیر قرار داده، ولی علیرغم شیوع کرونا نحوه آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی به واسطه ماهیت و رسالت این دانشگاه ها و همچنین ارائه آموزش های عملی و بالینی در بیمارستان ها، رنگ و بوی دیگری دارد.

امام هادی با اشاره به ارائه آموزش های حضوری به بیش از یک هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اضافه کرد: رزیدنت ها و انترن ها به صورت کامل، دانشجویان پرستاری در ترم های 7 و 8، کارشناسان بهداشت، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی که در حال گذراندن طرح کارورزی هستند و نیمی از دانشجویان کارشناسی ارشد ازجمله مقاطعی هستند که به علت وجود بخش های عملی باید در دانشگاه و بیمارستان ها حضور فیزیکی داشته باشند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با دارا بودن بیش از 14 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل وظایف خطیری را عهده دار است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهدید ویروس کرونا را فرصتی برای بازسازی و تعمیرات مراکز و خوابگاه های دانشجویی برشمرد و ادامه داد: از زمان بروز پاندمی کرونا بسیاری از خوابگاه ها و مراکز ارایه دهنده خدمت به دانشجویان بازسازی و نوسازی شده است.

وی بر برنامه ریزی منسجم تر برای رشد استعداد های هنری، فرهنگی و ورزشی دانشجویان خصوصا در دوران کرونا که حضور فیزیکی دانشجویان به کمترین زمان ممکن تقلیل یافته، تاکید نمود و بهره مندی از پتانسیل گروه ها و تشکل های دانشجویی را راهکار مناسبی برای دسترسی به اهداف متعالی دانشگاه دانست.

امام هادی از اجرای طرح امید در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اطلاع داد و گفت: این طرح با هدف استعداد یابی و تربیت مدیران بهشتی برای دانشجویان دانشگاه از ابتدای سال 1400 اجرا خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای گام اول طرح امید حداقل 50 مدیر بهشتی از بین دانشجویان علاقمند تربیت شده تا دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به گنجینه ای از استعداد های مدیریتی دسترسی داشته باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی راه اندازی دوره های مهارتی امدادگری پزشکی را از دیگر برنامه های دانشجویی برشمرد و اضافه کرد: دانشجویان می توانند در قالب این طرح و شرکت دراین دوره ها همزمان با ادامه تحصیل مدرک پزشکی امدادگر پزشکی خود را دریافت نمایند.

وی با اشاره به این که اغلب خوابگاه های دانشجویی فرسوده و احتیاجمند بازسازی هستند، گفت: کوشش داریم تا اقدامات ضروری بازسازی در خوابگاه ها را انجام دهیم تا اسکان خوبی برای دانشجویان داشته باشیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از ایجاد تیم ارزیابی خطر در خوابگاه های دانشجویی اطلاع داد و اضافه کرد: این گروه در 52 آیتم کوتاه مدت، دراز مدت و میان مدت اولویت های نوسازی، بازسازی و تجهیز خوابگاه ها را طراحی و ارایه نموده است.

وی ارتقای صندلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تامین، حفظ و افزایش صندلی فعلی امور فرهنگی و رفاهی دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد بستر های مناسب برای شکوفایی استعداد های دانشجویان در ابعاد جسمی و روانی از دیگر رسالت های این معاونت است.

امام هادی، کسب رتبه برتر در کلیه ابعاد امور فرهنگی و رفاهی دانشجویان پذیرفته شده در بین دانشگاه های کشور را از دیگر اهداف معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برشمرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1095

به "خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی شهیدبهشتی بازسازی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی شهیدبهشتی بازسازی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید