حاکم شدن تفکر سیستمی، جلب رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته است
به گزارش مجله مدیاپلیر، شهردار منطقه 4 در جلسه ارتباط تلفنی سامانه 1888 با شهروندان گفت: جلب رضایتمندی شهروندان و کوشش برای برطرف مسائل شهروندان احتیاج به حاکم شدن یک تفکر سیستمی در بین مدیران و کارکنان شهرداری است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4، محمد محمددوست با بیان این مطلب و با اشاره به نقش مهم سامانه های 1888 و 137 در بهبود عملکرد شهرداری تهران گفت: راه اندازی سامانه های مردمی 1888 و 137 و به بلوغ رسیدن این 2 سامانه مردمی در این سال ها توانسته است بسیاری از کاستی ها و مسائلی که گاهاً بعضی از مدیران شهری از آن ها غافل شده اند را شناسایی و یادآوری کند.
او ضمن تاکید بر رسیدگی کیفی و سرعت در پاسخگویی به پیغام های 137 و 1888 گفت: تعداد پیغام های ثبت شده توسط شهروندان در سامانه نظارت همگانی 1888 در هشت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 17 درصدی و در سامانه مدیریت شهری 137 کاهش 15 درصدی داشته است و با در نظر دریافت رویکرد فرآیند محور در پاسخگویی به پیغام ها در سامانه 1888 رشد 21 درصدی شاخص کیفیت رسیدگی و در سامانه 137 رشد 5/3 درصدی شاخص رضایتمندی شهروندان و میانگین زمان پاسخگویی به پیغام ها 22 ساعت کاهش داشته است. همچنین همکاران ما چه در نواحی و چه در معاونت ها بر این باورند که باید به موضوع درخواست ها و مسائل مردمی جدی تر پرداخته گردد.
شهردار منطقه 4 افزود: مستمراً عملکرد معاونت ها، ادارات ونواحی به منظور اصلاح و بهبود روش ها رصد می گردد.
محمددوست افزود: با توجه به تنوع و حجم موضوعاتی که شهروندان منطقه 4 از مدیریت شهری مطالبه می نمایند به روش های سنتی کارساز نیست و باید به دنبال یک تفکر سیستمی بود و هم اکنون نیز با این روش اتفاقات خوبی در این منطقه به عنوان وسیعترین و پرجمعیت ترین منطقه پایتخت اتفاق افتاده است. با کوشش و توجه مستمر و پیگیری کارکنان شاهد جلب رضایتمندی شهروندان و کاهش مسائل مردمی به حداقل خواهیم بود.
منبع: خبرگزاری آریا