جاذبه های گردشگری دبی ، اماکنی در دبی که باید دید

به گزارش مجله مدیاپلیر، شاید کمتر کسی در چهل سال پیش فکر می کرد که آن بندر کوچک بتواند در این مدت کم چنین رشد خیره کننده ای داشته باشد و در این مدت بتواند به زیباترین، باشکوه ترین، دیدنی ترین و مشهورترین شهر مقصد گردشگری جهان تبدیل گردد. شهری منحصر به فرد که شبیه به هیچ کجای جهان نیست. شهری که سرعت رشد خیره کننده اش را همگان اذعان دارند و بر کسی پوشیده نیست. در سفر به دبی متوجه خواهید شد که جاذبه های گردشگری دبی، از حد تصور فراتر رفته و هر چه زمان می گذرد، بر زیبایی های اماکن دیدنی دبی افزوده می گردد. هرچند سخن گفتن از زیبایی های دبی، این شهر منحصر به فرد، بیش از این ها جا دارد، اما بیش از این چیزی نخواهیم گفت و با تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی، این شهر رویایی را برای شما توصیف خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های گردشگری دبی ، اماکنی در دبی که باید دید

برای دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

1) مدینه جمیرا

اولین مکان حیرت انگیز شهر که از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دبی است، مدینه جمیرا است. این شهر زیبا و دیدنی که در طراحی و ساخت آن از شهرهای سنتی مناطق عرب نشین الهام گرفته شده است، از مجموعه ای از هتل های مجلل تشکیل شده است و امکانات تفریحی و دیدنی بسیاری در این شهر وجود دارد.

2) دیرا سوکس

گردشگرانی که سفر به دبی را انتخاب می نمایند، یکی از اماکن دیدنی دبی که حتما به آن سر می زنند، بازارها و مراکز خرید است. یکی از این بازارها که در قلب دبی قدیمی قرار گرفته است، بازارهای دیرا سوکس است. بازاری زیبا و پر زرق و برق که از هواداران جواهرات و طلا گرفته تا علاقه مندان به ادویات معطر عربی می توانند کالای مورد احتیاج خود را در آنجا پیدا نمایند.

3) موزه دبی

علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ، در سفر به دبی، می توانند سری به موزه دبی بزنند و هر چه بیشتر با تاریخ این شهر آشنا شوند.

4) سافاری دبی

علاقه مندان به اسکی می توانند در تور سافاری شرکت نمایند، البته نه اسکی روی برف، بلکه اسکی روی ماسه ها و شن ها در صحرا. سوار شدن بر موتورهای چهار چرخ و گشت و گذار در کویر هم می تواند لذت خاص خود را داشته باشد که می توان در این تور تجربه کرد. در آخر تور سافاری دبی هم گردشگران می توانند از لذت خوردن یک شام خوشمزه در این مکان زیبا بهره مند شوند.

5) داو ورفیج (dhow wharfage)

داو به کشتی های یک دکل عربی گفته می گردد. در این مکان زیبا صدها کشتی در آب لنگر زده اند و یکی از رویایی ترین و زیباترین مناظر این شهر را خلق نموده اند که گردشگران می توانند وقتی را برای تماشای این مکان دیدنی بگذارند.

6) مسجد شیخ زاید

می توان گفت که مسجد شیخ زاید در واقع از باشکوه ترین جاذبه های گردشگری دبی محسوب می گردد. مناره های بزرگ و نمازخانه های مجلل در داخل مسجد، به این مکان که با حیاط بسیار بزرگ خود یکی از بزرگ ترین مساجد سراسر دنیا محسوب می گردد، شکوه خاصی داده است.

7) برج خلیفه

برج خلیفه، بزرگترین ساختمان دنیاست که طرحی مانند یک راکت فضایی عظیم الجثه دارد و در مرکز این شهر زیبا خودنمایی می نماید.

8) واحه العین

باغ مطالعات گیاه شناسی، یکی از چندین واحه شهر دبی است که 147000 درخت خرما در آن وجود دارد و بیش از 100 نوع از انواع خرما را در خود جای داده است. هر گاه از شلوغی های شهر خسته شدید، می توانید سری به این مکان زیبا بزنید.

9) جاده شیخ زاید

سراسر این جاده زیبا با آسمان خراش های عظیم الجثه، احاطه و محصور شده است. آسمان خراش های زیبایی که بعضی از آنها حقیقتا یک اثر هنری و معماری زیبا و بعضی دیگر کاملا غیر معمول و نا آشنا هستند. در ساخت این جاده میتوان نگاه به آینده را کاملا مشاهده کرد و میتوان گفت که جاده شیخ زاید، آینده گرایانه ترین جاده دبی به شمار می رود.

10) خانه شیخ سعید المکتوم

گردشگران می توانند عکس های زیبایی از چهره قدیم شهر که ارزش دین دارند را در خانه قدیمی شیخ مکتوم، حاکم دبی مشاهده نمایند و سرعت پیشرفت این شهر را در بریده های کوتاه از زمان مشاهده نمایند.

11) مسجد جمیرا

اگر می خواهید که نمونه ای از معماری نوین اسلامی را در یکی از اماکن دیدنی دبی مشاهده کنید، می توانید در سفر به دبی، سری به مسجد جمیرا بزنید. تورهای آموزشی هم می توانند از این مکان بازدید داشته باشند.

12) برج العرب

کسانی که به سواحل جنوبی دبی رفته اند، شاید از دور احساس نمایند که یک کشتی بادبانی بزرگ در ساحل دریا لنگر انداخته است، اما وقتی نزدیک تر می روید، با هتلی بزرگ و زیبا روبه رو می شوید که به شکل بادبانی سفید و باشکوه، بر فراز ساحل قد علم نموده است. این هتل را می توان یکی از شناخته شده ترین و دیدنی ترین مکان های دنیا به حساب آورد.

13) اسکی دبی

حیرت انگیزترین و هیجان انگیزترین چیزی که در سفر به شهر با گرمای بالای 50 درجه و با شرجی بیش از حد دبی می توان مشاهده کرد، پیست اسکی مصنوعی دبی است که شما را به یاد پیست های ارتفاعات آلپ می اندازد و در سفر به دبی، در اوج گرمای این شهر می توانید ساعاتی را به اسکی روی برف در این پیست زیبا بپردازید.

14) بستکیه

در نزدیکی موزه دبی، یکی از محله های قدیمی این شهر واقع شده است که ظاهر قدیمی خود را به خوبی حفظ نموده است. محله بستکیه دارای کوچه های باریک و خانه هایی با بادگیرهای مرتفع است و همین دلیلی است، برای اینکه بسیاری از گردشگران را در سفر به دبی، به این محله بکشاند.

15) بازار روباز سوق

یکی دیگر از بازارهای زیبای دبی، بازار روباز سوق است. در بازسازی این بازار، از سبک معماری سنتی عربی استفاده شده و در این بازار، همه چیز از لباس و پوشاک گرفته تا جواهرات پیدا می گردد.

16) ابن بطوطه مال

ابن بطوطه، دنیاگرد معروف مراکشی است که در طراحی مرکز خرید ابن بطوطه که بسیار طویل است، از سفرهای این دنیاگرد الهام گرفته شده است.

17) موزه تمدن اسلامی شارجه

در سفر به دبی، نمایشگاهی دیدنی از تاریخ، فرهنگ و هنر اسلامی را در موزه منحصر به فرد تمدن اسلامی شارجه که از بهترین اماکن دیدنی دبی است، مشاهده بفرمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 205

به "جاذبه های گردشگری دبی ، اماکنی در دبی که باید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری دبی ، اماکنی در دبی که باید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید