فراوری دستگاهی برای تصفیه هوا با اوزون به وسیله محققان کشور

به گزارش مجله مدیاپلیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از پارک فناوری پردیس، باقری مدیر عامل یک شرکت مستقر در پارک فناوری پردیس گفت: دستگاه تصفیه کننده هوای فراوری شده در این شرکت، بدون استفاده از فیلتر، مواد شوینده شیمیایی و مکش هوا، هوای محیط را از انواع آلاینده ها، از جمله ریزگردها، گرد و غبار، دود، ویروس ها، میکروب ها، بوی نامطبوع و... پاکسازی می نماید.

فراوری دستگاهی برای تصفیه هوا با اوزون به وسیله محققان کشور

باقری ادامه داد: از این دستگاه می توان در همه محیط هایی که در تماس با آلودگی ها هستند از آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و... گرفته تا منازل و اتاق ها، محل نگهداری بیماران ریوی، نوزادان نارس و... استفاده گردد.

وی اضافه نمود: نحوه کار این دستگاه به این صورت است که با استفاده از فناوری های مختلفی که در آن وجود دارد، مانند فناوری یونیزاسیون و استفاده از گاز اوزون، هوای محیط را با عوامل از بین برنده آلایندگی مسلح می نماید. در نتیجه این فرایند، هم هوای محیط تصفیه می گردد و هم سطوح مختلف در محیط ضد عفونی می شوند این محصول قابلیت تنظیم بر حالت های مختلف، با توجه به اندازه غلظت اوزون فراوریی را نیز داراست.

مدیر عامل شرکت گفت: این محصول به علت عدم احتیاج به استفاده از مواد شیمیایی و فیلتر، باعث کاهش هزینه ها شده و می تواند به مدت چندین سال، به ضد عفونی محیط بپردازد. بعلاوه تاییدیه ها و گواهی های مورد احتیاج برای این دستگاه کسب شده و این محصول در حال فراوری انبوه است.

باقری، در مورد فناوری های استفاده در این محصول اضافه نمود: فناوری های مورد استفاده در این دستگاه در کشور موجود بود و ما توانستیم با تجاری سازی آن اقدام به فراوری این محصول کنیم در بعضی زمینه ها مانند ساخت کاتالیست مورد استفاده در این دستگاه، با محدودیت روبرو بودیم که به یاری دانشگاه صنعتی شریف، توانستیم بر این مشکل فائق آییم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1719

به "فراوری دستگاهی برای تصفیه هوا با اوزون به وسیله محققان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دستگاهی برای تصفیه هوا با اوزون به وسیله محققان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید