تقویت فرهنگ حفظ محیط زیست پیش احتیاج توسعه طبیعت گردی است

به گزارش مجله مدیاپلیر، معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: تقویت و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست پیش احتیاج توسعه طبیعت گردی است.

تقویت فرهنگ حفظ محیط زیست پیش احتیاج توسعه طبیعت گردی است

به گزارش ، غلامحسین دهقانی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح کنفرانس ملی اکوتوریسم، فرهنگ و توسعه گردشگری در مشهد اضافه کرد: مبنای توسعه و ترویج طبیعت گردی، توجه و احترام به طبیعت است که باید به این مهم توجه کرد.

وی ادامه داد: در کشوری با ظرفیت ایران، رواج اکوتوریسم و ظرفیت های جذب گردشگری در این بخش بسیار آسان خواهد بود، چون طبیعت در فرهنگ ایرانی و دین اسلام مورد توجه و احترام فراوان است و از این حیث طبیعت در کشور ایران باید محترم و مورد توجه باشد.

معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: به رغم صندلی والای طبیعت در فرهنگ ملی و دینی ایرانیان در عمل با طبیعت بسیار بد رفتار هستیم که کاملا بر خلاف فرهنگ ایرانی و توصیه های اسلامی است.

دهقانی اضافه کرد: کشور ایران از نظر زیرساخت های شهری و حمل و نقل کشوری نیمه توسعه یافته است، اما در زمینه حفاظت از طبیعت و احترام به آن بسیار ضعیف و ناشایست عمل شده است.

وی ادامه داد: کمتر کشوری در جهان توان ایجاد زیرساخت های قوی و راهبری خود در شرایط تحریم را دارد، اما باید این صندلی را با توجه به طبیعت بالاتر ببریم یعنی در زمینه فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست در سطوح خرد و کلان برنامه ریزی و برای اجرای آن اقدام گردد.

معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: در بُعد خارجی اکوتوریسم نیز باید گفت که باید تامین زیرساخت های مورد احتیاج گردشگران را بیشتر مورد توجه قرار داد مثلا کمبود سرویس بهداشتی در شهر ها و جاده ها یکی از مسائل عمده گردشگران خارجی است که باید نسبت به رفع کردن آن اقدام کرد.

کنفرانس ملی اکوتوریسم، فرهنگ و توسعه گردشگری در روز های 13 و 14 آذر با هدف ترویج فرهنگ گردشگری مسؤولانه و ایجاد فضای تعامل برای محققان، پژوهشگران، دانشجویان و فعالان گردشگری در مشهد برگزار می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 162

به "تقویت فرهنگ حفظ محیط زیست پیش احتیاج توسعه طبیعت گردی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت فرهنگ حفظ محیط زیست پیش احتیاج توسعه طبیعت گردی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید