تاکید روسای جمهور مصر و چین بر ضرورت مبارزه با تروریسم

به گزارش مجله مدیاپلیر، رئیس جمهور چین که امروز پنج شنبه به قاهره سفر نموده است با همتای مصری خود ملاقات و درباره مسائل منطقه گفت وگو کرد.

تاکید روسای جمهور مصر و چین بر ضرورت مبارزه با تروریسم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، شی جین پینگ رئیس جمهور چین در ملاقات با عبدالفتاح السیسی به آنالیز مسائل منطقه خاورمیانه پرداخته و بر ضرورت مبارزه با تروریسم و اتخاذ اقدامات لازم برای حل این مسائل را مورد تاکید قرار دادند.

السیسی سپس طی اظهاراتی در کنفرانس خبری مشترک با همتای چینی خود ضمن قدردانی از کوشش های پکن گفت که مصر به داشتن روابط با کشور دوست چین افتخار می نماید .

وی تاکید نمود که در ملاقات دو طرفه بر تمایل دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه و ارتقای همکاری ها به سطح شراکت استراتژیک تاکید شده است.

رئیس جمهور چین نیز بر حمایت کشورش از ایفای نقش مصر در دو سطح منطقه ای و بین المللی تاکید نمود و اضافه نمود که سال جاری شصتمین سال شروع روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

وی اشاره نمود که هدف از سفرش به قاهره، تقویت روابط دو کشور و ارتقای آن است و در ملاقات با السیسی درباره حمایت از همکاری علمی در زمینه زیرساخت ها و تقویت همکاری فرهنگی، گردشگری و زیست محیطی توافق شده است.

وی همچنین توضیح داد که دو طرف درباره تقویت روابط و هماهنگی در زمینه های مختلف و مسائل بین المللی به توافق رسیدند.

رئیس جمهور چین در ادامه به ورود بیش از 20 شرکت چینی برای سرمایه گذاری مالی در مصر و 15 پروژه همکاری بین دو کشور در زمینه برق، راه و زیر ساخت ها به ارزش 115 میلیارد دلار اشاره نمود.

وی همچنین بر آمادگی کشورش برای همکاری با مصر در زمینه توسعه پروژه های کانال سوئز تاکید نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 240

به "تاکید روسای جمهور مصر و چین بر ضرورت مبارزه با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید روسای جمهور مصر و چین بر ضرورت مبارزه با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید