بهترین جاهای دیدنی لهستان

به گزارش مجله مدیاپلیر، لهستان (Poland) از جنگ ها و نبردهای بسیار زیادی در طی قرن ها جان سالم به در برده و امروزه نیز به عنوان کشوری مستقل مقصد عالی برای گردشگران محسوب می شود. در این کشور می توان از شهرهای متنوع، جنگل ها، دریاچه ها و آثار تاریخی آن بازدید کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاهای دیدنی لهستان را به شما معرفی کنیم.

بهترین جاهای دیدنی لهستان

10. دژ واول

Wawel Castle

مردم از عصر پارینه سنگی در این محل زندگی می کردند و خود دژ واول (Wawel Castle) نیز در قرن چهاردهم میلادی به دستور پادشاه لهستان کازیمیر سوم ساخته شده است. این قلعه به سبک گوتیک ساخته شده و در آن، شمشیر افسانه ای تاج گذاری نگهداری می گردد که تنها قطعه به جامانده از مجموعه جواهرات تاج لهستان به شمار می رود. روی این شمشیر نیز تزییات و نمادهای مختلفی طراحی شده است.

9. آشویتس-برکناو

Auschwitz-Birkenau

بازدید از اردوگاه آشویتس-برکناو (Auschwitz-Birkenau) از جمله کارهایی است که در سفر خود به لهستان باید انجام بدهید. زمانی که به سمت این اردوگاه نازی ها پیش می روید، مقدار آن شما را به حیرت وا می دارد. امروزه در اینجا یعنی شهر اوش وینچیم (Oswiecim) این اردوگاه مشهور به موزه و یادبودی از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است که در آن یاد کسانی که در اینجا کشته شده اند، زنده نگه داشته می گردد.

8. منطقه دریاچه ماسوریان

Masurian Lakeland

منطقه دریاچه ماسوریان (Masurian Lakeland) شامل بیش از 2 هزار دریاچه مختلف است که به وسیله شبکه گسترده ای از کانال ها و رودخانه ها به یکدیگر متصل شده اند. این منطقه بسیار بزرگ در بخش پایین دستی رودخانه ویستولا (Vistula River) در نزدیکی مرز لیتوانی قرار گرفته است. این منطقه به عنوان مشهورترین منطقه کنار دریاچه ای در سراسر اروپا شناخته می گردد و گردشگران بسیار زیادی از آن بازدید می کنند. در روستاهای مختلف کنار دریاچه ها می توان هتل ها، مهمان خانه و اردوگاه های بسیار مناسبی را پیدا کرد که برای اقامت بسیار مناسب هستند.

7. تل ماسه های اسلووینسکی

Slowinski Sand Dunes

تل ماسه های اسلووینسکی (Slowinski Sand Dunes) در شمال لهستان و در خط ساحلی دریای بالتیک قرار دارند و بخشی از یک پارک ملی به همین نام هستند. این پارک بر اساس افرادی که زمانی در اینجا زندگی می کردند، نام گذاری شده است و یک موزه فضای باز در شهر کلوکی نیز آثاری از فرهنگ این مردم را به نمایش در آورده است. تل ماسه ها به وسیله باد شکل گرفته اند و ارتفاع آن ها به حدود 30 متر نیز می رسد.

6. قلعه مالبورک

Malbork Castle

قلعه مالبورک (Malbork Castle) در سال 1274 میلادی به وسیله شوالیه های توتنی ساخته شد که از آن به عنوان مرکز فرماندهی خود برای مقابله با نیروهای لهستانی و حکومت بر بخش های شمالی بالتیک استفاده می کردند. این قلعه در طی سال های مختلف توسعه پیدا کرد تا بتواند پذیرای تعداد بیشتری از شوالیه ها باشد تا اینکه این افراد در 1466 از قلعه عقب نشینی کردند. امروزه قلعه مالبورک یکی از مشهورترین جاذبه های شهر مالبورک محسوب می گردد.

5. معدن نمک ویلیچکا

Wieliczka Salt Mine

معدن نمک ویلیچکا (Wieliczka Salt Mine) در حومه کراکوف (Krakow) واقع شده است و یکی از قدیمی ترین معادن به شمار می رود که از قرن سیزدهم میلادی به طور مداوم از آن نمک استخراج می شده است. این مکان دارای شهری در زیرزمین است که درون سنگ های نمک کنده کاری شده اند و یکی از بخش های این شهر نیز کلیسایی بسیار زیبا است. مجسمه های باستانی بسیار زیادی از جنس سنگ نمک در این کلیسا دیده می شوند.

4. جنگل بیاوویسکا

Bialowieza Forest

جنگل بیاوویسکا (Bialowieza Forest) بقایایی از جنگل های اولیه ای است که زمانی سراسر اروپا را پوشانده بودند. این جنگل در مرز لهستان با جمهوری بلاروس واقع شده است و مکان های مختلفی وجود دارند که مردم می توانند به راحتی بین دو کشور تردد کنند. در اینجا حدود 800 گونه گاو میش کوهان دار وجود دارند که تحت حفاظت قرار گرفته اند. این حیوانات درون حصار قرار دارند و بازدیدنمایندگان می توانند با تورهای هماهنگ شده ای از آن ها دیدن کنند.

3. شهر قدیمی گدانسک

Gdansk Old Town

در خط ساحلی بالتیک می توان شهر قدیمی گدانسک (Gdansk Old Town) را مشاهده کرد که قدمت آن به قرن چهاردهم میلادی باز می گردد. در آن زمان، شوالیه های توتنی استحکامات بسیار قدرتمندی پیرامون شهر ساختند تا از این شهر در برابر هر گونه حمله ای دفاع کنند و بتوانند قدرت خود را در منطقه افزایش بدهند. در قرن پانزدهم میلادی، پادشاه کازیمیر چهارم دستور نابودی این استحکامات را داده بود. شهر قدیمی گدانسک امروزه شامل سازه هایی از قرن هفدهم میلادی همچون انبارها، آسیاب ها و کلیساها است.

2. بازار قدیمی ورشو

Warsaw Old Market Place

شهر ورشو و بازار مرکزی آن (Warsaw Old Market Place) در اواخر قرن سیزدهم میلادی ساخته و برای بیش از پنج قرن به قلب تپنده فرهنگ لهستان تبدیل شدند. به هنگام جنگ جهانی دوم، محل بازار قدیمی ورشو نابود شده بود اما پس از سرانجام یافتن جنگ، با دقت بسیار زیادی بازسازی شد. در میدان این بازار نیز مجسمه ای برنزی از پری دریایی ورشو و نماد مرکز لهستان دیده می گردد.

1. میدان اصلی بازار

Main Market Square

قدمت میدان اصلی بازار (Main Market Square) در شهر کراکوف به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد و بزرگترین میدان قرون وسطایی در کل اروپا محسوب می گردد که امروزه یکی از برجسته ترین جاذبه های لهستان به شمار می رود. پیرامون میدان را ساختمان های تاریخی، کاخ ها و کلیساهای زیبا فرا گرفته اند. در مرکز میدان نیز کلاف هال (Cloth Hall) واقع شده است که در سال 1555 میلادی به سبک رنسانس بازسازی شد و واقعا دیدنیی به نظر می رسد.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1637

به "بهترین جاهای دیدنی لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاهای دیدنی لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید