برگزاری تورنمنت فوتبال برای دوستی با حضور نوجوانان سوری

به گزارش مجله مدیاپلیر، چهارمین دوره تورنمنت فوتبال برای دوستی، روز آدینه و شنبه هفته گذشته، در شهر میلان ایتالیا برگزار گردید. در این رقابتهای نوجوانان بین 12 تا 14 ساله از 31 کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

برگزاری تورنمنت فوتبال برای دوستی با حضور نوجوانان سوری

این تورنمنت که پیش از بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا برگزار گردید، تحت تاثیر حضور تیم نوجوانان الوحده سوریه نهاده شد.

زیاد شابو، سرمربی این تیم، درباره حضور تیمش در این مسابقات گفت: مردم سوریه صلح طلب و خواهان دوستی با بقیه ملل هستند. برای بازیکنانم بازی با نوجوانان فرانسوی، برزیلی، ایتالیایی و بقیه کشورها رویایی بود که به واقعیت پیوست. از هم شناخت پیدا کردند و با هم دوست شدند. مردم سوریه هنوز زنده اند و خواهان صلح و دوستی با مردم همه کشورها هستند.

عمر، نوجوان سوری، به همراه هم تیمی هایش با اتوبوس خود را به لبنان رساندند و از آنجا با پروازی مستقیم راهی میلان شدند. عمر در پاسخ به پرسشهایی درباره حضورش در این رقابتها و آرزوهایش چنین می گوید: خیلی خوشحالم. می توانم استعدادهایم را به همه دنیا نشان دهم. می خواهم بازیکن معروفی در لالیگا شوم و در بارسلون بازی کنم.

فرانتس بکن باوئر، اسطوره آلمانی فوتبال دنیا حضور تیم الوحده در این رقابتها را مثبت می خواند و معتقد است که دور نگهداشتن بچه ها از جنگ، کار بسیار مهمی است: گروه کوچکی از نوجوانان سوری کشورشان را ترک کردند و حداقل برای یک روز از شنیدن صدای بمب در امان هستند. این مهم است. آنها می توانند ببینند در کشورهای دیگر، مثل همین جا در ایتالیا، مردم در صلح زندگی می نمایند. اعضای تیم سوریه هرگز خاطرات این تورنمنت را فراموش نخواهند کرد.

میشل سالگادو، مدافع سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید، فوتبال را به زبانی دنیای تشبیه می نماید که برای کودک و بزرگسال قابل فهم هست و همه را فارغ از رنگ و مذهب و نژاد، دور هم جمع می نماید.

او گفت: برنامه این است که نوجوانان را از مشکلاتشان دور کنیم. مثلا، نوجوانان سوری درگیر جنگ در خاورمیانه هستند. فوتبال یک زبان بین المللی است که موجب همبستگی همه می گردد، زبانی که همه ما و حتی این نوجوانان از طریق آن با هم ارتباط برقرار می نمایند. این نوع تورنمنت ها باید هر روز در نقاط مختلف دنیا برگزار گردد. نوجوانان را از مشکلاتی که دارند دور می نماید.

تیمهای ماریبور از اسلوونی و دبرسن از مجارستان با شکست حریفان خود به ملاقات نهایی این مسابقات راه یافتند.

نوجوانان مجار در ملاقات فینال، با نتیجه 1 بر صفر حریف خود را شکست دادند و قهرمان این تورنمنت دو روزه شدند.

منبع: یورونیوز
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1238

به "برگزاری تورنمنت فوتبال برای دوستی با حضور نوجوانان سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تورنمنت فوتبال برای دوستی با حضور نوجوانان سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید