بازگشت سفیر امارات به ایران، ارتباطی با مذاکرات هسته ای ندارد

به گزارش مجله مدیاپلیر، عبدالخالق عبدالله استاد دانشگاه در امارات و مشاور پیشین محمد بن زاید به بازگشت سفیر امارات به تهران واکنش نشان داد.

بازگشت سفیر امارات به ایران، ارتباطی با مذاکرات هسته ای ندارد

به گزارش فارس، وی در توییتر شش مورد در مورد بازگشت سفیر این کشور به تهران برشمرد:

ا- ثمره گفت وگوی مستمر ایران-امارات از 2019 تا کنون است.

2- نتیجه تماس های تلفنی میان وزرای خارجه دو کشور است.

3- موضوع مذکور طی سفر طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات به ایران مطرح شد.

4- هدف آن کاستن از تنش در منطقه است.

5- ارتباطی به توافق هسته ای ندارد.

6- امارات برنده سیاسی و تجاری است.

وزارت خارجه امارات عربی متحده سی اُم مرداد بیان کرد که بنا به توافق پیشین میان ابوظبی و تهران، سیف محمد الزعابی به عنوان سفیر امارات به ایران باز می گردد.

امارات عربی متحده در 14 دی 1394 پس از عربستان سعودی، بحرین و سودان و با هدف فشار های سیاسی علیه ایران، سطح روابط دیپلماتیک خود را با تهران کاهش داد و سفیر خود را به ابوظبی فراخواند و سطح روابط خود را به کاردار کاهش داد و همزمان تعداد دیپلمات های خود در تهران را نیز کم کرد. با این حال پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و کوشش برای افزایش همکاری های منطقه ای و سیاست توسعه روابط با همسایه ها، دولت امارات و دیگر کشور های عربی حاشیه خلیج فارس نیز به توسعه روابط با تهران تمایل بالایی نشان دادند.

در این راستا دولت کویت نیز چندی پیش سفیر خود را به تهران بازگرداند و بدر عبدالله المنیخ سفیر نو دولت کویت در تاریخ 22 مرداد ماه و در شروع ماموریتش در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

امیر عبداللهیان در سی ام تیر ماه در یک گفت و گوی تلویزیونی گفته بود: امارات تصمیم گرفته است تا سفیر به تهران بفرستد و بزودی سفیر این کشور وارد تهران می گردد. کویت سفیر خودش را معرفی نموده و ما هم موافقت کردیم و ظرف روز های آینده سفیر نو کویت وارد تهران می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1642

به "بازگشت سفیر امارات به ایران، ارتباطی با مذاکرات هسته ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت سفیر امارات به ایران، ارتباطی با مذاکرات هسته ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید