این همه خوش بینی ما را نگران می نماید آقای سعادتمند

به گزارش مجله مدیاپلیر، علی مغانی، دو هفته بعد از انتصاب احمد سعادتمند، دوشنبه شب از اولین گفت وگوی رسانه ای مدیرعامل جدید باشگاه استقلال رونمایی شد. از رفتار سعادتمند، موضع گیری های اولیه و نوع مواجهه او با پرسش ها اینطور استنباط می شد که مدیرعامل استقلال، اعتماد به نفس فراوانی دارد و لااقل خودش به پیروزیت در مدیریت این تیم بسیار امیدوار است. او می خواهد به هر قیمتی در استقلال پیروز گردد و انگار عطش فراوانی برای رسیدن به این پست داشته.

این همه خوش بینی ما را نگران می نماید آقای سعادتمند

ورود یک مدیر باانگیزه و تشنه موفقیت برای طرفداران خسته استقلال که بازه زمانی تعویض مدیران این تیم، از یک سال به یک ماه کاهش پیدا نموده، اتفاق مثبتی است.

اما اینکه سعادتمند دو سه ماه دیگر همچنان همین مدیر خوش بین و امیدوار خواهد ماند یا نه، پرسشی است که فقط گذشت زمان به آن پاسخ خواهد داد. واقعیت این است که وجه اشتراک همه مدیرانی که به پست های حساس فوتبالی می رسند، همین خوش بینی های افراطی در ابتدای قبول مسئولیت است. اگر مصاحبه های فتح الله زاده، انصاری فرد، خلیل زاده، ایرج عرب، امیرحسین فتحی، سیدرضا افتخاری و بقیه را مرور کنید، همگی در این مورد کاملاً به هم شباهت داشتند؛ می خواستند سیستم جدیدی پیاده نمایند، نوع تازه ای از مدیریت در فوتبال را به همگان معرفی نمایند و سالیانه میلیاردها تومان درآمدزایی نمایند. اما نتیجه تقریباً در همگی آنها یک چیز بوده؛ شکست، ناکامی و استعفا یا برکناری.

از وعده بسیار بلندپروازانه و غیرمرسوم سعادتمند درباره یاری اقتصادی استقلال به طرفداران و ایجاد مرکز خیریه که بگذریم، مدیرعامل جدید تأکید زیادی روی اخذ سند مالکیت دو مجموعه مرغوبکار و کمپ ناصر حجازی داشت. درباره مرغوبکار ذکر این نکته لازم است که واگذاری قطعی این استادیوم به استقلال و واگذاری استادیوم درفشی فر به پرسپولیس، در راستای سیاست های وزارت ورزش برای تسهیل در فرآیند خصوصی سازی این دو باشگاه تعریف می گردد و تحقق آن ناممکن نیست اما درباره کمپ حجازی، سعادتمند حتماً بهتر می داند که مسائل قانونی و حقوقی متعددی را پیش رو دارد و بیش از یک دهه است که مدیران مختلف در این پروژه ناکام بوده اند.

اینکه در افق های دورتر چه سرنوشتی در انتظار آبی هاست، قطعاً مسأله ای است که یک مدیر ورزشی باید مدام به آن فکر کند و برنامه های قابل تحقق برای رسیدن به درآمدزایی داشته باشد اما در شرایط فعلی، استقلال مسائل کوتاه مدتی دارد که احتیاج به راه حل های فوری و مقطعی دارد. موضوع بدهی ارزی به مربیان و بازیکنان سابق، پرونده های ناتمام شکایت در فیفا، دستمزد بازیکنان فعلی، فراهم کردن امکانات اولیه زمین تمرین و تمدید قرارداد با مهره های کلیدی در حال حاضر مهم ترین اولویت هایی است که باشگاه استقلال با آن روبرو است.

احمد سعادتمند دوشنبه شب با خونسردی و اعتماد به نفس تأکید می کرد که برای همه مسائل باشگاه راه حل ای سراغ دارد. اما به طرفداران حق بدهید نگران این حجم از خوش بینی باشند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 479

به "این همه خوش بینی ما را نگران می نماید آقای سعادتمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این همه خوش بینی ما را نگران می نماید آقای سعادتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید