امضای تفاهم نامه نهایی طرح گردشگری از کرانه تا کویر

به گزارش مجله مدیاپلیر، تفاهم نامه نهایی طرح گردشگری از کرانه تا کویر به زودی با حضور استانداران سمنان و مازندران منعقد و به امضا می رسد.

امضای تفاهم نامه نهایی طرح گردشگری از کرانه تا کویر

احمد حسین زادگان فرماندار ساری، در نشست هم اندیشی فرمانداران مازندران و سمنان با رویکرد رونق اقتصاد گردشگری که در سمنان برگزار شد، گفت:

دو استان سمنان و مازندران دارای اشتراکات فراوانی در زمینه منابع طبیعی و فرهنگی است و باید برای معرفی این ظرفیت ها تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه مازندران دارای ظرفیت ها و قابلیت های فراوان از جمله اماکن تاریخی و جنگل بکر بوده که برای گردشگران معرفی نشده است، گفت که باید این قابلیت ها در نشست هایی که برگزار می شود مورد توجه و به عنوان مقصد گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

فرماندار ساری با تاکید بر تقویت هم افزایی استان سمنان و مازندران در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، گفت:

باید طرح اقتصادی سمنان و مازندران با پیوست گردشگری ایجاد شود.

این مسئول با بیان اینکه محصولات کشاورزی دو استان مازندران و سمنان، می تواند در استان دیگر، بازار هدف داشته باشد، شرح داد که به جای اینکه محصولات دو استان ابتدا به تهران ارسال شده و سپس با واسطه به استان سمنان یا مازندران حمل شود می توانیم به صورت مستقیم، رابطه تجاری داشته باشیم.

فرماندار سمنان در ادامه این نشست اظهار کرد:

قابلیت های گردشگری مشترک دو استان مازندران و سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سعی شده تا این ظرفیت ها به عنوان مقصد گردشگری بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی دو استان در این زمینه و در بخش های مختلف اقتصادی و کشاورزی با اولویت گردشگری در پی راهکارهایی برای رشد و توسعه و رونق این منطقه از جهت اقتصادی و گردشگری هستند که امیدواریم قدم های خوبی در این زمینه برداشته شود، اضافه نمود که در این نشست تفاهم نامه مشترک دو استان نهایی شد و در آینده ای نزدیک با حضور استانداران سمنان و مازندران به امضا می رسد.

دانایی ادامه داد که کریدور استان سمنان و مازندران موقعیت بسیار خوبی است تا سمن های مختلف و دفاتر خدمات گردشگری در سطوح منطقه ای و ملی به ما کمک کنند تا گردشگران بین المللی را جذب و جهت و اقامت آنها را در این کریدور تعریف کنیم. امیدواریم این نشست و دیگر نشست ها به ارتقای سطح اقتصادی و برنامه های گردشگری دو استان منجر شود و در نهایت بتوانیم با نگاه بر گردشگران بین المللی برای رونق اقتصادی تلاش کنیم.

علی ماه فروزی طراح پروژه کویر تا کرانه نیز در سخنانی اظهار کرد که جامعه محلی با بافتی اصیل که غنا، لطافت و منش فرهنگی دارد و مردم آن به لحاظ گرایش ها و اعتقادات و آداب و رسوم ظرفیتی بین المللی را فراهم کرده اند که باید حفظ و حراست شود. طرح کرانه تا کویر مقصد دوم بین المللی کشور خواهد شد.

ماه فروزی اضافه نمود که تمام کویرها، پس کرانه و کرانه های ایران می تواند موضوع این پروژه باشد. اکنون 90 درصد گردشگران خارجی به غیر از آنهایی که برای زیارت به ایران می آیند، گردشگران فرهنگی و علاقه مند به بازدید از آثار تاریخی هستند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1515

به "امضای تفاهم نامه نهایی طرح گردشگری از کرانه تا کویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه نهایی طرح گردشگری از کرانه تا کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید