از زندگی درس ریاضی بگیرید ، موسیقی در خدمت آموزش محاسبات

به گزارش مجله مدیاپلیر، زندگی واقعی بخشی از ریاضیات است و استفاده از این موضوع می تواند یادگیری این علم را آسان تر از گذشته کند.

از زندگی درس ریاضی بگیرید ، موسیقی در خدمت آموزش محاسبات

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات موسسه اعزام دانشجو به انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، از آنجایی که کاربرد علوم مختلف در زندگی روزمره یکی از سوالات پرتکرار و همیشگی محصلان در کلاس های درس است بر آن شدیم تا بخشی از کاربرد های علوم گوناگون را به تفکیک مطرح کنیم. این قسمت نحوه یاددهی ریاضی به بچه ها با اتفاقات روزمره!

عملکرد ضعیف بسیاری از بچه ها در ریاضیات باعث شده است تا تحقیقات بسیاری در سراسر جهان در این باره صورت بگیرد. مطالعات دلایل احتمالی، بینش های متفاوتی از جمله فرآیند های فکری بچه ها را آنالیز نموده است؛ اما موفقیت های کم همچنان مسئله ای در سراسر جهانست.

عملکرد ضعیف مشکل است زیرا ریاضیات، پایه و اساس توسعه استدلال های علمی است. تدریس آن در مدارس به بچه ها یاری می نماید تا یاد بگیرند چگونه درباره خودشان و جهانیی که در آن زندگی می نمایند، فکر نمایند. نه تنها ریاضیات پایه مهارت هاست، بلکه پایه نگرش هایی است که فرد را در جامعه موثر واقع می سازد.

ریاضیات ابزاری برای حل کردن مسائل در هر سطحی است، اما هرکسی نمی تواند از ابزار ها به راحتی یا موثر استفاده کند. نقطه آغاز این است که دانش آموزان باید قوانین، ایده ها و روش های ریاضیاتی را به خاطر بسپارد.

کشور های آفریقایی از جمله کشور هایی هستند که بسیاری از بچه ها آن با ریاضیات مشکل دارند. ارزیابی ملی سالانه، سال 2012 اعلام کرد که 91.9 درصد دانش آموزان پایه نهم نمراتی پایین تر از 30 درصد داشته اند. میانگین نمرات در سال 2014 در پایه چهارم و نهم به ترتیب 37 درصد و 11 درصد بوده است.

محققان گزارش دادند که در کنیا 15درصد دانش آموزانی که برای امتحانات ریاضی سال 1999 تا 2001 ثبت نام نموده بودند نمراتی بین 30 تا 40 درصد کسب کردند. یک مطالعه 10 ساله از عملکرد دانش آموزان در ریاضیات دبیرستانی در کنیا بین سال های 1999 تا 2008 نشان داد که میانگین نمرات ملی از 12.23 تا 18.73 درصد است.

محققان همچنین به عملکرد پنج کشور آفریقایی اشاره نموده اند که در سال 2003 در مسابقات بین المللی ریاضیات و علوم شرکت نموده بودند و در بین هفت کشور آخر شدند. در جدیدترین گزارش TIMSS موجود، تنها دو کشور آفریقایی در پایه چهارم و هشتم پیشرفت داشته اند.

دلایل عملکرد ضعیف در ریاضیات

عوامل بسیاری در این امر شریک هستند. چندین تحقیق بیان می نماید که کیفیت ضعیف تکنیک های آموزش که توسط معلمین به کار گرفته می گردد عامل این موضوع است. یکی دیگر از عوامل این است که دروس بر احتیاج دانش آموزان و فعالیت های آن ها متمرکز نیست.

طبق تحقیقات میدانی اجرا شده؛ مشاهده شد عملکرد های ریاضیاتی در دبستان های نیجریه از سال سوم کاهش می یابد. زیرا در این سطح روش های آموزشی معلم محور شده و برای اولین بار از زبان خارجه استفاده می نمایند. از این مرحله به بعد عملکرد دانش آموزان به طرز چشمگیری سقوط می نماید، زیرا محتوای آموزشی، روش های تدریس و منابع مورد استفاده همگی موضوع درس را برای دانش آموزان ناآشنا می سازد.

اگرچه تغییراتی طی سال ها در کشور های آفریقایی اجرا شده تا آموزشی دانش آموزمحور داشته باشند، اما به نظر می رسد نتایج دروس ریاضیاتی پیشرفتی نداشته است.

محققان معتقدند که روش های تدریس تجربه واقعی دانش آموزان، فعالیت ها یا موقعیت هایی که دانش آموزان با آن ها در زندگی روزمره خود آشنا هستند و آن ها را به کلاس می آورند را در نظر نمی گیرد. اگر این فعالیت ها بخشی از دروس باشند به دانش آموزان یاری می نماید تا ریاضی را با زندگی خود مرتبط نموده و همین فهم موضوعات ریاضی را آسانتر می نماید. همچنین تبدیل ریاضی به سرگرمی و فعالیت، تنش ها را کاهش می دهد. محققان به رویکری رسیده اند که ریاضی را در زندگی روزمره وارد می نماید.

در این رویکرد، معلمان به دانش آموزان یاری می نمایند تا مکان هایی که برای یادگیری ریاضی در زندگی روزمره مورد احتیاج است، شناسایی نمایند. دانش جدید بر پایه آنچه کودک تجربه می نماید، ساخته می گردد. فعالیت های گروهی تشویق می شوند و حتی بچه ها می توانند چیز هایی یاد بگیرند که معلمان برای آن ها برنامه ریزی ننموده بودند. بچه ها بیشتر از حد مشخص شده یاد می گیرند و می توانند در مهارت های حل مسئه اعتمادبه نفس داشته باشند. همچنین برای یاری به بچه ها دبستانی برای یادآوری اصول ریاضی، فرمول ها و روش های ریاضی خوب است آن ها را با موسیقی به بچه ها آموزش داد.

می توان از موسیقی هیپ-هاپ با شعر هایی در مباحث ریاضیاتی استفاده کرد. موفقیت این فعالیت ها در بهبود عملکرد ریاضیات هنوز آزمایش نشده است و باید تحقیقاتی را برای ارزیابی آن در آینده انجام داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 612

به "از زندگی درس ریاضی بگیرید ، موسیقی در خدمت آموزش محاسبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از زندگی درس ریاضی بگیرید ، موسیقی در خدمت آموزش محاسبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید