آیا مصرف تخم بلدرچین برای زنان کم خون مفید است؟

به گزارش مجله مدیاپلیر، خراسان/ آیا چای سبز در سوزاندن چربی یاری می نماید؟ برند های چای اذعان دارند که محصول آن ها با کاهش فراوری قند که برای هضم غذا فراوری می گردد، باعث سوختن چربی می گردد. یعنی این که قندی که برای فراوری انرژی است دیگر فراوری نمی گردد و برای هضم غذا که احتیاج به انرژی دارد از چربی ها استفاده می گردد؟

آیا مصرف تخم بلدرچین برای زنان کم خون مفید است؟

پاسخ از دکتر معصومه مرادی، متخصص تغذیه

خواص اغراق شده داروهای گیاهی و دمنوش هایی که در رسانه های مختلف برای کاهش وزن تبلیغ می گردد، غیرواقعی است. اگر داروهای گیاهی در مقالات علمی در کاهش وزن موثر شناخته گردد، قابل قبول است، اما درهیچ مقاله معتبری درباره تاثیر گیاهان دارویی به تنهایی در کاهش وزن مطلبی وجود ندارد. البته افرادی که از این محصولات استفاده می نمایند ممکن است در اثر تلقین وزن کم نمایند. خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدسرطانی، کاهش فشارخون و کلسترول در چای سبز وجود دارد که این خواص 10 تا 30 درصد بیشتر از چای سیاه است ولی در کاهش وزن هم معجزه نمی نماید. چای سبز در تبلیغات داروها و دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن موثر معرفی می گردد، درحالی که در این مورد تاثیر ناچیزی دارد، به عنوان مثال اگر فردی سه سال چای سبز بنوشد، ممکن است در نتیجه نوشیدن آن نیم کیلوگرم وزن کم کند. بنابراین معرفی چای سبز و هر گیاه دیگری به عنوان داروی مطرح کاهش وزن ادعایی کاملا غیرواقعی است.

آیا تخم بلدرچین برای خانم هایی که دچار کم خونی هستند، مفید است؟

هر یک عدد تخم بلدرچین حدود 9 گرم وزن دارد و تقریبا 1درصد احتیاج روزانه آهن و 1درصد احتیاج روزانه ویتامین B12 را که برای خون سازی مورد احتیاج است، تامین می نماید. هر چند که تخم بلدرچین فواید خوبی دارد و آهن و ویتامین B12 آن بیشتر از تخم مرغ است ولی اگر شما کم خونی دارید بهتراست منابع غنی آهن مثل جگر و گوشت قرمز مصرف کنید یا زیر نظر متخصص از مکمل های مناسب بهره ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 570

به "آیا مصرف تخم بلدرچین برای زنان کم خون مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مصرف تخم بلدرچین برای زنان کم خون مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید