کلاف سردرگم در والیبال ایران، از انتخاب سرمربی به انتخاب اعضای کمیته فنی رسیدند!

به گزارش مجله مدیاپلیر، در حالی که قرار بود تا قبل از شروع رقابت های لیگ برتر والیبال تکلیف سرمربی تیم ملی انتخاب شود؛ حالا در فدراسیون والیبال صحبت از انتخاب اعضای کمیته فنی شده است.

کلاف سردرگم در والیبال ایران، از انتخاب سرمربی به انتخاب اعضای کمیته فنی رسیدند!

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا و همه گیر شدن این ویروس منحوس منجر به تعویق المپیک شد و در نتیجه ورزش دنیا با اتفاقات پیش بینی ناپذیر روبه رو شد. در فروردین ماه امسال به دلیل تعویق المپیک و شیوع ویروس کرونا ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان طبق یک توافق دو طرفه از هدایت تیم ملی کنار رفت.

درست از ابتدای سال 99 بحث حضور مربی خارجی و داخلی برای نیمکت تیم ملی مطرح شد و هنوز با گذشت 6 ماه این موضوع به نتیجه نرسیده و همچنان مسئولان فدراسیون به دنبال انتخاب سرمربی هستند. طبیعی است فرایند طولانی شدن این انتخاب باعث شده اظهارات ضد و نقیضی مطرح شود؛ یک بار صحبت از روی کار آمدن سرمربی خارجی به میان می آید و یک بار حرف از انتخاب سرمربی ایرانی مطرح می شود. گاهی وقت ها هم مسئولان فدراسیون از انتخاب یک سرمربی داخلی با کادرفنی خارجی و گاهی هم برعکس صحبت می کنند! در این میان تصمیم قطعی گرفته نشده و هر روز تصمیمات تغییر می کند!

البته فدراسیون والیبال در این مدت جلسات متعددی برگزار کرده است؛ جلساتی که خروجی قابل قبولی نداشته و در نهایت کلاف سردرگم انتخاب سرمربی برای تیم ملی والیبال کشورمان روز به روز پیچیده تر شده است!

در مدتی که بحث انتخاب سرمربی تیم ملی مطرح شده، رئیس فدراسیون چندین جلسه با کارشناسان و اهالی والیبال تشکیل جلسه داده؛ هر چند که هر بار بی نتیجه بوده است. در آخرین جلسه ای که رئیس فدراسیون هفته گذشته با اعضای هیئت رئیسه و اهالی والیبال برگزار کرد و طبق معمول آن ها دور یک میز جمع شدند تا تکلیف سرمربی تیم ملی را تعیین کنند، نکته جالب توجه اینکه تنها خروجی این جلسه بررسی آرمان و هدف والیبال ایران، انتخاب سخنگو و اعضای کمیته فنی بوده است و این بار هم در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم قاطعی گرفته نشد.

اعضای هیئت رئیسه به همراه رئیس فدراسیون در جلسه ای که برگزار کردند؛ هدف و آرمان والیبال ایران را بررسی کردند؛ هدفی که البته از مدت ها قبل صحبت در مورد آن شده بود و در جلسه هفته گذشته دوباره آن هدف را بررسی کردند! قرار دریافت والیبال ایران در بین چهار تیم المپیک یکی از هدف های چند ساله والیبال ایران است و نکته جالب توجه بررسی دوباره این هدف بوده است! اما نکته قابل توجه دیگر در جلسه هفته گذشته تصمیم گیری برای انتخاب اعضای کمیته فنی و در نهایت انتخاب سرمربی تیم ملی است. موضوعی است که این روزها اهالی والیبال آن را مورد نقد قرار داده اند و معتقدند اگر قرار بود کمیته فنی تشکیل شود تا کار انتخاب سرمربی را انجام دهد چرا این اتفاق زودتر رقم نخورده و الان با گذشت 6 ماه و در آستانه رقابت های لیگ برتر باید چنین صحبت های مطرح شود. این تصمیم ها به نوعی وقت خریدن است و منجر می شود آن ها زمان زیادی را از دست بدهند!

از طرف دیگر تناقض در صحبت های اهالی والیبال به وضوح دیده می شود؛ همین چند وقت پیش بود که داورزنی در مصاحبه های متعدد که با رسانه ها داشت از انتخاب سرمربی تیم ملی قبل از برگزاری رقابت های لیگ صحبت کرده بود اما به یک باره در شرایطی که تنها 8 روز دیگر تا شروع مسابقات لیگ زمان باقی نمانده صحبت از انتخاب اعضای کمیته فنی به میان می آید و این موضوع نشان می دهد که تصمیم گیری در این فدراسیون به یک باره انجام می شود و گویا برنامه و هدف خاصی ندارند!

طبیعی است در سال منتهی به المپیک فرصت سوزی ضربه جدی به بدنه والیبال ایران می زند و فدراسیون والیبال بارها این موضوع را ثابت کرده که برنامه مدون و طولانی مدتی ندارند و تصمیم گیری ها به یک باره انجام می شود.

4057/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 706

به "کلاف سردرگم در والیبال ایران، از انتخاب سرمربی به انتخاب اعضای کمیته فنی رسیدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاف سردرگم در والیبال ایران، از انتخاب سرمربی به انتخاب اعضای کمیته فنی رسیدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید