وقتی کبوتر نامه رسان از اینترنت سریع تر است!

به گزارش مجله مدیاپلیر، زومیت نوشت: ظاهراً گاهی استفاده از روش های فیزیکی برای انتقال داده های بزرگ، همچنان کارایی بیشتری نسبت به انتقال اطلاعات با سیگنال های دیجیتال دارد.

وقتی کبوتر نامه رسان از اینترنت سریع تر است!

نتایج آزمایش روی کبوتران نشان می دهد این پرنده اطلاعات را سریع تر از اینترنت گیگابیتی انتقال می دهد و چنین فرایندی اهمیت تمایز بین سرعت و پهنای باند شبکه را برجسته می نماید.

سال 2009 بود که یک کبوتر نامه بر با موفقیت فلش مموری 4 گیگابایتی را نسبت به سرویس ADSL آفریقای جنوبی، با سرعت بیشتری به مقصد در فاصله 100 کیلومتری رساند. درواقع کبوتر این فلش درایو را در مدت دو ساعت به مقصد رساند درحالی که فقط چهار درصد از این اطلاعات در مدت مشابه ازطریق اینترنت انتقال یافته بود.

جف گیرلینگ که در حوزه فراوری محتوا فعالیت دارد، نتایج برداشت دقیق تر از آزمایش روی کبوتر نامه رسان را منتشر و تأیید کرد کبوترها از نظر تئوری می توانند در انتقال اطلاعات تا فاصله حدود 800 کیلومتری، اتصالات فیبر امروزی را شکست دهند.

بستن فلش مموری به پای کبوتر پیغام رسان

گیرلینگ ثابت کرد هر کبوتر نامه رسان می تواند سه فلش درایو USB یک ترابایتی را به طور یک جا حمل کند. او سپس درایوها را با پرواز از سنت لوئیس به نوا سکوشیا آورد و هم زمان 3 ترابایت فایل را بین دو مکان بارگذاری کرد.

کپی کردن داده ها از لپ تاپ روی درایوها، پرواز به نوا اسکوشیا و کپی آن ها روی کامپیوتر مقصد حدود 6 ساعت و 53 دقیقه طول کشید درحالی که انتقال همین حجم از اطلاعات ازطریق اتصال فیبر گیگابیتی به 10 ساعت و 54 دقیقه زمان احتیاج داشت. از آنجا که هواپیما با سرعتی حدود 885 کیلومتر در ساعت حرکت می کرد و سرعت میانه کبوتر حدود 130 کیلومتر بر ساعت است، گیرلینگ محاسبه کرد کبوتر می تواند انتقال 3 ترابایت اطلاعات را در فاصله 800 کیلومتری سریع تر از اینترنت انجام دهد.

پهنای باند به مقدار اطلاعاتی که شبکه در هرلحظه می تواند ارسال کند گفته می گردد و این معیار می تواند مهم تر از سرعت خام شبکه باشد. تا زمانی که فلش درایوها با ظرفیت ذخیره سازی بیشتر روانه بازار نشوند، کبوترها نمی توانند بیش از 3 ترابایت اطلاعات در هر سفر انتقال دهند.

کبوترهای نامه رسان فقط می توانند بین دو نقطه ثابت جابه جا شوند درحالی که اتصالات اینترنتی می توانند بین مسیرهای پیچیده تر ارتباط برقرار نمایند. به هرحال آزمایش صورت گرفته نشان می دهد یکی از قدیمی ترین روش های انتقال اطلاعات همچنان در بعضی موقعیت ها بهتر از اینترنت عمل می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1803

به "وقتی کبوتر نامه رسان از اینترنت سریع تر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی کبوتر نامه رسان از اینترنت سریع تر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید