مقدس ترین مکان در سرزمین خورشید

به گزارش مجله مدیاپلیر، آتشفشان فوجی یاما در کشور ژاپن، اولین نقطه شرقی کره زمین است که در ابتدای هر روز، نور آفتاب بر آن می تابد.

مقدس ترین مکان در سرزمین خورشید

آتشفشان یا کوه فوجی در ژاپن با 3776 متر ارتفاع، سی و پنجمین کوه مرتفع دنیاست که در صد کیلومتری شهری زیبا و پر جنب وجوش توکیو، در انتظار ماجراجویان نترس نشسته است. مجله گردشگری خبرنگاران در این مقاله سفری به سرزمین خورشید داشته است، با ما همراه شوید.

کوه فوجی در ژاپن

مقدس ترین مکان برای ژاپنی های چشم بادامی، کوهی با قله ای همیشه مملو از برف تصویری تماشایی بر فراز جزیره هونشو ساخته است. ژاپنی ها معتقدند نام این آتشفشان نیمه هوشیار در زبان آینو به معنای زندگی جاودان است. بعضی ها هم می گویند نام کوه فوجی از واژه فوچی به معنای الهه آتش بودایی ها در زبان یاماتو ریشه گرفته است.

داستان ها می گویند، در سال 663 یک راهب بودایی اولین کسی بود که توانسته از کوه فوجی بالا برود. ازآن پس این کوه به عنوان یک مکان مقدس شناخته شد و مردان زیادی از آن بالا رفتند. بااین وجود بانوان تا قرن نوزدهم حق بالارفتن کوه فوجی در ژاپن را بر طبق رسوم ژاپنی ها نداشتند.

اولین غربی فاتح فوجی سر رادرفورد آلکاک (Sir Rutherford Alcock) بود که در سپتامبر سال 1860 این کوه را درنوردید. اولین زن سفیدپوست نیز فنی پارکس (Fanny Parkes) بود که در سال 1867 از فوجی بالا رفت.

جایگاه الهه سنگن ساما، مظهر طبیعت در قله این کوه است، البته آن طور که پیروان مذهب شینتو می گویند! آن ها حتی برای این الهه در بالای کوه فوجی زیارتگاه زیبایی هم ساخته اند. بااین حال بودایی های ژاپنی این کوه را به عنوان دروازه ورود به دنیا دیگر می شناسند. در کشور ژاپن سه کوه مقدس وجود دارد که کوه فوجی یکی از آن هاست. کوه تاته و کوه هاکو، دیگر کوه های مقدس ژاپنی ها هستند.

سالانه بیش از صدهزار نفر قله این کوه را فتح می کنند که بیشتر آن ها خود ژاپنی ها هستند. کوه فوجی در حال حاضر یکی از زیباترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری ژاپن است که با چشم اندازهای بی نظیرش بر پهنه جزیره هونشو گسترده شده است.

نقاش معروف ژاپنی جناب هوکوسای، تصاویر فوق العاده ای از این کوه شگفت انگیز به یادگار گذاشته است که امروزه بر بسیاری از اشیای ساخت ژاپن چاپ می شوند.

سه حقیقت جالب درباره کوه فوجی

آخرین فوران این آتش فشان نیمه هوشیار در سال 1707 بوده که می گویند چند ماه طول کشیده و تا سال 1708 ادامه یافته است!

جالب ترین نکته دربارهکوه فوجی در ژاپن تقارن زیبا و منظم آن است. کمتر کوه آتش فشانی ای در دنیا چنین تقارنی دارد.

در اطراف این کوه پنج دریاچه با نام های موتوسوک، کاواگوچیکو، شوجیکو، یاماناکاکو و سایکو است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب انتهای این خیابان را هرگز نخواهید دید! را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1756

به "مقدس ترین مکان در سرزمین خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدس ترین مکان در سرزمین خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید