تور مکزیک: معرفی 5 مورد از عجیب ترین موزه های مکزیک

به گزارش مجله مدیاپلیر،

کشور مکزیک با فرهنگ غنی و آداب و رسوم مجذوب کنندهی که دارد یکی از برترین مقاصد برای سفر ماجراجویانه است. غذاهای مکزیکی از جمله خوشمزه ترین غذاها در جهان هستند و هواداران بسیاری دارند. اما علاوه بر غذا، موسیقی، پایکوبی و تاریخ و فرهنگ این کشور هم مجذوب کنندهیت های بسیاری دارد. به همین علت موزه های مکزیک از جمله مجذوب کننده ترین مکان ها برای گردشگران هستند. هرچند در مکزیک و شهرهای مختلف آن موزه های زیادی وجود دارد، امروز اما می خواهیم در خصوص عجیب ترین موزه های مکزیک صحبت کنیم. این موزه ها آنقدر عجیب و سورئال هستند که تا خودتان به چشم نبینید باور نمی کنید که واقعا وجود داشته باشند. موزه ملی مرگ، موزه اجساد مومیایی شده و … از جمله عجیب ترین موزه های مکزیک هستند.

تور مکزیک: معرفی 5 مورد از عجیب ترین موزه های مکزیک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اولین مورد از عجیب ترین موزه های مکزیک در قصری تاریخی متعلق به قرن 18 قرار گرفته است. موزه پزشکی مکزیک تاریخچه پزشکی و طبابت را در مکزیک در معرض نمایش عموم قرار می دهد. مدل های مومی انسان که بسیار شبیه به انسان واقعی هستند تا ابزارآلات پزشکی ترسناکی که خوشبختانه دیگر استفاده نمی شوند در این موزه وجود دارد. بعضی از این وسایل آنقدر وحشتناک هستند که بیشتر شبیه ابزار شکنجه هستند تا پزشکی! بعلاوه مدل های انسانی ساخته از شده از موم آنقدر طبیعی هستند که حتی از نزدیک هم باور نمی کنید که از جنس موم باشند. در بیش از 10-12 اتاق این موزه می توانید سیر تحول پزشکی در مکزیک را مشاهده کنید و نحوه درمان و جراحی در زمان های قدیم را می توانید از نزدیک ببینید. این موزه در عین حال بسیار آموزنده است و بازدیدنمایندگان را با سیر تحول درمان و طبابت آشنا می نماید.

آدرس موزه: Museo de la Medicina Mexicana, Centro Històrico, Cuauhtémoc, Mexico City, Mexico

موزه زیرآب کانکون | Cancún Underwater Museum

یکی از عجیب ترین و در عین حال مجذوب نماینده ترین موزه های دنیا در مکزیک قرار گرفته است. در واقع این موزه نه روی خشکی که در اعماق دریا قرار گرفته است و برای بازدید از آن ضروری است به زیر آب بروید. موزه زیر آب کانکون در شهری به همین نام قرار گرفته است و شامل 470 مجسمه و تندیس غول پیکر است که کف دریا قرار گرفته اند. این نمایشگاه زیردریایی شگفت انگیز در سال 2009 تاسیس شده و آثار هنرمند بریتانیایی، جیسون دیکر تیلور را به نمایش می گذارد. مجسمه ها در طول این چند سال با زندگی زیر دریا تطبیق پیدا نموده اند و روی سطح مجسمه ها را خزه و جلبک پوشانده است. ماهی ها آزادانه لابلای مجسمه ها شنا می نمایند و وقتی از دور این صحنه را می بینید انگار وارد سرزمینی غیرواقعی و رویایی شده اید. موزه زیرآب کانکون یکی از بی نظیرترین موزه ها در دنیا و البته یکی از عجیب ترین موزه های مکزیک به تعداد می رود.

آدرس: Cancún Underwater Museum, Blvd. Kukulcan, Zona Hotelera, Cancún, Quintana Roo, Mexico

موزه ملی مرگ | National Museum of Death

اکتاویو پاز یکی از مشهورترین نویسنده های مکزیک در جایی نوشته است که مرگ تفریح محبوب مکزیکی هاست! اگر به فرهنگ مکزیک نگاه کنیم می بینیم این حرف تا حد زیادی درست است و مردمان مکزیک رویکرد خاصی به مرگ دارند. این رویکرد و طرز فکر را می توان در فستیوال های سالانه روز مرگ به خوبی مشاهده کرد. در این فستیوال مکزیکی ها جشن می گیرند و یاد و خاطره درگذشتگان خود را گرامی می دارند. موزه ملی مرگ یکی از ترسناک ترین و عجیب ترین موزه های مکزیک است و در منطقه Aguascalientes قرار گرفته است. در این موزه نقاشی ها، مجسمه ها و تصاویر ترسناکی با موضوع مرگ وجود دارد که برای بازدیدنماینده غیرمکزیکی کمی ترسناک است! این موزه در سال 2007 افتتاح شده و نمادهای مختلف مرگ از سر اسکلت گرفته تا ماسک های عجیب و غریب را به نمایش می گذارد. با بازدید از موزه ملی مرگ می توانید با آداب و رسوم خاص مکزیکی ها برای تدفین مردگان هم آشنا شوید.

آدرس: Museo Nacional de la Muerte, Rivero y Gutiérrez x José María Morelos y Pavón, Zona Centro, Aguascalientes, Mexico

موزه مومیایی گوانخواتو | Guanajuato Mummy Museum

یکی از منحصربفردترین و عجیب ترین موزه های مکزیک موزه مومیایی در شهر گوانخواتو است. در این موزه مجموعه ای از مومیایی های ترسناک نگهداری می شوند که بسیاری از آن ها به همان شکل اولیه حفظ شده اند. این اجساد در گورستانی نزدیک شهر دفن شده بودند، تا اینکه دولت تقاضای مالیات برای تدفین و نگهداری اجساد کرد. خانواده درگذشتگانی که توان پرداخت هزینه نگهداری را نداشتند از گورستان خارج شد و اجسادی که نزدیک به سطح زمین دفن شده بودند به طور تصادفی بر اثر خشکی هوا مومیایی شده بودند! یکی از ترسناک ترین مومیایی ها متعلق به زنی است که حالت چهره و صورتش طوری است که انگار زنده دفن شده است! اگر به فضاهای ترسناک و تماشای اسکلت ها و مومیایی ها علاقه دارید این موزه یکی از برترین موزه های دنیا است.

آدرس: Museo de Las Momias de Guanajuato, Explanada del Panteón Municipal s/n, Centro, Guanajuato, Mexico

موزه عروسک | The Mexican Antique Toy Museum

این موزه مجموعه ای باارزش از عروسک های قدیمی است که به وسیله مجموعه داری به نام روبرتو شیمیزو در طول سال ها گردآوری شده است. این موزه در سال 2006 افتتاح شد و گنجینه بی نظیر اسباب بازی و عروسک ها او را در معرض بازدید عموم قرار داد. موزه عروسک در یک ساختمان چهار طبقه در شهر مکزیکوسیتی قرار گرفته است و ماشین های اسباب بازی، عروسک قهرمان ها، ربات ها و اسباب بازی های هلوکیتی در معرض نمایش قرار دارند. بعلاوه بخشی از این موزه به عروسک های مکزیکی اختصاص دارد و انواع عروسک های سنتی و آئینی این کشور را نگهداری می نماید.

آدرس: Museo del Juguete Antiguo México, Olvera 15, Cuauhtémoc, Doctores, Mexico City, Mexico

انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1221

به "تور مکزیک: معرفی 5 مورد از عجیب ترین موزه های مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: معرفی 5 مورد از عجیب ترین موزه های مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید