صدور گواهی مدیریت سبز برای بیش از 11 دستگاه اجرایی تبریز

به گزارش مجله مدیاپلیر، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: در راستای آنالیز مطالعات و اقدامات جامع و هدفمند دستگاه های اجرایی و استفاده بهینه آن ها از منابع و کاهش اثرات سوء بر منابع زیستی، برای بیش از 11 دستگاه اجرایی گواهی مدیریت سبز صادر شده است.

صدور گواهی مدیریت سبز برای بیش از 11 دستگاه اجرایی تبریز

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: در راستای آنالیز مطالعات و اقدامات جامع و هدفمند دستگاه های اجرایی و استفاده بهینه آن ها از منابع و کاهش اثرات سوء بر منابع زیستی، برای بیش از 11 دستگاه اجرایی گواهی مدیریت سبز صادر شده است.

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی علیرضا اصغری با اعلام این خبر اضافه نمود: بر اساس ماده 38 قانون ششم توسعه، اجرای برنامه مدیریت سبز در شش شاخص پسماند، انرژی، آب، خودرو، ساختمان و... در دستور کار ادارات دست اندرکار قرار گرفته است.

وی گفت: در این طرح که هدف از اجرای آن استفاده بهینه از منابع و کاهش اثرات سوء فعالیت ادارات و دستگاه های اجرایی مختلف بر منابع زیست محیطی است، یک درصد از اعتبارات این دستگاه ها جهت پیاده سازی نظام مدیریت سبز هزینه می گردد.

وی اظهار داشت : بر اساس ماده سه برنامه ششم توسعه، دستگاه های اجرایی موظف هستند تا پسماند را به صورت تفکیک شده سه گانه به سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز تحویل دهند و در ادامه اجرای این طرح با تهیه باکس های چهارگانه تفکیک پسماند از جمله کاغذ، پلاستیک، شیشه، فلزات و سایر موارد نسبت به اخذ گواهی مدیریت پسماند در قالب طرح مدیریت سبز اقدام نمایند.

اصغری توضیح داد: آنالیز میزان مصرف کاغذ و چگونگی کاهش آن نسبت به سال های قبل، آنالیز فنی ملزومات چاپ و پرینت جهت کاهش استفاده از کاغذ، آنالیز سیستم امحاء کاغذهای محرمانه و اقدامات فرهنگی در راستای کاهش مصرف و نیز تفکیک پسماند و ارزیابی پیمانکاران خریدار پسماند خشک طرف همکار از جمله اصلی ترین شاخصه های ارزیابی کارشناسان سازمان در بازدیدهای ادواری از دستگاه های اجرایی است.

در حال حاظر 37 دستگاه اجرایی متقاضی اخذ گواهی سبز هستند که از این تعداد 20 مورد پیروز به اخذ گواهینامه شده و مابقی ادارات نیز در دست آنالیز و تکمیل زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1045

به "صدور گواهی مدیریت سبز برای بیش از 11 دستگاه اجرایی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور گواهی مدیریت سبز برای بیش از 11 دستگاه اجرایی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید