تور ارزان ترکیه: شهر پرگه , ترکیه

به گزارش مجله مدیاپلیر، شهر پرگه Perge یکی از اماکن تاریخیِ مهم آنتالیا است که ارزش دارد حتما یک بار از آن بازدید کنید. تئاتر بزرگ و ورزشگاهی که در این شهر قدیمی وجود دارد، معماری خاص و دیدنی دارد. بعلاوه در جای جای این شهر ستون های سنگی با حکاکی های زیبایی برروی آنها را خواهید دید. این شهر به جا مانده از زمان رومیان در آناتولی (آنتالیا فعلی) است.

تور ارزان ترکیه: شهر پرگه , ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

اطلاعات کمی از دلیل و نحوه ساخته شدن شهر پرگه Perge وجود دارد که البته کاوشگران بسیاری در حال آنالیز و کشف بقایای باقیمانده از این شهر قدیمی هستند. در دست نوشته ها آمده است که این شهر وجود داشته است تا اینکه اسکندر کبیر Alexander the Great برای ادامه مبارزاتش به این شهر می آید و از شهر پرگه Perge به خصوص منطقه پامفیلیا Pamphylian که در شهر پرگه بوده است، برای انجام باقی مبارزاتش استفاده می نماید و مدتی در اینجا سکونت می نماید. بعد از مرگ اسکندر اینجا به قسمتی از پادشاهی پرگامون Pergamon ضمیمه می شود و تحت حمایت و حکومت رومیان قرار می گیرد. در این زمان است که به اوج شکوفایی و رونق مالی می رسد. خرابه هایی که هم اکنون در شهر پرگه Perge دیده می شود، به جای مانده بناهایی است که در زمان امپراطوری روم در اینجا ساخته شده است. در سال 1946 پروفسوری به نام Arif Mufit Mansel به کاوش و حفاری شهر پرگه Perge می پردازد و کشفیات زیادی را از خود به یادگار می گذارد، بعد از مرگ این استاد، شخصی به نام Jale کار کاوش و حفاری شهر پرگه Perge را دنبال می نماید.

همانطور که در متن بالا عنوان کردیم، یک سالن تئاتر در اینجا است که گنجایش آن 15000 نفر تخمین زده شده است و سال ساخت آن به اواسط قرن دوم بعد از میلاد مسیح بر می شود. نحوه چیدمان جایگاه ها به صورت مساوی در 13 ردیف بوده است که باعث می شده دورترین فرد نسبت به وسط سالن، از دید کامل و خوبی برخوردار باشد. در اواخر دوره رومیان؛ مردم از اینجا برای تماشا نبرد گلادیاتورها استفاده می کردند. نقاشی ها و کنده کاری هایی از خدای آب و خدای انگور بر دیواره های این سالن تئاتر به یادگار مانده است.

بعد از تئاتر نوبت به ورزشگاه U شکل واقع در شهر پرگه Pergeمی رسد. این ورزشگاه گنجایش 12000 نفر را داشته است و شکل و شمایل سقف های آن به صورت طاقی شکل بوده است. درب های متعددی از جهات مختلف جغرافیایی داشته است که مهمترین درب آن در طول زمان از بین رفته است و شما برای ورود به داخل ورزشگاه باید از درب جنوبی وارد شود. در قسمت شرقی همین در نیز 30 مغازه وجود داشته است.

آرامگاه Plancia Magna دختر Plancius Varus فرماندار مشهور رومی نیز در سمت راست درب اصلی شهر پرگه Perge قرار گرفته است. دختری زیبارو که برای توسعه شهر پرگه Perge بسیار زحمت کشیده است و هم اکنون مجسمه ای از چهره او در موزه آنتالیا نیز نگهداری می شود.

در سمت جنوبی شهر پرگه Perge نیز یک کلیسا قرار گرفته است. کاوش های اخیر نشان می دهد که چند حمام رومی نیز در مقابل کلیسا قرار گرفته است که معماری هردوی اینها بسیار زیبا و چشم نواز است.

بعلاوه در بقایای به جا مانده از شهر پرگه Perge می توانید چند خیابان سنگفرش شده با سنگ مرمر و ستونهای سنگی را ببینید که در وسط میدان شهر، کانال آبی وجود داشته است که فواره ای نیز در آن بوده و آب را از بالا به پایین سرازیر می نموده است و در کنار این میدان مغازه هایی نیز وجود داشته است و همینطور که جلو بروید ورزشگاه، حمام و ... را خواهید دید.

به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به آنتالیا، حتما از شهر پرگه Perge تماشا نمایید.

فاصله شهر پرگه Perge تا آنتالیا، اسپندوس، ترمسوس به ترتیب 17، 34و 47 کیلومتر می باشد.

چگونه به شهر پرگه برویم؟

در جاده اصلی لارا با اتوبوس های خط LC73 خود را به هتل کلاب سرا برسانید و پیاده شوید.

از انجا خود را با تاکسی به شهر پرگه بروید.

آدرس شهر پرگه

آنتالیا, ترکیه

نظر شما چیست؟

نظر شما درباره شهر پرگه چیست؟

ناشناس (نام من نمایش داده نشود)

هتل های نزدیک شهر پرگه

برای مشاهده هتل های پیشنهادی لطفا صبر کنید!

منبع: آفتاب تراول
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1583

به "تور ارزان ترکیه: شهر پرگه , ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: شهر پرگه , ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید