زیباترین مناظر ژاپن که غیر قابل تصورند!

به گزارش مجله مدیاپلیر، در ادامه شما را با بعضی از زیباترین مناظر ژاپن روبرو خواهیم کرد که هرگز فکرش را هم نمی کنید در سفرتان به این کشور ببینید.

زیباترین مناظر ژاپن که غیر قابل تصورند!

کوه کویا

کوه کویا (Mount Koya) خانه معنوی بودیسم شینتو بوده و بیش از 1200 سال پیش توسط یکی از مهم ترین افراد مذهبی ژاپن به نام کوبو دایشی (Kobo Daishi) بنیان گذاشته شد. معبد مرکزی این آئین، کنگوبوجی (Kongobu-ji) بوده که در بالای کوهستان جنگلی کویا واقع شده است. بیش از 100 معبد در حوالی این کوه تأسیس شدند و بسیاری از آن ها امکان اقامت شبانه به بازدیدنمایندگان را هم می دهند.

شبه جزیره نوتو

شبه جزیره نوتو (Noto) بعضی از زیباترین مناظر ساحلی ژاپن را به شما هدیه نموده و می توانید از مناظر روستایی آن لذت ببرید. جدای از تحسین طبیعت اینجا، شبه جزیره چند جای عالی برای ماهیگیری، شنا و کمپ هم دارد. مرکز گردشگری اصلی آن واجیما (Wajima) بوده و حدود 30 هزار نفر در آن زندگی می نمایند.

جزیره شیکوکو

شیکوکو (Shikoku) چهارمین جزیره عظیم ژاپن بوده و در جنوب غرب جزیره اصلی هونشو (Honshu) قرار گرفته است که به وسیه دو پل به آن پیوند می خورد. این جزیره هم به راهب تأثیرگذار، کوبو دایشی ارتباط داشته و 88 جهت معبد در آن وجود دارد که به خاطرشان به یکی از مهم ترین نقاط زیارتی شهر تبدیل شده است. جدای از این آرامش معنوی می توانید از سواحل زیبا، کوهستان و رودخانه های دلپذیر شیکوکو هم لذت ببرید.

دره کیسو

دره کیسو (Kiso) جهت ناکاسندو (Nakasendo)، یکی از پنج جهت اصلی دوران ادو (Edo) که توکیوی امروزی را به کیوتو وصل می کردند در خود جا داده است. مسافران در گذشته تمام این جهت طولانی را پیاده طی می کردند و به همین خاطر دره کیسو پر از شهرک های تاریخی است که محل استراحت و تجدید قوای آن ها بودند. می توانید قسمتی از این جهت قدیمی را که بین کوهستان و دل جنگل واقع شده پیاده بروید و از بعضی از این شهرک های جذاب دیدن کنید.

گرددوشیما

گرددوشیما (Shodoshima) آب و هوای معتدل و اتمسفر مدیترانه ای داشته و بعضی از سواحل زیبا، خطوط ساحلی دراماتیک، تفریحگاه ها و درختان زیتون را دربر می گیرد. اینجا دومین جزیره عظیم منطقه ستو (Seto) بوده و یکی از میزبان های فستیوال سه سالانه هنر معاصر ستوچی نیز به حساب می آید. چیدمان های فضای باز فستیوال های قبلی را هنوز هم می توانید در نقاط مختلف جزیره ببینید.

باغ کنروکوئن

باغ کنروکوئن (Kenrokuen) یکی از سه باغ زیبای ژاپن نام گرفته و پر از پل های افسونگر، جهتهای پیاده روی، چایخانه ها، درختان و گل های دل انگیز است. زمانی اینجا باغ بیرونی قلعه کانازاوا (Kanazawa) بود اما در اواخر قرن نوزدهم به روی عموم مردم باز شد. هر فصل زاویه دیگری از زیبایی های این باغ را نمایان می نماید و از فصل شکوفه های آلو و گیلاس در بهار تا جشن رنگ های پاییزی درختان افرا در آن بسیار تماشایی خواهد بود.

آبشار ناچی

ناچی بلندترین آبشار کشور بوده و 133 متر ارتفاع دارد و به رودخانه ای خروشان می ریزد. اغلب تماشای این آبشار به خاطر معبد شینتوی ناچی تایشا (Nachi Taisha) که بیش از 1400 سال عمر دارد نادیده گرفته می گردد. این معبد را برای ادای احترام به کامی خدای آبشار ساختند و یکی از چندین محوطه مذهبی بودیسم و شینتو در حوالی آبشار ناچی است.

دریاچه آبی

دریاچه آبی (Blue Pond) در هوکایدو (Hokkaido) واقع شده و همچنین به خاطر رنگ آبی زیبایش آئوئیکه (Aoiike) هم نامیده می گردد. تنه های باریک درخت از میان آب بیرون زده اند و به آن حال و هوایی ماورایی داده اند. این دریاچه مصنوعی به عنوان بخشی از سیستم کنترل فرسایش خاک ساخته شد تا از جریان های سیل آسایی که در نزدیکی آتشفشان توکاچی (Tokachi) به راه می افتاد جلوگیری کند. البته رنگ آبی شگفت انگیز این دریاچه از مواد معدنی حل شده در آن به وجود آمده است.

پارک ساحلی هیتاچی

پارک ساحلی هیتاچی (Hitachi) به خاطر دشت گل های آبی اش شهرت دارد که نموفیلاس (nemophilas) نامیده می شوند و در بهار سرتاسر پارک را می پوشانند. این پارک 190 هکتار مساحت داشته و بیش از 4/5 میلیون گل هر آوریل سطحش را می پوشانند. در فصل پائیز بوته های کوچیا (kochia) پارک را پر نموده و به رنگ سرخ درخشان در می آید. هر دوی این مناظر به یک اندازه می توانند شما را مسحور نمایند.

پارک گوکایاما

پارک گوکایاما (Gokayama) بخشی از میراث جهانی یونسکو بوده و به خاطر خانه های روستایی سنتی گسشوزوکوری (gasshozukuri) شهرت دارد. این خانه ها که قدمتی بیش از صد سال دارند سقف هایی جالب توجه و متمایز داشته و می توانند برف سنگین را هم تحمل نمایند. گوکایاما کمتر از شیراکاواگو (Shirakawa-gō) قابل دسترس بوده و در نتیجه دهکده هایش آرام تر و خلوت تر هستند.

جنگل های بامبوی ساگانو

جنگل بامبوی ساگانو (Sagano) در آراشیاما (Arashiyama) منطقه ای در حومه غربی کیوتو واقع شده است. جهتهای پیچ در پیچی از دل بامبوهای بلند عبور می نمایند و نور خورشید از لا به لای برگ هایشان به پایین می تابد و تأثیری شگفت انگیز دارد. صدای تنه این بامبوها که با جریان باد تکان می خورند، جزو شاخصه های مهم این جنگل مسحور نماینده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 910

به "زیباترین مناظر ژاپن که غیر قابل تصورند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مناظر ژاپن که غیر قابل تصورند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید