راهکارهایی برای داشتن سفری متفاوت

به گزارش مجله مدیاپلیر، جهانگردی مستلزم آن است که از عادت ها و رفتارهای همیشگی دوری کنیم و سبک جدیدی برای خود ایجاد نماییم. به عنوان مثال به جای عبور از جاده های سنگفرش شده از مسیرهای خاکی و بکر استفاده کنیم تا چیزهایی را ببینیم که کمتر کسی دیده باشد و در حین سفر از دیده ها و شنیده هایمان یادداشت برداری نموده، عکس بگیریم و آن را به آلبومی از مشاهدات سفرمان تبدیل کنیم. در ادامه با دورونزدیک همراه باشید تا نکاتی را در این مورد برایتان بازگو کنیم.

راهکارهایی برای داشتن سفری متفاوت

شاید باورش سخت باشد ولی توریست بودن کار بسیار ساده ای است!!!

توریستی نه تنها چیز عجیب و غریبی نیست بلکه امری ذاتی است و در رفتارهای روزمره ما ریشه دارد. در ضمنً توریست بودن یاری می نماید تا فرهنگ ها و کشورهای دیگر را بشناسیم.

برای توریستی ضروری است از مسائل و رفتارهای روتین کمی اجتناب کنیم؛ به عنوان مثال جاده سنگفرش شده را رها کنیم و در جاده خاکی قدم بزنیم، ماجراجویی خود را یادداشت نموده و آن را به آلبومی از سفر خود تبدیل کنیم.

فقط از قلم نیاندازید که سفر کردن فقط شامل بازدید از جاذبه های توریستی نیست. باید در طول سفر، علاوه بر مکان های معروف از مکان های کمتر شناخته شده نیز بازدید کرد. اگر می خواهید از یک توریست به یک مسافر واقعی تبدیل شوید، متن زیر را با دقت بخوانید و یادداشت بردارید!

1. به ماجراجویی بروید!

اینکه بخواهید در نزدیکی اقامتگاه خود بمانید یا فقط از جاذبه های توریستی دیدن کنید، شاید منطقی به نظر برسد ولی با روحیه ماجراجویی و توریستی کاملاً جور درنمی آید، پس سعی کنید با در نظر دریافت امنیتتان، خود را به چالش بکشید و به دنبال حس کنجکاوی خود بروید. با بومی های منطقه صحبت کنید، از آن ها در خصوص راه های موجود دیگر بپرسید، غذاهای محلی را امتحان کنید و حتماً اطلاعات لازم را قبل از سفر به دست بیاورید.

2. از وسایل نقلیه عمومی بهره ببرید!

با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس ها به راحتی می توانید از نقاط مختلف شهر دیدن کنید. فقط چشمانتان را خوب باز کنید، نقشه ای با خود به همراه بیاورید و در حین استفاده از وسیله نقلیه عمومی از وسایل شخصی خود محافظت کنید. این طوری هزینه سفرتان هم کمتر می گردد. البته استفاده از وسایل نقلیه عمومی مزیت های دیگری هم دارد.

3. از هر جایی به جز مغازه های کادو فروشی سوغاتی بخرید!

ابتدا باید میل سیری ناپذیرتان در خرید کردن را کنترل کنید. سفر کردن فرصت مناسبی برای خرید چند چیز خاص به عنوان یادگاری است. پس به بازار بروید و چیزی بخرید که به عنوان یادگاری یا خاطره ای از سفرتان سال ها برایتان بماند. از خریدن چیزهایی که صرفاً به عنوان سوغاتی برای توریستان به فروش گذاشته می شوند، خودداری کنید. بهترین مکان برای خرید این اغلام، مغازه های محلی هستند. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

4. جزئیات سفر را ثبت کنید!

خاطره بنویسید، عکس بگیرید و خاطرات سفر را با هم سفرتان مرور کنید. هر کاری که بعداً موجب یادآوری سفر و خاطراتتان می گردد، انجام دهید، به طوری که بتوانید سفرتان را با جزئیاتش به خاطر بیاورید. فقط سعی کنید زمان زیادی در اینستاگرام صرف نکنید؛ چراکه در آن صورت کاری انجام نخواهید داد که بخواهید آن را ثبت کنید!

5. در رستوران هایی که مردم بومی پیشنهاد می نمایند، غذا میل بخورید!

اگر فقط در رستوران های 5 ستاره غذا می خورید، فرصت غذا خوردن را در رستوران های خیلی خوبی که شناخته شده نیستند از دست می دهید. وقتی در حال تبادل نظر با مردم محلی هستید، از آن ها بپرسید رستوران موردعلاقه شان کدام است. اگر انسان ماجراجو و ریسک پذیری هستید، بدون جستجوی نام آن رستوران در گوگل، آنجا غذا بخورید. البته اگر برای اطمینان خاطر، آن را در گوگل جستجو کنید ما شما را سرزنش نخواهیم کرد!

6. به گردش بروید!

اگر مقصد شما فقط به یک شهر ختم می گردد، ترتیب سفری یک روزه را به شهر نزدیک آن بدهید؛ چرا که معمولاً شهرهای پر توریست باعث می شوند برخی از شهرهای کوچک و کمتر شناخته شده ولی بسیار دیدنی، کمتر به چشم بیایند.

7. زبان مقصد موردنظر را بیاموزید!

قبل از سفر اصطلاحات و کلمات ضروری را یاد بگیرید تا در بدو ورود دچار سردرگمی نشوید. اگر قبل از سفر فرصتی برای مطالعه پیدا نکردید، یک دیکشنری جیبی از فرودگاه تهیه کنید و در طول راه آن را مطالعه کنید. مردم شهر مقصد از دیدن کوشش شما در صحبت کردن به زبان آن ها، خرسند خواهند شد.

8. به آنالیز یک منطقه بپردازید!

یک روز کامل را بدون برنامه قبلی صرف بازدید از منطقه ای در نزدیکی محل اقامت خود بکنید و برای اینکه به اندازه کافی انرژی مصرف کنید و درجاهای موردنظر خود توقف کنید، می توانید پیاده و یا با دوچرخه به گردش بروید. برای خود محدودیت زمانی قائل نشوید. با خیال راحت از صبح تا غروب در خیابان ها قدم بزنید و حس کنید که شما هم یکی از افراد بومی هستید.

9. شب گردی کنید!

چه شب زنده دار باشید چه نباشید، هنگامی که خورشید غروب می نماید، انرژی خاصی در شهر دمیده می گردد. بسته به شهری که از آن بازدید می کنید، سرگرمی های متفاوتی در شب وجود دارد. مثلاً می توانید به کافه هایی که با نور شمع تزئین شده اند، بروید. فقط آماده شوید و هر جا را که تفریح در آن در انتظارتان هست، پیدا کنید.

10. گم شوید!

با سیستم GPS موجود درگوشی های هوشمند دیگر کسی گم نمی گردد. هرچند گم شدن لحظات استرس زایی ایجاد می نماید، ولی گم شدن وقتی که کار خاصی ندارید و بدون در معرض خطر قرار دادن خودتان، بهترین راه برای آشنا شدن با مکان موردنظر و تجربه کردن اتفاقات غیرمنتظره است، پس در بعدازظهری دل انگیز، نقشه خود را کنار بگذارید و سعی کنید گم شوید!

11. خود را به چالش بکشید!

چیز جدیدی بخورید، چیزهایی که شما را می ترسانند تجربه کنید و در مقابل وسوسه برنامه ریزی کردن، مقاومت کنید. از انجام هر چیزی که باعث راحتی شما می گردد، خودداری کنید. یک سفر خوب و خاطره انگیز، چیزی در خصوص خودتان به شما می آموزد و حتی ممکن است شما را کمی تغییر هم بدهد. تنها راه آن، تغییر دادن برخی چیزها در درون خودتان و اجتناب از کارهای روتین است.

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 376

به "راهکارهایی برای داشتن سفری متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای داشتن سفری متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید