دره اوکاتسه؛ جاذبه معروف و پرطرفدار گرجستان

به گزارش مجله مدیاپلیر، گرجستان دارای چندین تنگه می باشد که از بین آن ها تنگه اوکاتسه و داشباشی از بقیه مشهورتر و البته زیباتر هستند. دره اوکاتسه (Okatse Canyon) در روستایی به نام گوردی، در فاصله 42 کیلومتری از کوتائیسی واقع شده است. با 16 کیلومتر طول، عرض دره از 10 تا 15 متر تغییر می نماید و حدود 50 متر عمق دارد. در امتداد دره می توانید تعدادی آبشار را مشاهده کنید که ارتفاع بلندترین آن ها به 70 متر می رسد. بعلاوه چندین دریاچه در میان این دره شکل گرفته اند که می توان در آن ها شنا کرد.

دره اوکاتسه؛ جاذبه معروف و پرطرفدار گرجستان

دره اوکاتسه یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان است که معمولا اهالی گرجستان و مسافران از بازدید از آن در طول فصل تابستان استقبال می نمایند. این تنگه 100 متر عمق دارد، اما شما می توانید بر روی یک راستا با 700 متر طول راستا آن را طی کنید و دوباره از همان راه برگردید. البته می توانید راهتان را ادامه دهید تا به آبشار کینچاخا، یکی از بلندترین آبشارهای گرجستان برسید. یک دره دیگر نیز به نام مارتویلی در منطقه سامگرلو در گرجستان وجود دارد که زیبایی طبیعی آن نیز خیره نماینده است.

پله ها، پیاده روی هایی که چشم انداز ای باشکوه از کوه و محیط اطراف آن بویژه در فصل بهار هنگامی که سطح آب زیاد است و طبیعت غرق در شکوفه با گلهایی در اطراف و بوی گل آزالای زرد ، همه و همه طبیعت این منطقه را زیبا و دلنشین می نماید. بعلاوه در تابستان می توانید در این منطقه زیبا شنا کنید، استراحت کنید و یا مکانی واقعاً خنک برای پیک نیک پیدا کنید و مقداری از غذاها و نوشیدنی های سنتی گرجستان را با افراد محلی میل کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1651

به "دره اوکاتسه؛ جاذبه معروف و پرطرفدار گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره اوکاتسه؛ جاذبه معروف و پرطرفدار گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید