خبرنگاران سرمربی تیم پاراتیروکمان: رکوردهای شخصی معین کننده مدال پارالمپیک نیست

به گزارش مجله مدیاپلیر، تهران- خبرنگاران- سرمربی تیم پاراتیروکمان گفت: رکوردهای شخصی مشخص کننده مدال پارالمپیک نیست و شاهد هستیم ورزشکاری که رکورد خوبی می زنند اما نفر سومی می شوند یا نفر بیست و چهارم در حذفی ها حریفان خود را می برد و اول می گردد.

خبرنگاران سرمربی تیم پاراتیروکمان: رکوردهای شخصی معین کننده مدال پارالمپیک نیست

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

مجید کهتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سومین اردویی است که سال جاری برگزار می کنیم و سال گذشته نیز همین موقع سه اردو در جزیره کیش برپا کردیم. به لحاظ آب و هوا و وجود شرایط قرنطینه در کیش از جمله هتل و زمین تمرین در شرایط ایده آلی بسر می بریم. در فصل زمستان نمی توان زیاد تمرین کرد زیرا دمای هوا و برودت بسیار بالاست اما شرایطی که پارالمپیک برای تیم ملی فراهم کرد در طول این 30 سال بی سابقه بود. شرایط اردو بسیار خوب است و جای تقدیر دارد و ما هم حداکثر بهره را برده ایم.

وی افزود: در این اردو هم شاهد رشد بسیار خوب رکورد ملی پوشان هستیم و شرایط آنان با توجه به اینکه 6 ماه تا بازی های المپیک مانده فوق العاده خوب و امیدوارنماینده است. الان نباید به اوج برسیم اما رکوردی که از ملی پوشان انتظار می رفت، در این اردو زده شد. امیدوارم در 2 یا سه ماه آینده پاراتیروکمانداران به شرایط ایده آل برسند و بنظر می رسد همه ملی پوشان به این سطح خواهند رسید.

سرمربی تیم پاراتیروکمان عنوان کرد: پنج ملی پوش مرد الان در اردوی کیش حضور دارند و زهرا نعمتی هم در اردوی المپیکی بسر می برد زیرا اردیبهشت 1400 به مسابقات فرانسه برای کسب سهمیه پارالمپیکی می رود و امیدوارم سهمیه خوب تیمی بگیرد تا به همراه هم تیمی هایش افتخارآفرینی برای ایران داشته باشد. هفت سهمیه گرفته بودیم اما متاسفانه صاحب یک سهمیه را از دست دادیم و راضیه شیرمحمدی پارسال درگذشت و جای او خالیست. با تمهیداتی که پارالمپیک انجام می دهد، یک نفر را جایگزین می کنیم زیرا سهمیه متعلق به پارالمپیک است و اگر این جایگزینی صورت گیرد، شانس 2 مدال در بازی های پارالمپیک خواهیم داشت. یعنی هم میکس تیم کامپوند و نیز انفرادی آن را با یک ورزشکار زن این ماده می توانیم داشته باشیم.

وی ادامه داد: کسب مدال در بازی های پارالمپیک در همه رشته ها سخت است و در رشته ما هم همینطور خواهد بود. به دنبال این هستیم تا رکورد ملی پوشان را به جایی برسانیم تا هم در کاغذ و نیز تئوری به مدال طلا برسانیم. هر چند در تیروکمان فرمول دیگری حاکم است و غلارضا رحیمی ورزشکار ریکرو در پارالمپیک ریو طلا گرفت اما در مرحله مقدماتی صندلی ششم را بدست آورد و در مراحل حذفی اول شد. برعکس آن ورزشکاری داشتیم که در خود بازی های پارالمپیک ریو، رکورد این بازی ها را زد و متاسفانه سوم شد. بعضی مواقع شاهد هستیم که نفر بیست و چهارم در حذفی ها حریفان خود را می برند و اول می شوند.

کهتری یادآور شد: این رکوردها مشخص نماینده نیست اما از این جهت این رکوردها به تیرانداز اعتماد بنفس می دهد که ورزشکار در این صندلی بوده و می تواند اول گردد و این حایز اهمیت است تا رکورد ملی پوشان را بالا ببریم. کوشش می کنیم تا همه ملی پوشان به مدال برسند. محمدرضا زندی با آنکه ورزشکار جوانی است و تنها 2 یا سه عزام داشت اما قهرمان آسیا در جاکارتا و چهارم دنیا شد. افرادی هستند که قهرمانی را تجربه کردند و از آنان انتظار مدال در المپیک را داریم. نمی دانم ورزشکار هلندی، آسیایی و اروپایی چه رکوردی می زنند اما مطمینم ملی پوشان دست خالی برنمی گردند.

وی افزود: باید پشت تیم ملی باید یک همت ملی باشد. پارالمپیک، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و جمیع سازمان ها باید یاری نمایند. تیم ما خیلی ادعا و توقع ندارد و همین پشتیبانی که تا به امروز پارالمپیک انجام داده نیز ادامه یابد و اردوهای ما مرتب سال بعد هم برگزار گردد. ملی پوشان جز برپایی اردوها چیز دیگری نمی خواهند. شرایط تمرینی در شهرستان برای پارا تیروکمانداران نیست. وقتی اردو برگزار می گردد شرایط ایدده آلی دست مربی، سرمربی و کادر فنی خواهد بود. برنامه ای که سه ماه پیش آغاز کردیم، الان جواب می دهد. این برنامه را پارالمپیک هم دارد که حمایت های خود را بعد از این نه تنها برای تیروکمان بلکه برای تمام تیم ها بیشتر کند.

سرمربی تیم پاراتیروکمان گفت: به لحاظ اینکه پاراتیروکمان واقعا یک ورزش ذهنی و روانی است، می طلبد تا پارالمپیک و فدراسیون تیروکمان مقداری بیشتر از این هوای ملی پوشان را داشته باشند. همین که الان در کیش هستیم و یک هتل پنج ستاره و زمین تقریبا اختصاصی داریم یعنی پارالمپیک به تعهدات خود عمل می نماید و راضی هستیم. در بحث حقوق متاسفانه2 سال گذشته در مسابقه ای در هلند مقداری عملکرد تیم پایین بود و ما قولی که به پارالمپیک داده بودیم، درخصوص عملکرد بهتر بود اما مقداری پایین شد. براساس آن توافقی که نموده بودیم پارالمپیک مقداری از تعهدات را منوط نموده به اینکه در این یک یا دو ماه ملی پوشان به آن سطح رکوردی برسند تا تمام گذشته را جبران نمایند. برای همین ورزشکاران با امیدواری بالا کوشش می نمایند تا خود را ثابت نمایند و این کار اتفاق می افتد و مطمینم روزهای خوشی برای تیروکمان خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1009

به "خبرنگاران سرمربی تیم پاراتیروکمان: رکوردهای شخصی معین کننده مدال پارالمپیک نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمربی تیم پاراتیروکمان: رکوردهای شخصی معین کننده مدال پارالمپیک نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید