خبرنگاران باد شدید بعضی مناطق کردستان را فرا می گیرد

به گزارش مجله مدیاپلیر، سنندج - خبرنگاران - معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: وزش باد شدید از فردا آدینه تا دوشنبه هفته آینده بعضی نقاط این استان را فرا می گیرد.

خبرنگاران باد شدید بعضی مناطق کردستان را فرا می گیرد

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بر اساس پایش نقشه های هواشناسی پیش بینی می گردد در این مدت اغلب نقاط استان بویژه نیمه شرقی شامل شهرستان های بیجار، قروه، دهگلان و شرق شهرستان های دیواندره و سنندج شاهد وزش باد شدید باشد.

وی اضافه نمود: احتمال شکستن درختان کهنسال و سقوط مصالح ساختمانی در ساختمان های نیمه کاره و شرایط گسترش آتش سوزی در صورت وقوع این پدیده وجود دارد.

پناهی با بیان اینکه هواشناسی کردستان در این خصوص هشدار زرد صادر نموده است، اضافه نمود: عدم صعود به ارتفاعات، اطمینان از استحکام پوشش پلاستیکی کارخانه ها، توقف فعالیت های متاثر از وزش باد در فضای مجازی کنترل و بازدید بادشکن در اطراف مزارع از جمله توصیه های هواشناسی در این مدت است.

وی یادآور شد: دیگر توصیه های هواشناسی کنترل ایمنی مربوط به مقاومت تاسیسات و خطوط انتقال نیرو بویژه به مخاطره افتادن شاخه درختان روی آنها، خودداری از تردد در مجاورت ساختمان های فرسوده و نیمه کاره، اجرای تمهیدات لازم در این اماکن و رعایت عدم سمپاشی و محلول پاشی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 582

به "خبرنگاران باد شدید بعضی مناطق کردستان را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باد شدید بعضی مناطق کردستان را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید