تغییر آرای الکترال دو نامزد انتخابات آمریکا، پیروزی قاطع بایدن

به گزارش مجله مدیاپلیر، شبکه خبری سی بی اس با اعلام پیروزی دونالد ترامپ در ایالت کارولینای شمالی، از پیروزی جو بایدن در ایالت جورجیا اطلاع داد.

تغییر آرای الکترال دو نامزد انتخابات آمریکا، پیروزی قاطع بایدن

به گزارش ایرنا، این شبکه خبری بعدازظهر آدینه در تازه ترین برآورد خود بیان کرد جو بایدن با کسب آرای الکترال ایالت جورجیا، توانسته است 306 رای الکترال را به خود اختصاص دهد در حالیکه دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه با کسب 15 رای الکترال ایالت کارولینای شمالی، تعداد الکترال های خود را به 232 رای افزایش داده است.

این در حالی است که ترامپ هنوز نتایج انتخابات را نپذیرفته و دادخواست های متعددی را به دادگاه های ایالتی بدون ارائه مستندات و مدارکی ارائه داده است. هواداران ترامپ برای یافتن شواهد، جایزه یک میلیون دلاری هم مشخص نموده اند.

علاوه بر آن، ایالت جورجیا برای اطمینان از صحت انتخابات، به بازشماری دستی آرا اقدام نموده است که نتیجه نهایی آن در هفته آینده اعلام خواهد شد.

انتخابات آمریکا که از سال گذشته با رقابت های درون حزبی شروع شده بود، انتها در 13 آبان ماه بین دو رقیب اصلی یعنی جو بایدن از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه به سرانجام رسید.

ترامپ اما با ادعای تقلب انتخاباتی به ویژه درباره آرای پستی که به دلیل شیوع همه گیری کرونا در آمریکا با استقبال زیادی روبرو شده بود، خود را پیروز می داند و تنها آرای مربوط به خود را که نزدیک به 73 میلیون رای است، قانونی می داند و 77 میلیون رای بایدن را غیرقانونی خوانده است.

با این حال، هنوز شبکه خبری فاکس نیوز و آسوشیتدپرس، نتایج اعلامی سی بی اس را نپذیرفته اند و همچنان شمارش آرا در این شبکه ها ناتمام نشان داده می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 829

به "تغییر آرای الکترال دو نامزد انتخابات آمریکا، پیروزی قاطع بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر آرای الکترال دو نامزد انتخابات آمریکا، پیروزی قاطع بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید