اهانت نشریه شارلی ابدو فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

به گزارش مجله مدیاپلیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، یک روز پیش از برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده 13 فردی که به جرم مباشرت در حمله مسلحانه و تیراندازی در دفتر نشریه شارلی ابدو در سال 2015 متهم شدند، این نشریه فکاهی روز سه شنبه کاریکاتورهای جنجالی و موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرد.

اهانت نشریه شارلی ابدو فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

نگارنده سرمقاله این هفته نشریه شارلی ابدو با بازنشر این کاریکاتورهای موهن نوشت که این تصاویر به تاریخ تعلق دارد، و تاریخ را نه می توان دوباره نوشت و نه پاک کرد.

این در حالی است که در واکنش به انتشار این کاریکاتورهای جنجالی و موهن در ژانویه 2015، دفتر این نشریه مورد حمله مهاجمان نهاده شد که در آن 17 تن- از جمله 12 تن از کارکنان این نشریه- به همراه هر سه مهاجم کشته شدند.

دو تن از مهاجمان که دو برادر به نامهای شریف و سعید کوآشی بودند، مدعی شدند که حمله آنها به روزنامه تحت نام القاعده بوده است. این مهاجمان پس از ترک محل جرم یک پلیس زخمی را کشته و با خودرو فرار کردند. سپس

روز آدینه 10 ژانویه بعد از 48 ساعت تعقیب و گریز بین پلیس فرانسه و برادران کواشی، آنها در چاپخانه ای در شمال شرق پاریس پناه بردند و یک نفر را به گروگان گرفتند که با هجوم مأموران پلیس ضد تروریستی فرانسه به محل چاپخانه، برادران کواشی از پناهگاه خود خارج شده و به تبادل آتش با پلیس پرداختند، اما در نهایت هر دو برادر در این عملیات پلیس کشته شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 667

به "اهانت نشریه شارلی ابدو فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهانت نشریه شارلی ابدو فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید