آمار تلفات سیل آمریکا به 29 نفر رسید؛ بایدن بحران اقلیمی را مقصر دانست

به گزارش مجله مدیاپلیر، آمار قربانیان سیل در شرق آمریکا به 29 نفر افزایش یافت و رئیس جمهور آمریکا در واکنشی دلیل آن را بحران اقلیمی دانست.

آمار تلفات سیل آمریکا به 29 نفر رسید؛ بایدن بحران اقلیمی را مقصر دانست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با رسیدن تعداد قربانیان سیل کم سابقه در شرق آمریکا به 29 نفر، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخصوص بحران اقلیمی هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه اسکای نیوز، طوفان عظیم آیدا که از چند روز پیش وارد جو آمریکا شده است، به راه افتادن سیلاب گسترده در نیویورک، نیوجرسی و پنسیلوانیا را در پی داشت.

اخرین گزارش ها حاکی از این است که این سیلاب کم سابقه به کشته شدن بیست و نه شهروند آمریکایی از جمله یک کودک دو ساله منجر شده است.

در حال حاضر در نیویورک و نیوجرسی شرایط اضطراری اعلام شده و جاری شدن سیل موجب آب گرفتگی و تعطیلی متروی نیویورک شده است.

شب گذشته، نیویورک رکورد بی سابقه بارش هشتاد میلیمتری باران ظرف یک ساعت را ثبت کرد. رکورد قبلی آن یک ماه قبل و با 49 میلیمتر بارش ثبت شده بود.

ایدا به اسم پنجمین طوفان عظیم آمریکا، از روز یکشنبه وارد استان لوئیزیانا شد که رانش زمین و وزش بادهایی با سرعت بیش از دویست کیلومتر بر ساعت را به همراه داشت.

در پی هرج و مرج در شهر نئواورلئان در پی وقوع طوفان سهمگین آیدا و قطع کلی برق در این شهر عظیم، نیروهای پلیس این شهر گروهی از افسران مبارزه با غارتگری را در سطح شهر مستقر نموده است و با گارد ملی لوئیزیانا در این خصوص همکاری می نماید.

شدت طوفان آیدا طی روزهای اخیر به مقدار ای بالا بوده است که روز دوشنبه، بیش از یک میلیون خانه در سراسر لوئیزیانا و می سی سی پی بدون برق بود و از میان 144 هزار خانه در منطقه بیگ ایزی هم با مشکل قطعی برق روبرو شده بود و آن طور که بعضی گزارش ها نشان می دهد، این قطعی برق احتمالا سه هفته ادامه خواهد داشت.

بایدن در نشست خبری پنجشنبه شب گفت: طوفان ایدا طی روزهای گذشته و آتش سوزی های گسترده در غرب و سیل بی سابقه در نیویورک و نیوجرسی، به ما یاد آور می شوند که این طوفان های شدید و بحران اقلیمی اینجا هستند.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: ما باید آمادگی بهتری داشته باشیم. ما باید دست به اقدام بزنیم. مسئله مرگ و زندگی است و همه ما در آن مسئولیت داریم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1293

به "آمار تلفات سیل آمریکا به 29 نفر رسید؛ بایدن بحران اقلیمی را مقصر دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تلفات سیل آمریکا به 29 نفر رسید؛ بایدن بحران اقلیمی را مقصر دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید