مخالفت شهروندان توکیو با برگزاری بازی های المپیک

به گزارش مجله مدیاپلیر، تحقیقات جدید نشان می دهد که بیش از نیمی از شهروندان توکیو با برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک در سال 2021 هم مخالف هستند.

مخالفت شهروندان توکیو با برگزاری بازی های المپیک

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، بازی های المپیک توکیو 2020 به دلیل همه گیری ویروس کرونا به سال 2021 موکول شده اما شک و گمان هایی در مورد برگزاری این رویداد حتی بعد از یک سال همچنان وجود دارد.

طبق تحقیقات اجرا شده 51.7 درصد شهروندان توکیو موافق لغو و یا تعلیق مجدد بازی های المپیک هستند، در حالیکه 46.3 درصد موافقت خود را با برگزاری این رویداد اعلام کردند. 24 درصد نیز موافق تغییر تاریخ برگزاری المپیک به زمانی دیرتر از سال بعد هستند. این راه حل های جایگزین بارها توسط مسئولان برگزار کننده المپیک توکیو 2020 و مدیران کمیته بین المللی المپیک رد شده است.

31 درصد شهروندان نیز موافق تغییر شکل برگزاری در تاریخ به تعویق افتاده هستند. برنامه ریزان توکیو 2020 به منظور ساده تر کردن هر چه بیشتر رقابت ها، حدود 200 ایده را آماده کرده اند. 15.2 درصد از شهروندان نیز از برگزاری المپیک با همان کیفیت قبلی پشتیبانی کردند.

بسیاری معتقدند که تاریخ های تعیین شده برای المپیک توکیو در صورت شیوع مجدد ویروس کرونا در سطح وسیع و تولید نشدن واکسن آن همچنان امکان پذیر نخواهد بود.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک موافق لغو رقابت ها در صورت فراهم نشدن امکان برگزاری در سال 2021 است و در مورد تعویق مجدد آن همچنان ملاحظاتی در نظر نگرفته است.

هارویوکی تاکاهاشی، عضو هیات مدیره کمیته برگزاری توکیو 2020 معتقد است که تغییر تاریخی دیگری باید در برگزاری این رویداد اعمال شود. تاخیر در برگزاری رقابت ها چالش های منطقی زیادی را در پی خواهد داشت که باخ از آن با عنوان پازلی بزرگ که نیاز به جاگذاری اجزاء مختلف آن وجود دارد.

یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در هیات های انتخاباتی امسال توکیو، برنامه ریزی مجدد برای برگزاری رقابت ها است. ترس ها در مورد موج دوم ویروس کرونا در پایتخت ژاپن با ابتلای 50 مورد جدی در طول چهار روز گذشته افزایش پیدا کرده و ژاپن را در شرایط هشدار قرارداده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 626

به "مخالفت شهروندان توکیو با برگزاری بازی های المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت شهروندان توکیو با برگزاری بازی های المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید