زنگ خطر برای اپل و گوشی های آیفون به صدا درآمد

به گزارش مجله مدیاپلیر، زومیت نوشت: پردازنده معرفی نشده Snapdragon 8 Gen 3 توانسته است در آزمون چند هسته ای با اختلاف 11 درصد قوی تر از A16 (پردازنده آیفون 14 پرو) ظاهر شود.

زنگ خطر برای اپل و گوشی های آیفون به صدا درآمد

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کوالکام اواخر امسال Snapdragon 8 Gen 3 را به عنوان نوترین پردازنده پرچمدار گوشی های اندرویدی رونمایی می کند. مدتی پیش ادعا شد که نسل نو اسنپدراگون توانسته است در آزمون تک هسته ای و چند هسته ای گیک بنچ 5 قوی تر A16 Bionic ظاهر شود.

گیک بنچ 6 آزمون های سخت گیرانه تری نسبت به نسخه قبلی دارد و در تلاش است پردازش های دنیای واقعی را بیش ازپیش شبیه سازی کند. آن طور که Wccftech می نویسد، پردازنده نو کوالکام حتی در گیک بنچ 6 نیز توانسته پردازنده رده بالای اپل را شکست دهد. امتیاز این پردازنده در یک دستگاه ناشناس ساخت شیائومی ثبت شده است.

یک افشاگر توییتری می گوید اسنپدراگون 8 نسل 3 پیروز شده است امتیاز تک هسته ای 2٬563 و امتیاز چند هسته ای 7٬256 را در گیک بنچ 6 کسب کند. A16 Bionic در همین آزمون توانست امتیاز تک هسته ای 2٬528 و امتیاز چند هسته ای 6٬502 را ثبت کند.

مقایسه امتیازات نشان می دهد که Snapdragon 8 Gen 3 در پردازش هایی که به چند هسته اتکا می کنند 11 درصد بهتر از A16 Bionic است. پردازنده های اپل همواره در پردازش تک هسته ای پرقدرت بوده اند تا کیفیت هسته های پردازشی این شرکت زبانزد باشد؛ اما این بار Snapdragon 8 Gen 3 حتی در پردازش تک هسته ای نیز قوی تر ظاهر شده.

گفته می شود کوالکام در پی استفاده از هسته های پرقدرت بیشتر در پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 است. این پردازنده احتمالاً در واحد CPU از یک هسته اصلی Cortex-X4 به همراه پنج هسته پرقدرت دیگر و تنها دو هسته کم مصرف استفاده خواهد کرد. Snapdragon 8 Gen 3 مبتنی بر لیتوگرافی N4P شرکت TSMC خواهد بود تا گرمای زیادی تولید نکند.

پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 در بنچمارک انتوتو توانسته به امتیاز 1.7 میلون دست پیدا کند. بخش قابل توجهی از این امتیاز از طریق واحد GPU ثبت شده است.

رقیب اصلی Snapdragon 8 Gen 3، پردازنده A17 Bionic است که اواخر شهریور در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس معرفی می شود. شایعه ها می گویند A17 Bionic مبتنی بر لیتوگرافی سه نانومتری خواهد بود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1754

به "زنگ خطر برای اپل و گوشی های آیفون به صدا درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر برای اپل و گوشی های آیفون به صدا درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید