حلقه ساکولنت درست کنید

به گزارش مجله مدیاپلیر، فقط نگاهی به تصویر این متن کافی ست تا شما را مجذوب کند و بی معطلی دست به کار شوید! نگران نباشید روش کار بسیار ساده است!

حلقه ساکولنت درست کنید

اگر از گلدان های تکراری خسته شده اید یا تعداد زیادی ساکولنت دارید و یا دلتان دیزاینی نو و مسحور نماینده می خواهد، حلقه ساکولنت پاسخ شماست!

ترکیب ساکولنت های رنگی متفاوت در شکل های مختلف کار آسانی است. شما فقط باید مقداری خزه اسفاگنوم تهیه کنید. بقیه مراحل را با هم انجام می دهیم!

مرحله اول- ساکولنت انتخاب کنید

ساکولنت ها به خاطر رشد کندی که دارند برای ساخت حلقه گل بسیار ایده ال هستند. برترین انتخاب ها سدوم، آئونیوم (خورشیدی)، اچوریا، کالانچو، رشته مروارید (رشته تسبیحی) و کراسولا هستند. سعی کنید از ساکولنت ها با رنگ های مختلف بهره ببرید و بیشتر گیاهانی را انتخاب کنید که رشد کند و سیستم ریشه ای کوچکی داشته باشند.

مرحله دوم- ساقه را ببرید

ساقه ساکولنت ها را به ارتفاع 2 تا 5 سانت ببرید و برگ های پایینی ساقه را جدا کنید. سپس آنها را به مدت یک شبانه روز در سینی قرار دهید تا زخم شان ببندد.

مرحله سوم- خزه را فرم دهید

مقداری خزه اسفاگنوم را در پارچه ای توری بپیچید و به شکل حلقه ای تو پر و فشرده در بیاورید. حلقه را در آب فرو کنید و اجازه دهید کاملا آب جذب کند. این عمل به ریشه دهی سریع تر ساکولنت های بریده شده یاری می نماید. بهتر است در هنگام کار کردن با خزه دستکش بپوشید.

مرحله چهارم- گیاه آرایی کنید!

ساکولنت های بریده شده را با آرایشی که می خواهید کنار هم بر روی حلقه قرار دهید. سعی کنید ساکولنت ها را به هم فشرده و نزدیک هم بکارید تا حلقه تان ظاهر پر و قشنگ تری داشته باشند. برای ایجاد حفره در حلقه خزه، برای کاشت ساکولنت ها درون آن، می توانید از ابزار مختلفی مانند قیچی مداد یا هر شی دیگری بهره ببرید. برای کاشت ساکولنت های بریده شده لازم نیست ساقه را در هورمون ریشه دهی بگذارید، خزه را مرطوب نگه دارید، ساکولنت ها به سرعت ریشه می زنند.

مرحله پنجم- ساکولنت ها را محکم کنید

با استفاده از هر وسیله ای که در دسترس دارید، ساکولنت ها را در جایشان محکم کنید. برای این کار می توانید از سنجاق سر و سیم هم بهره ببرید. انجام این مرحله بسیار لازم است چرا که حلقه ساکولنت به صورت آویزان خواهد بود و در صورت ثابت نبودن ساکولنت ها، احتمال افتادن آنها زیاد است. بعد از کاشت، حلقه ساکولنت ها را از تابش مستقیم آفتاب، به مدت یک هفته، دور نگه دارید و بعد از این مدت کم کم آنها را به مکان پر نور تری منتقل کنید تا به مرور به تابش خورشید عادت نمایند.

مرحله ششم- آویزانش کنید!

حلقه ساکولنتی تان را از طریق میخ های ضد زنگ آویزان کنید. برای جلوگیری از آسیب رطوبت به سطوحی مثل دیوار یا درهای چوبی، که حلقه ساکولنت با آنها در تماس خواهد بود، پشت حلقه را در محل تماس با پلاستیک بپوشانید. آبیاری مجدد را زمانی انجام دهید که خزه ها نسبتا خشک شده باشند. اجازه ندهید ساکولنت ها زیاد خشکی بکشند. برای آبیاری حلقه را حداقل به مدت یک ساعت در ظرف آب بخیسانید.

از باغ آویزان خود لذت ببرید!

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1631

به "حلقه ساکولنت درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلقه ساکولنت درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید